OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gdańsk Żabianka AWFiS

Ostatnia zmiana: 2012-11-24

Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101317
IBNR:5164
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  9,270 Gdańsk Śródmieście – Rumia (250)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Sopot Wyścigi (pomorskie) 1,11 km
Gdańsk Oliwa (pomorskie) 1,20 km
Gdańsk Oliwa ODST (pomorskie) 1,92 km
Sopot (pomorskie) 2,19 km
Gdańsk Przymorze-Uniwersytet (pomorskie) 2,36 km
Gdańsk Strzyża (pomorskie) 3,28 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gdańsk Żabianka AWFiS

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...