Poznań Garbary
Ostatnia zmiana: 2025-08-21
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Stacja o intensywnym ruchu pasażerskim - oprócz osobówek zatrzymują się tu także pociągi pośpieszne. Przed II wojną światową dojeżdżał tu poznański tramwaj. (info: wasiukibic, 2008-01-12) Opis infrastruktury: Stacja od południa sąsiadowała z Zakładami Mięsnymi "Pozmeat" oraz portem miejskim. Obydwa zakłady połączone były z siecią kolejową za pomocą bocznic, przecinających ważny trakt komunikacji kołowej (ulica Garbary). Zarówno port jak i rzeźnia zostały zlikwidowane (część portu wydzierżawiono firmom prywatnym, w części zbudowano domy mieszkalne, w rzeźni mieści się placówka kulturalna i jakieś magazyny - bardzo piękny budynek nawiasem mówiąc) a bocznice kolejowe zalane asfaltem, choć jeszcze długi czas po ich zamknięciu można było spotkać w terenie sporo śladów kolejowej infrastruktury. (info: wasiukibic, 2008-01-12) W latach 90. XX w. budynkiem dworcowym był drewniany barak. nastawnia została wyburzona na początku listopada 2008 przy okazji modernizacji Poznańskiego Węzła Kolejowego (info: Ryży, 29-11-2008). W 2018 roku przebudowano budynek dworca. Położono nową elewację, zmieniono układ wnętrza. Odnowiono też zadaszenie obok dworca. (info. Jan Kowalski, 10.06.2019) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | wielkopolskie | |
| dodatkowe tory: | 2018-11: rozebrano | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
PGa - nastawnia dysponująca, wyburzona PGa1 - nastawnia wykonawcza, wyburzona |
|
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| kody: |
EPA:5100099 HAFAS:5102737 IBNR:7389 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 301,577 | Warszawa Zachodnia – Kunowice (3) | ||
| Poznań Garbary – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#7
Givexnine Poznań
(2020-07-21 23:56:12)
Ten przystanek znajduje się znacznie bliżej śródmieścia niż dworzec główny, ma ogromny potencjał. Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC na tej stacji, naprawdę podróżnym byłoby wygodniej. Gdyby nie zlikwidowano bocznic można by jedną z nich, przy peronie reaktywować i używać jako mijanki. Także, w miarę możliwości dobrze było by wydłużyć tyle, ile się da pociągów osobowych, które kończą bieg w Poznaniu do tej stacji, i używać tego toru dla tych pociągów.
-
#8
(odp. na #7)
Stanisław Pikul
(2020-07-22 10:46:03)
"Powinno się wprowadzić postoje pociągów TLK/IC/EIC ..." - takie rozwiązanie było kiedyś stosowane ale, wbrew oczekiwaniom, korzystanie z niego nie było tak powszechne jak się spodziewano i zaniechano postojów zarówno na Garbarach jak i Dębcu (bo tam też to robiono). Nie sądzę, by to był dobry pomysł by tej klasy pociągi miały uzupełniać komunikację aglomeracyjną.
-
#9
(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-10-12 21:07:26)
Za to stają w Swarzędzu.
I nawet widziałem kilku pacjentów. -
#10
blakop
(2021-10-13 00:02:36)
Z taką logiką to po co pociągi kwalifikowane stają W Warszawie Zachodniej i Wschodniej? Niech będzie tylko Centralna i tyle. Ludzie nie korzystali, bo pewnie nie wiedzieli, że pośpiechy swego czasu tam się zatrzymywały. Sam pamiętam, że w tamtych latach musiałem raz skorzystać z taxi w dojeździe na dworzec i mówię, że od razu na Garbary proszę, to nawet taryfiarz był zdziwiony, że tam też pośpiechy stają, bo on zawsze ludzi na Główny woził. Perony na Dębcu i Garbarach są nawet specjalnie wydłużone w tym celu.
-
#11
(odp. na #10)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-10-13 11:37:32)
IC Bałtyk staje teraz na wioskach, jak Smętowo czy Warlubie.
-
#12
Vinni
(2021-12-03 14:33:01)
Wiele osób wiedziało o postojach na Garbarach, a wymiana podróżnych była śmiesznie miała, pomijając niedzielne wieczorne pociągi "studenckie".
-
#13
ROPA Poznań
(2021-12-03 19:10:25)
Na logikę, na pewno dobrze byłoby aby poc. IC kończące bieg w Poznaniu zatrzymywały się na stacji P-ń Garbary; na inne IC się nie zgodzi.
-
#14
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-02 01:55:33)
Trwają prace przy montażu info-paneli na peronach.
-
#15
Wrobel1111
(2024-03-04 13:08:12)
W tabelce informacyjnej, w wierszu o semaforach wpisane jest "świetlne, zlikwidowane", jednak perony oddzielają semafory SBLki, czy to nie zalicza się jako semafory? Może chodzi o półsamoczynne, dlatego nie ma o nich informacji?
-
#16
Błażej Kopka
(2024-03-05 19:18:53)
Myślę, że tabelka semaforów dotyczy się semaforów wjazdowych/wyjazdowych z danej stacji/posterunku. Tutaj jest już tylko przystanek. Semafory SBL dotyczą elementów szlaku, nie konkretnego przystanku po drodze.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Poznań Garbary
Ogólnopolska Baza Kolejowa