Lublin Zachodni
Ostatnia zmiana: 2025-03-14
Opis ogólny |
---|
Przystanek osobowy wybudowany w ciągu linii kolejowej nr 7 w Lublinie, przy granicy dzielnic Czuby Południowe i Węglin Południowy, na południe od osiedla Poręba i na zachód od posterunku Rury w latach 2018-2019. Oddany do użytku dla ruchu osobowego w niepełnej formie w grudniu 2019 r., udostępniony dla ruchu dalekobieżnego w marcu 2020 r., w pełni ukończony w lipcu 2020 r. Zatrzymują się na nim pociągi wykonujące połączenia przez stację Lublin Główny. W 2021 r. ruch na przystanku kształtował się na poziomie 100-149 pasażerów dziennie, w 2023 r. wzrósł do poziomu 300-499 pasażerów dziennie. Przystanek jest wyposażony w oświetlony i wyposażony w wiatę peron wyspowy o dwóch krawędziach. Tor pierwszy (południowy) obsługuje pociągi jadące do stacji Lublin Główny, zaś tor drugi (północny) - pociągi jadące w kierunku Dęblina i Warszawy. Dostęp do peronu zapewnia przejście podziemne ze schodami i windą (czynną bez zakłóceń od 2021 r.). W 2021 r. uruchomiono również głosowe zapowiedzi pociągów. (info: Krzysztof Stasiak, 31.12.2022, uaktualnione 14.03.2025) Docelowo planowana jest instalacja na peronie wyświetlaczy systemu CSDIP (Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej). Dnia 15 lutego 2023 r. ogłoszono przetarg na montaż ww. systemu na wybranych stacjach i przystankach osobowych na odcinku Lublin - Otwock linii kolejowej nr 7. W październiku 2023 r. wybrano ofertę najkorzystniejszą złożoną przez firmę Orange Polska, lecz inni uczestnicy postępowania złożyli odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. W grudniu 2023 r. KIO wydała werdykt nakazujący unieważnienie wyboru oferty najkorzystniejszej i ponowną ocenę ofert. Tym razem konsorcjum powołane przez firmę Maxto Technology Sp. z o.o. zawnioskowało o wykluczenie firmy Orange Polska z postępowania. W kwietniu 2024 r. KIO wydała drugi werdykt, nakazując inwestorowi ostateczne unieważnienie oferty najkorzystniejszej i powtórną ocenę ofert z wykluczeniem poprzednio wybranej oferty firmy Orange Polska. W końcu dnia 29 maja 2024 r. skutecznie wybrano ofertę najkorzystniejszą - złożoną przez konsorcjum, którego liderem jest firma Maxto Technology Sp. z o.o. z siedzibą w Modlniczce pod Krakowem. Umowę na dostawę systemu CSDIP podpisano dnia 3 grudnia 2024 r. Wykonawca dostawy deklaruje termin ukończenia prac na koniec III kwartału 2025 r. (info: Krzysztof Stasiak, 14.03.2025) Dostęp do przystanku umożliwia droga dojazdowa poprowadzona z ul. Węglinek. Połączenie z siecią dróg twardych uzyskała w czerwcu 2022 r. wraz z ukończeniem remontu i utwardzenia odcinka ulicy Węglinek do ul. Szafirowej. W okresie od maja do lipca 2021 r. wybudowano również chodnik ze schodami i pochylniami pomiędzy ul. Szafirową a przystankiem. (info: Krzysztof Stasiak: 31.12.2022) Przystanek wybudowano w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I" (info: Krzysztof Stasiak, 31.12.2022, 14.03.2025). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | nie ma i nie było | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: |
świetlne (4-odstępowa samoczynna blokada liniowa) |
|
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne (1 przejście) Przejście nadziemne: nie ma i nie było Winda: czynna (1 winda) |
|
kasa/biletomat: |
Kasy: nie ma i nie było Biletomaty: nie ma i nie było |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
nie ma i nie było (ruch sterowany zdalnie z LCS Lublin) |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS: 5104673 IBNR: 295 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
|
inne budynki: | nie ma i nie było |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
170,337 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lublin Zachodni