Katowice Murckowska
Ostatnia zmiana: 2025-06-16
Opis ogólny |
---|
Przystanek został zaprojektowany pod nazwą "Katowice Murckowska" w ramach linii Kolei Ruchu Regionalnego, która nigdy nie została ukończona. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | brak | |
perony: | 2/2 |

Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Kolej Ruchu Regionalnego |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Igor13
(2024-04-28 12:38:47)
W ramach zadania "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E 65 na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice" w bliskiej lokalizacji od niedoszłego PO ma powstać nowy przystanek osobowy Katowice Uniwersytet, który będzie znajdować się przy ulicy Łokietka/Czarnieckiego, a nie przy wiadukcie na Murckowskiej. Podobnie jest z przystankiem Katowice Akademia, który ma być zlokalizowany między ulicą Francuską, a Damrota, a nie od strony Myśliwskiej, tak jak pokazana jest na mapie według starego projektu KRR. Nie wiem, czy w związku z tym oba przystanki warto integrować, czy lepiej stworzyć osobne obiekty? Podobnie ma się również sprawa z projektowanym przystankiem Zabrze Armii Krajowej, który de facto będzie w pobliżu niedoszłego PO Zabrze Stadion, ale będzie przesunięty bardziej na zachód, w okolice Piłsudskiego.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Katowice Murckowska