OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Karsin

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

Opis ogólny
Opis ogólny: W latach siedemdziesiątych może i nawet osiemdziesiątych była tu mijanka. Obecnie tor dodatkowy zdemontowany. (info: yusek, 2007-03-28)

Semafory kształtowe były gdzieś od lat 50 kiedy powstała mijanka ale nikt z kim rozmawiałem nie pamięta żeby działały. Mijanka działała gdzieś tak do wczesnych lat 80 ale pociągi mijały się rzadko. Ta mijanka miała głównie znaczenie rezerwowe na wypadek wojny. W końcowym okresie "działalności" mijanki ponoć dyżurny ruchu wychodziła i jakoś pokazywała że pociąg może jechać. (info od: yusek, 2008-01-01)

Stacja w Karsinie miała być jedną ze stacji Lini z Grudziądza do Słupska. Jednakże lini tej nie ukończono. (Praktycznie brakowało kilka kawałków w okolicy Grudziądza, Karsina, Dziemian i Słupska. (W miejscowości Przytarnia zachował się nawet nasyp). (info: yusek, 16-08-2008)

Opis infrastruktury: Tor środkowy pomiędzy bocznicą towarową a torem głównym nie istniej od ok. 95-96 wcześniej był zarośnięty. (info: yusek, 2007-03-28)

Dodatkowy tor do bazy GS (służył do przywozu tam cementu i pasz). Nie wiem czy jeszcze to jest czynne ale rok czy dwa lata temu widziałem jak stały na tej bocznicy dwa kryte wagony. (info: yusek, 2007-12-28)

Opis budynków: Budynek dworca dawnej mieściła się tu kasa, poczekalnia i przechowalnia bagażu obecnie nie czynny. Toalety budynek murowany od kilku lat zdemolowany. (info: yusek, 2007-03-28)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dobrym
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5101520
IBNR:5269
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  69,201 Laskowice Pomorskie – Bąk (215)  
  Czersk – Liniewo Kaszubskie (linia nieukończona)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Czersk (pomorskie) 11,04 km
Bąk (pomorskie) 11,81 km
Wojtal (pomorskie) 12,06 km
Wdzydze (pomorskie) 14,43 km
Szałamaje (pomorskie) 14,62 km
Gutowiec (pomorskie) 14,85 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Karsin

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...