OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Czarlin

Ostatnia zmiana: 2025-06-06

Opis ogólny
Opis ogólny: Istniała kasa z możliwością odprawy osób i bagażu (1966). (info: Grzegorz Mularczyk, 16-09-2013)

Opis infrastruktury: Istniał jeden tor dodatkowy odchodzący od toru nr. 2. Przed semaforami świetlnymi istniały kształtowe. Istniał skrajnik (po roku 1918) i rampa przenośna, z toru korzystano na podstawie umowy. Tor dodatkowy wykreślony w 1967 roku. (info: Grzegorz Mularczyk, 16-09-2013)

Opis budynków: na budynku,na którym obecnie wiesza się rozkład jazdy był kiedyś dyż. ruchu zlikwidowany z chwilą oddania do eksploatacji urządzeń SBL (info: Piotr Galikowski, 16-03-2010)

Obecnie Czarlin jest tylko przystankiem osobowym. Kiedyś w Czarlinie istniał posterunek dyżurnego ruchu odstępowego, wyposażonego w semafory dwukomorowe ze światłem zielonym i czerwonym. Z chwilą oddania do użytku SBL-ki (samoczynna blokada liniowa) posterunek dyż. ruchu w Czarlinie został zlikwidowany a wraz z nim obsługiwane semafory. Podobnie rzecz się ma w stosunku do Majewa i bodajże Kulic. (info: Piotr Galikowski, 16-03-2010)

Na stacji istniał mały wolno stojący magazyn towarowy, ok. 40 m za stacją patrząc w stronę Tczewa. (info: Grzegorz Mularczyk, 16-09-2013).

Około 2016 roku stacja została wyremontowana, postawiono wiaty
przystankowe oraz wymieniono oświetlenie.

Kolej wąskotorowa przy budowie "berlinki":
W krótkim czasie we wsi istniała kolej wąskotorowa o długości około 2 kilometrów, którą Niemcy wykorzystywali do transportu materiałów potrzebnych do budowy Autostrady w tym piasku. Zbudowano ją krótko po zajęciu Polski. Rozpoczynała się na terenie żwirowni i biegła na ulicy leśnej oraz prostej. Następnie biegła 800m wzdłuż "Berlinki" i kończyła się w Gniszewie. Została rozebrana w 1945 roku. Jedynym śladem jest zatoczka na ulicy Prostej gdzie istniały dwa tory. Trakcja była wyłącznie konna.
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiaty peronowe
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana we wrześniu 1993 r.
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5100774
IBNR:5097
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  492,328 Chorzów Batory – Tczew (131)  
  Czarlin – kolej wąskotorowa  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Czarlin

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...