OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gdańsk Oliwa

Ostatnia zmiana: 2025-02-28

Opis ogólny
Opis ogólny: Peron 1: PKP PLK Peron 2: PKP SKM (info: Grzeisek Roman, 2005-01-30)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: GOl-SKM (nastawnia podmiejska), GOl (nastawnia podmiejska)
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100157
HAFAS:5101104
IBNR:5150
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  8,008 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
  8,031 Gdańsk Główny – Rumia (250)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Jakub Kleczewski (2024-04-25 20:19:42)
    Gdańsk Warzywód to nie Gdańsk Oliwa, a z tego co ustalono na forum Dawny Gdańsk - Nowy Port. Nazwa brała się od potoku Warzywód.
  • #2 X. Piast II Chrobry (2025-03-04 18:26:37)
    Dworzec kolejowy w Oliwie wpisany do rejestru zabytków.
    "Historia dworca sięga lat 1869-1870, kiedy w Oliwie pojawiła się linia Kolei Pomorza Tylnego, stanowiąca część większego projektu Towarzystwa Kolei Berlińsko-Szczecińskiej. Połączenie prowadziło ze Słupska do Gdańska i obejmowało miejscowości takie jak Lębork, Wejherowo, Reda, Sopot. Była to trzecia kolejowa inwestycja na terenie Gdańska, po linii Tczew-Gdańsk oraz Gdańsk-Nowy Port (Neufahrwasser). Jednocześnie była to pierwsza linia kolejowa łącząca Gdańsk z Wrzeszczem oraz z sąsiadującymi z Gdańskiem Sopotem i Oliwą, a także miastami Pomorza Środkowego i Zachodniego.

    Konserwator docenił niemal w całości zachowany układ dworca.
    Uznał, że "autentyzm historycznej substancji zespołu oraz poszczególnych obiektów wchodzących w jego skład jest wysoki"."
    https://stooq.pl/n/?…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gdańsk Oliwa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...