Dyrekcja kolei w Katowicach
Ostatnia zmiana: 2024-01-23
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny Budynek Śląskiej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Katowicach. Budowę rozpoczęto w 1965 roku a ukończono w 1974. Projektantem był Jerzy Gottfried. Budynek miał 72 metry wysokości, a wraz z zabudowaniami na dachu 90 metrów. Posiadał 18 kondygnacji. Został rozebrany w 2015 roku z powodu niespełniania norm przeciwpożarowych (jedna z głównych przyczyn - posiadał tylko 1 klatkę schodową, co w razie pożaru uniemożliwiało akcję ratunkową). Obecnie w miejscu po budynku powstał biurowiec KTW 1, w następnych latach planowana jest tu budowa wieżowca KTW 2. Użytkownikami obiektu byli w następujących latach: 1974−1975 − Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych 1975−1998 − Śląska Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych 1998−2001 − Dyrekcja Okręgu Infrastruktury Kolejowej 1998−2001 − Sektor Przewozów Towarowych PKP 2002−2015 − szereg komórek organizacyjnych PKP Cargo SA 2002−2015 − Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe SA 2002−2015 − Zakład Linii Kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe SA 2002−2015 − PKP Energetyka Sp. z o.o. 2002−2015 − PKP Informatyka Sp. z o.o. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | ||
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
jacekgx@wp.pl
(2024-06-25 16:30:08)
Dlaczego w środku peronów nie ma wyraźnych, świetlnych tablic informujących o wjeżdżających pociągach? Chaos pogłębiają kompletnie niezrozumiałe zapowiedzi przez megafony. Numeracja torów jest tez zagadkowa? Jak to możliwe, żeby przy peronie 2 były tory 3 i 1!? A powinien być 4, a przy peronie 1 tory 9 i 7. Jak ktoś po raz pierwszy wyjeżdża z Katowic, pogubi się na pewno i do tego niezrozumiałe zapowiedzi! Pozdrawiam J.Gleixner
-
#2
Jan Handzlik
(2024-09-09 10:44:30)
Czy ktoś odpowiada za bezmyślność sterujących semaforami na przejeździe kolejowym na ulicy Jankego, przy ul. Fabrycznej❓
Po opuszczeniu semaforów prze 7 minut nie pojawił się pociąg, po pojawieniu się karetki na sygnale, semafor został podniesiony jednostronnie, karetka przejechała, semafor znowu zamknięto i przez następne 2 minuty nie pojawił się pociąg. Następnie na raty, z przerwami został podniesiony semafor. Takie demonstrowanie swojej władzy na przejeździe kolejowym powoduje utratę zaufania do osób sterujących tymi, przecież tak ważnymi obiektami w ruchu kolejowy i drogowym. Ponieważ nie znajduję numeru kontaktowego do odpowiedzialnych za ten odcinek, kieruje pytanie do Dyrekcji: Czy przyjmujecie odpowiedzialność za konsekwencje takiego postępowania? Proszę o odpowiedź na mój numer telefonu. "Czy PKP leci z pilotem"❓
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Dyrekcja kolei w Katowicach