OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Teresin Niepokalanów

Ostatnia zmiana: 2017-03-08

Opis ogólny
Opis ogólny: Pociągi mkną tutaj 160km/h. Jest to jedna z pierwszych stacji zmodernizowana na E-20, ok 1993r. (info: Łukasz)

Opis budynków: Budynek niezadbany. (info: Sławek Dzikowski, 30-01-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5103722
IBNR:1456
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  41,942 Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Seroki (mazowieckie) 5,61 km
Piasecznica (mazowieckie) 8,14 km
Boża Wola (mazowieckie) 12,25 km
Żyrardów (mazowieckie) 16,00 km
Międzyborów (mazowieckie) 16,21 km
Zwierzyniec koło Sochaczewa (mazowieckie) 16,30 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Teresin Niepokalanów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...