OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gryfów Śląski

Ostatnia zmiana: 2017-09-26

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja posiada 2 perony, zadaszenie obu peronów, budynek z zamkniętą kasą i poczekalnią czynny 6.00 - 18.05 stan dobry. (Info: Paweł Sowa)

Stacja jest czynna ze względu na spory ruch towarowy oraz od niedawna zwiększoną ilość pociągów pasażerskich. Jeszcze kilka lat temu stacja ta tętniła życiem - dziś jest raczej wymarła - minie dużo czasu zanim miejscowa ludność "nawróci się" z powrotem na kolej. Co ciekawe istnieje społeczne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe do Świeradowa, nawet busiarze zauważyli, że PKP powinna puścić autobusy szynowe. Chyba jest to ostatni dzwonek, bo z moich obserwacji wynika, że linia robi się coraz bardziej nieprzejezdna. (info: wasiukibic, 2007-02-25)

Opis infrastruktury: Wiaty nad peronami w stanie dobrym - służą i posłużą pasażerom jeszcze kilka dobrych lat. Przy peronie 3 nie zatrzymują się już żadne pociągi (odjeżdżały z niego składy w stronę Lwówka Śl-przez Lubomierz oraz w stronę Mirska i Świeradowa Zdr. Niestety obie linie zamknięto, a były przepięknie malownicze. Przeładownia z drugiej "towarowej" strony stacji nadal działa ale już nie z taką "parą" jak kiedyś. Na stacji (o ile mnie pamięć nie myli) 4 tory są zelektryfikowane. Niemal wszystkie są czynne (oprócz zamkniętych - wyjazdowych do Lwówka i Mirska). przejście podziemne czynne do wszystkich 3 peronów - kilka lat temu podczas powodzi było całkowicie zalane - ale przedwojenna niemiecka myśl budowlana pozwoliła mu przetrwać i nadal służyć. (info: krzysiek, 2006-01-06)

Semafory kształtowe stoją i mają się dobrze, podobnie jak dwie nastawnie - dysponująca i wykonawcza. (info: wasiukibic, 2007-02-25)

Opis budynków: Budynek stacyjny używany jest nadal zgodnie z przeznaczeniem. Poczekalnia czynna. Kasa dotychczas otwierana była na ok. 30 min przed odjazdem pociągów w/g rozkładu. Od ok.roku zamknięto ją całkowicie. Budynek technicznie "zdrowy" (bo poniemiecki :-)) ale niestety mocno zdewastowany. (info: krzysiek, 2006-01-06)

Wachlarz lokomotywowni jest już prawie całkowicie rozwalony - została właściwie ściana szczytowa. (info: wasiukibic, 2007-02-25)

Główny budynek stacyjny jest całkowicie zamknięty dla podróżnych (poczekalnia, kasa, WC). Przejście podziemne zagrodzone. Peron 2 częściowo zarośnięty. (info: koral, 2008-01-05)

Nieczynna wieża wodna stoi obok budynku dworca. Wieża jest widoczna na zdjęciu pt: "Budynek dworca" stara pocztówka. (info: Bolesław Wojtyniak, 2008-01-20)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nieczynne zdewastowane
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny zły, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100384
HAFAS:5100109
IBNR:6147
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  163,412 Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)  
  71,481 Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Ubocze (woj. dolnośląskie) 2,50 km
Proszówka (woj. dolnośląskie) 2,75 km
Brzeziniec (woj. dolnośląskie) 5,35 km
Młyńsko (woj. dolnośląskie) 5,44 km
Oleszna Podgórska (woj. dolnośląskie) 6,52 km
Olszyna Lubańska (woj. dolnośląskie) 6,65 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gryfów Śląski

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...