Gdynia Grabówek
Ostatnia zmiana: 2025-02-17
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Lokomotywownia Gdynia Grabówek powstała w listopadzie 1929. Obok niej znajduje sie wieża wodna oraz zasobnik do nawęglania parowozów zamknięte w połowie lat 80. Przy torach wyjazdowych z lokomotywowni znajdował sie też żuraw wodny, który został zdemontowany pod koniec lat 90 i ustawiony obok parowozu pomnika znajdującego się w centrum lokomotywowni. (info: eman, 2005-03-16) ---- Przejazd kolejowy został zlikwidowany nie w związku z otwarciem estakady (lata 70/80) lecz po jej kapitalnym remoncie w okolicach 98 roku - zbudowano wtedy przy okazji nowy dojazd do lokomotywowni oraz osiedla "Osada Kolejowa" od ul. Hutniczej i przejazd przestał być potrzebny - tak mi się wydaje. (info: rafał, 2006-11-28) Lokomotywownia Grabówek znajduje się 800 metrów od przystanku (info: Mixer) To jest zwykły przystanek SKM i nie należy do niego lokomotywownia. A przy stacji stoją tylko semafory SBL. (info: Michał Z.) Są 4 semafory SHP (ale działa już tylko połowa z nich), 500 metrów z w stronę Gdyni Gł. kolejne semafory (6 lub 7) sterowane zdalnie z nastawni GO. Lokomotywownią "zarządza" nastawnia GO1, a nie jak podał kolega GPW. (info: Bartek Przeradowski, 2005-06-18) Przy stacji od strony Rumi znajdował się przejazd kolejowy czynny do lat '90 , zlikwidowany po otwarciu estakady.Posiadał pełne zapory[drewniane] (info: Artur Skirtun , 2006-06-23) 1) Kasa biletowa z kioskiem została zamknięta 31.10.2008. Przystanek jako jeden z nielicznych (a może jedyny?) na linii 250 nie dość że nie ma kasy to jeszcze nie został wyposażony w automat biletowy, co jest dość dziwne biorąc pod uwagę dużą liczbę osób z niego korzystających. (info: rafał, 23-01-2010) Opis infrastruktury: Moim zdaniem wieża wodna widoczna w oddali z przystanku nie jest jego częścią. Jest położona na terenie GPW, czy innego GP?. (info: rafał, 23-01-2010) Opis budynków: Budynek przystanku jest od 23 grudnia 2005 monitorowany systemem 7 kamer (6 kamer stałych: 2 w tunelu pod torami, dwie w poczekalni na poziomie peronu, 2 na peronie oraz jedna ruchoma nad peronem obejmuje zasięgiem sporą część peronu oraz ulicę Zakręt do Oksywia). Obraz z monitoringu jest bezpośrednio przekazywany do komisariatu Gdynia Chylonia oraz do SOK SKM w Gdyni Głównej. Taka ciekawostka, bo z tego co wiem, to jedyna stacja SKM której podgląd ma SOK SKM. Pozdro (info: rafał, 2006-11-28) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5101110 IBNR:5167 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Gdańsk Główny – Stargard (202) | |||
23,643 | Gdańsk Główny – Rumia (250) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-04-16 04:08:44)
Kapitalny remont przystanku, w związku z tym nieczynny.
https://www.trojmias…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gdynia Grabówek