OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ząbrowo

Ostatnia zmiana: 2020-08-23

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Perony znajdujące się przy budynku stacji zostały przesunięte do centrum wsi Ząbrowo. Dojście do nich znajduje się bezpośrednio od strony ulicy, bądź tunelem pieszo-rowerowym, biegnącym pod zlikwidowanym przejazdem kolejowym. Na peronach znajdują się zadaszone wiaty przystankowe, rozkłady jazdy, kosze na śmieci, oświetlenie, zegary oraz nagłośnienie. (info: Adrianna Kula, 16-11-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: warmińsko-mazurskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Za, Za1
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104254
IBNR:5721
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  219,896 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Redaki (woj. warmińsko-mazurskie) 6,81 km
Iława Miasto (woj. warmińsko-mazurskie) 10,60 km
Jamielnik (woj. warmińsko-mazurskie) 12,11 km
Iława Główna (woj. warmińsko-mazurskie) 13,75 km
Susz (woj. warmińsko-mazurskie) 16,54 km
Biskupiec Pomorski (woj. warmińsko-mazurskie) 17,35 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Paweł Skup (2022-04-29 19:29:53)
    Stacja Ząbrowo była położona o 660 metrów bliżej Iławy i z obecnym przystankiem nie ma nic wspólnego, prócz nazwy. Dane tabelaryczne przedstawiają sumaryczne informacje dla obydwu punktów. A może by tak stworzyć osobny punkt: Ząbrowo (poprzednia lokalizacja)?
    Sprawa jest o tyle istotna, że 10 kwietnia 1968 roku z pobliżu stacji Ząbrowo, na odcinku Ząbrowo - Iława Gł. miał miejsce poważny wypadek kolejowy, a mianowicie zderzenie pociągów towarowych, w wyniku którego zginęły załogi obu pociągów - 8 osób, a dwa parowozy poszły na śmietnik.
    Gdyby ktoś chciał ustalać miejsce katastrofy, musi brać pod uwagę stację, nie obecny przystanek.
  • #2 subsens (2022-04-29 21:32:42)
    To jest w istocie pytanie o metodykę.
    Kryterium oceny zasadności tworzenia lub wydzielania punktu może być oczywiście fakt zaistnienia wypadku, chociaż moim zdaniem nie powinno.
    Takim kryterium może być indywidualne zainteresowanie użytkownika skupione na określonym zakresie zjawisk, chociaż moim zdanie nie powinno - przynajmniej nie kryterium podstawowym.
    Kryterium w przypadku takim, jak Ząbrowo, może być kilometr osi oraz granice obu punktów, a w zasadzie ich wzajemne usytuowanie.
    W jakiej sytuacji już nie poprzestaniemy na odnotowaniu przesunięcia kilometrażu oraz zmiany statusu, a zawsze stworzymy nowy punkt? Odpowiedź powinna być określona, nie pozostawiona domysłom, a jeżeli dyskutowana, to przedtem, zanim padnie.
    Takich pytań jest (nadal: moim zdaniem) więcej.
  • #3 (odp. na #2) Paweł Skup (2022-04-30 06:56:39)
    Zgadzam się. Dlatego dlatego w swoich prywatnych opracowaniach przyjąłem taką metodykę, że jeżeli punkt został przesunięty o wielkość większą od samego punktu (niematerialnego), to zaznaczam niniejszy fakt poprzez utworzenie nowego punktu. Podobnie ma się sprawa z przełożeniami torów. Jeśli został przesunięty o, dajmy na to, 5 metrów, to zaznaczanie tego faktu nie ma sensu, chyba... No właśnie. Tu przechodzimy do punktu kolejnego, czyli zaznaczania przesunięć punktów będących punktem odniesienia dla wydarzeń historycznych. Na przykład w Warszawie mamy na odcinku niecałego kilometra 4 punkty: Centralna, Śródmieście, Główna przedwojenna i Wiedeńska, których granice fizyczne się zazębiają bądź zazębiały. I słusznie, że trzy pierwsze zostały wydzielone, bowiem mają różną historię i funkcjonalność, natomiast już bym się przyczepił do niewydzielenia Warszawy Wiedeńskiej, która jest tak samo tożsama z Główną, co Centralną. Nie mówiąc o tym, że mamy drugą Główną i o pomyłkę nietrudno, na co dowodem komentarz #1 (pod Główną przedwojenną).
    Uważam, że Baza, będąc publikacją o charakterze także encyklopedycznym, powinna zawierać wyraźne dane na temat translokacji obiektu. Bo już widzę młodych adeptów mikolstwa, którzy doszukują się torów dodatkowych, semafora świetlnego tudzież nastawni "Za" we współczesnej lokalizacji. I tak jak w przypadku przesunięcia punktu o 100 m można szat nie drzeć, tak okoliczność przesunięcia poza granice starego punktu już skłania do refleksji.
    Metod jest kilka. Można tworzyć nowy punkt, co jest łatwiejsze i już praktykowane, a można w danych tabelarycznych stworzyć nowy wiersz "przesunięcia punktu", co jednak wydaje się zabiegiem przerysowanym. A może są inne metody...
  • #4 (odp. na #3) subsens (2022-05-03 00:27:19)
    Ząbrowo. Jeżeli ufać rastrowi 1:10000 na Geoportalu, to semafor wjazdowy z Redaków stał przed przejazdem drogowym, który dziś jest przejściem podziemnym oraz wyznacza oś PO (Atlas). Czyli PO leży tzw. _większą_połową_ w granicach stacji.

    Druga z miejscowości. Się nie wypowiem, ale korygowanie zastosowanych niegdyś uproszczeń to chyba jeden z warunków rozwoju jakościowego Bazy. Interesująco rzecz potraktował Atlas, być może wskutek porównania lokalizacji (czy wręcz osi), a nie funkcji i statusu poprzedniczek oraz następczyń. To jednak mogą być różnice dotyczące metodyki, a nawet doktryny :) - czyli trudne do dyskutowania.

    Dane o przesunięciu. Są z pewnością niezbędne, a działanie minimum w przypadku Ząbrowa to umieszczenie ich w opisie ogólnym. Ten ostatni zresztą często zawiera spontaniczne, naiwne uwagi o lokalizacji spluwaczki na peronie siódmym, ale większości z nas brakuje kompetencji by stworzyć bezbłędną, syntetyczną charakterystykę punktu, jak na Semaforku. Nawiasem, cytaty z sąsiadów z przywołaniem źródła już się pojawiały, myślę, że nie przynoszą ujmy żadnej ze stron. Niezależnie od tego, że Redakcja dysponuje historią zmian, chyba warto sygnować własnoręczne uzupełnienia. Tak, dla samokontroli i odpowiedzialności.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ząbrowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...