Obroki
Ostatnia zmiana: 2021-06-07
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Obroki to posterunek odgałęźny, który znajdował się na starej linii Katowice - Chorzów Batory, obecnie nieistniejącej. Linia ta wtedy przechodziła nad torami Katowice - Legnica a rozjazdy Obroków były prawie dokładnie na wiadukcie. Tu odchodził tor do podg Hajduki. W roku 1983 oddano do użytku nastawnię Gottwald, wtedy jeszcze kopalnianą (KWK Gottwald - obecnie Kleofas). Budynek nowej nastawni postawiono kilkanaście metrów od Obroków, tyle że na pozimie ziemi (Obroki były na nasypie). Sterowanie rozjazdami i semaforami Obroków przeniesiono na nastawnię Gottwald - ta była piętrowa i była zachowana widoczność pociągów na nasypie. Ponieważ urządzenia obsługiwał dyżurny ruchu kopalniany a nia PKP, wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia dla przepuszczania pociągów przez Obroki - ale tylko tam, na "swoich" torach obsługa urządzeń była typowa. Owe zabezpieczenie polegało na zabudowaniu dodatkowych przycisków na pulpicie, służących do określania kierunku jazdy pociągu. Później obsługę podg Gottwald przejął pracownik PKP, zmieniono nieznacznie układ torów, następnie wstrzymano ruch na linii przez Obroki (zresztą z powodu złego stanu torów), gdyż to samo można było zrobić przez Gottwald. Ostatecznie wiadukt nad torami Katowice - Legnica wyburzono około roku 2000. Prawdopodobnie Obroki nie były posterunkiem na linii do Legnicy a jedynie na towarowej linii do Chorzowa Batorego. (info: Andrzej Lis) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | ||
kody: |

Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Obroki