OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dyrekcja kolei w Katowicach

Ostatnia zmiana: 2024-01-23

Opis ogólny
Opis ogólny

Budynek Śląskiej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Katowicach.
Budowę rozpoczęto w 1965 roku a ukończono w 1974.

Projektantem był Jerzy Gottfried.
Budynek miał 72 metry wysokości, a wraz z zabudowaniami na dachu 90 metrów. Posiadał 18 kondygnacji.
Został rozebrany w 2015 roku z powodu niespełniania norm przeciwpożarowych (jedna z głównych przyczyn - posiadał tylko 1 klatkę schodową, co w razie pożaru uniemożliwiało akcję ratunkową).
Obecnie w miejscu po budynku powstał biurowiec KTW 1, w następnych latach planowana jest tu budowa wieżowca KTW 2.

Użytkownikami obiektu byli w następujących latach:
1974−1975 − Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych
1975−1998 − Śląska Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych
1998−2001 − Dyrekcja Okręgu Infrastruktury Kolejowej
1998−2001 − Sektor Przewozów Towarowych PKP
2002−2015 − szereg komórek organizacyjnych PKP Cargo SA
2002−2015 − Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe SA
2002−2015 − Zakład Linii Kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe SA
2002−2015 − PKP Energetyka Sp. z o.o.
2002−2015 − PKP Informatyka Sp. z o.o.
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…):
nastawnie, strażnice, posterunki:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 jacekgx@wp.pl (2024-06-25 16:30:08)
    Dlaczego w środku peronów nie ma wyraźnych, świetlnych tablic informujących o wjeżdżających pociągach? Chaos pogłębiają kompletnie niezrozumiałe zapowiedzi przez megafony. Numeracja torów jest tez zagadkowa? Jak to możliwe, żeby przy peronie 2 były tory 3 i 1!? A powinien być 4, a przy peronie 1 tory 9 i 7. Jak ktoś po raz pierwszy wyjeżdża z Katowic, pogubi się na pewno i do tego niezrozumiałe zapowiedzi! Pozdrawiam J.Gleixner
  • #2 Jan Handzlik (2024-09-09 10:44:30)
    Czy ktoś odpowiada za bezmyślność sterujących semaforami na przejeździe kolejowym na ulicy Jankego, przy ul. Fabrycznej❓
    Po opuszczeniu semaforów prze 7 minut nie pojawił się pociąg, po pojawieniu się karetki na sygnale, semafor został podniesiony jednostronnie, karetka przejechała, semafor znowu zamknięto i przez następne 2 minuty nie pojawił się pociąg. Następnie na raty, z przerwami został podniesiony semafor. Takie demonstrowanie swojej władzy na przejeździe kolejowym powoduje utratę zaufania do osób sterujących tymi, przecież tak ważnymi obiektami w ruchu kolejowy i drogowym. Ponieważ nie znajduję numeru kontaktowego do odpowiedzialnych za ten odcinek, kieruje pytanie do Dyrekcji: Czy przyjmujecie odpowiedzialność za konsekwencje takiego postępowania? Proszę o odpowiedź na mój numer telefonu. "Czy PKP leci z pilotem"❓

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dyrekcja kolei w Katowicach

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...