OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wilczyska

Ostatnia zmiana: 2019-09-21

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Mijanka Wilczyska położona jest w km 53.822 linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów.

Wyposażona jest w mechaniczne kluczowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym

z sygnalizacją świetlną. Mijanka podzielona jest na dwa okręgi nastawcze:

Nastawnia dysponująca „Wl” usytuowana w głowicy od strony stacji Bobowa po lewej stronie linii kolejowej w km 53.238, nastawia sygnały na wszystkich sygnalizatorach

w obrębie mijanki, nastawia rozjazd nr 1 wyposażony w kluczowe zamki ryglowe, obsługuje półsamoczynną blokadę liniową na przyległych szlakach. Pomieszczenie dyżurnego ruchu znajduje się na piętrze budynku. Urządzenia wewnętrzne zabudowane w przekaźnikowni zlokalizowanej na parterze tego samego budynku.

Nastawnia wykonawcza „Wl1” usytuowana w głowicy od strony stacji Stróże po lewej stronie linii kolejowej w km 54.201, nastawia rozjazd nr 2 wyposażony w kluczowe zamki ryglowe, daje zgody na wjazdy z obu kierunków i zgody na wyjazdy w kierunku st. Stróże

Pomiędzy nastawnią dysponującą a wykonawczą zabudowana i eksploatowana elektromechaniczna blokada stacyjna.

Kluczowe urządzenia z sygnalizacją świetlną zabudowane w roku 1978, w roku 1991 urządzenia srk wraz z niezbędną infrastrukturą innych branż zostały przeniesione do nowej nastawnicowni w nowym budynku nastawni dysponującej zaś w roku 1994 wewnętrzne urządzenia srk wraz z urządzeniami zasilającymi zostały przeniesione do nowych pomieszczeń przekaźnikowni i agregatowni.

Mijanka posiada 2 uzależnione kluczowo rozjazdy. Zorganizowane przebiegi pociągowe mogą odbywać się we wszystkich możliwych kierunkach, na jakie pozwala układ torowy.

Ruch pociągów na przyległych szlakach prowadzony jest na podstawie:

• półsamoczynnej, jednotorowej, dwukierunkowej blokady liniowej typu „C” do stacji Bobowa (obwody pbl zrealizowane na zestawach ZPP);

• półsamoczynnej, jednotorowej, dwukierunkowej blokady liniowej typu „C” do stacji Stróże (obwody pbl zrealizowane na zestawach ZPP).

Urządzenia srk zasilane są podstawowo z sieci 3x230V/400V AC, a jako rezerwowe źródło zasilania zabudowany jest stacjonarny agregat spalinowo-elektryczny.

Pomieszczenie dla agregatu usytuowane jest na parterze budynku nastawni dysponującej.

(info: Tomasz Fajdek, 01-02-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: zamknięty w stanie dobrym
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103966
IBNR:3327
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  53,822 Tarnów – Leluchów (96)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Kryniczak (2023-08-11 13:11:14)
    Identyczny lub bardzo podobny budynek dworcowy przy tej linii jest w Łowczowie i Siedliskach koło Tuchowa.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wilczyska

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...