OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lwówek Śląski

Ostatnia zmiana: 2025-08-04

Opis ogólny
Opis ogólny:

Lwówek trochę ożył, bo pociągi nie dość, że nie wisi już nad nimi widmo odwołania (złowróżbny znaczek "G" przy kursie), to jeszcze wznowiono przelotówkę na Zebrzydową. Obecnie na dobę jest tu 5 par pociągów, z czego tylko jedna kończy i zaczyna to swój bieg - pozostałe to - jedna Legnica, dwa Bolesławce i jedna Zebrzydowa. (info: Marcin Czech, 17-05-2008)
Z końcem 2013 roku dokonano rozbiórki części torowisk. W samej stacji pozostawiono wyłącznie tory przy peronowe 1,4,6,8 oraz jeden tor boczny trzeci.
Tory grupy towarowej gdzie odstawiano załadowane wagony ROLIMPEX-u oraz tor składu opału 5,7,9 i inne tory boczne przy rampach 10,12,14,18 rozebrano.
Pozostawiono tory 11 i 13 będące garażami drezyn PKP PLK. (info: Andrzej Sibilski, 09-01-2014)

Opis infrastruktury:

Dominują urządzenia mechaniczne. Semafor wjazdowy od strony Niwnic jest semaforem świetlnym. Semafory wyjazdowe północnej głowicy jeszcze kształtowe nie działają. Wyjazd w kierunku Niwnic odbywa się na Sz wyświetlony na semaforze H lub na rozkaz pisemny S. Głowica jeleniogórska wyposażona jest w sprawne semafory kształtowe wjazdowe i wyjazdowe. Przy semaforze wjazdowym A jest możliwe wyświetlenie Sz. W stacji czynne są dwie tarcze manewrowe. Po rozbiórce torów 5 7 i 9 czynna jest jedna wykolejnica pozostawiona w torze 3. (info: Andrzej Sibilski, 09-01-2014)

W 2014 wszystkie semafory kształtowe północnej głowicy zostały zastąpione sygnalizatorami świetlnymi (info: Andrzej Sibilski, 19-06-2014)

Opis budynków:

W Lwówku Śląskim są dwie wieże wodne:
- okrągła, z kopulastym dachem, ok. 300 m. na północ od stacji kolejowej, zewnętrznie w stanie dobrym, nieczynna.
- ośmiokątna, zbudowana z cegły czerwonej i żółtej, przy ul. Słowiczej, ok. 700 m. na północ od stacji kolejowej, zrujnowana, bez dachu, z zachowanym zbiornikiem wodnym, oczywiście nieczynna. Podobne wieże ośmiokątne są m.in. w Lubsku i Świebodzicach. (info: Bolesław Wojtyniak, 2008-02-25)
W 2006 lub 2007 rozebrano północną nastawnię. (info: Przemysław Więcek, 16-11-2008)
Obecnie zgodnie z przeznaczeniem wykorzystany jest budynek nastawni dysponującej, garaże, warsztaty i budynek zabezpieczenia drogowego PKP PLK. (info: Andrzej Sibilski, 09-01-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne i kształtowe nieczynne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: nieczynna LŚ od strony Jeleniej Góry i Gryfowa
rozebrana LŚ1 od strony Nowej Wsi Grodziskiej i Zebrzydowej
wieża wodna: W Lwówku Śląskim są dwie wieże wodne:
- okrągła, z kopulastym dachem, ok. 300 m. na północ od stacji kolejowej, zewnętrznie w stanie dobrym, nieczynna.
- ośmiokątna, zbudowana z cegły czerwonej i żółtej, przy ul. Słowiczej, ok. 700 m. na północ od stacji kolejowej, zrujnowana, bez dachu, z zachowanym zbiornikiem wodnym, oczywiście nieczynna. Podobne wieże ośmiokątne są m.in. w Lubsku i Świebodzicach. (info: Bolesław Wojtyniak, 2008-02-25)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5102152
IBNR:106
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  32,636 Jelenia Góra – Żagań (283)  
  48,572 Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 X. Piast II Chrobry (2024-04-04 13:15:48)
    Stacja kolejowa w Lwówku Śląskim widziana z drona.
    https://www.youtube.…
  • #2 R. Kotowski (2025-07-21 13:53:41)
    Kolej wróci do Lwówka Śląskiego - wielka odbudowa linii kolejowej i połączenia do Jeleniej Góry! A co z Bolesławcem? https://www.bolec.in…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lwówek Śląski

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...