OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Toruń Główny

Ostatnia zmiana: 2021-06-15

Legenda (Wygenerowano dnia: 2021-09-06) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2021-09-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #3) Darek Nowak (2020-03-13 12:58:51)
    To nie tezy tylko obserwacja praktyczna.
    Gdy przyjechałem w nocy do Torunia to jeszcze na Głównym parę ludzi było.
    Wczoraj nawet wcześniej pustki.
    Ale czy to już wina Wirusa to ciężko powiedzieć bo na Kujawy jeszcze nie dotarł.
    Swoją drogą, ciekawe jak będzie wyglądać przecięcie trmwaju na JAR z linią kolejową.
  • #5 Darek Nowak (2020-03-15 01:29:35)
    Od poniedziałku 16.03 komunikacja w Toruniu przechodzi na rozkład jak we ferie:
    https://www.mzk-toru…
  • #6 MZK (2020-09-07 19:57:43)
    Jak można pisać takie rzeczy w czasach pandemii. Obecnie cały transport publiczny ma małe obciążenie.
  • #7 (odp. na #6) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-23 00:43:15)
    Na Kujawach nie widać ożywienia na kolei.
    Na dworcu Toruń Główny bardzo mało podróżnych w ciągu tygodnia mimo pełni lata.
    Jedyna atrakcja dla miłośników kolei to przejażdżka "ogryzkiem" w relacji Główny - T. Wschód.
    Kursują 3 takie pary ze względu na remont linii T. Wschód - Chełmża w zastępstwie Arrivy.
    Mi udało się takim o 21:21 przy powrocie z Włocławka.
    Dobrze że oprócz pociągów z Bydgoszczy również te 2 skromne pary z Poznania a także z Ina kończą bieg na Wschodnim co umożliwia łatwiejszy dostęp do Rynku.
    Z przystanku T. Miasto pieszo można spokojnym krokiem dojść w 17 minut do Rynku (lub 2 przystanki tramwajem nr 1) podczas gdy z Głównego trzeba przeznaczyć na to nawet 35 minut (lub 3 przystanki autobusami 22 i 27 tak samo do Urzędu Miejskiego).
    Mimo ze kursy do Ina zostały obcięte do 4 par, w tym 2 do Poznania, to korzysta z nich max 30 podróżnych/skład.
    Jeszcze gorzej z połączeniem Bydgoszczy z Ino.
    Popołudniowym kursem (Ino przyjazd 17:18) nie przyjeżdża NIKT.
    Stąd krytyka Marszałka ze obciął rozkład jest nie na miejscu, generalnie zrobił to i tak oszczędnie.
    Np. relacja nr 431A do Tucholi/Chojnic powinna kończyć się w Tucholi.
    Do obsługi odcinka Tuchola-Chojnice-Tuchola powinny być skierowane mikrobusy z opcją przewozu rowerów czy wózków.
    Za to powinna być zwiększona ich częstotliwość z 6 do 11 na każdy kurs z Tucholi do Bydgoszczy ale drogą powiatową nr 240 bez zawijania pod dworce które i tak są zdala od wiosek (Żalno, Silno) a zyskałoby Bladowo.
    Zresztą w terminie od 02 do 20.08 będzie ZKA od Wierzchucina do Chojnic. https://arriva.pl/ar…
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2021-07-23 07:40:47)
    Mam nadzieję, że to, co napisałeś, jest przynajmniej zbliżone do prawdy, bo jeżeli znajdzie się ktoś, kto zrewiduje twoje stanowisko, komentarz poleci. To raz.
    Dwa, że twój nick już został zapożyczony i to, co napisałeś o stacji Wrocław Główny (nota bene jest trochę bzdur) lwówecki frajer puszcza na różnych portalach jako przenajświętszą prawdę.
  • #9 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-24 00:44:15)
    Prawda to ostatnie? Znajdę go i odszczeka wszystko.
  • #10 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-25 15:43:09)
    Tu na przykładzie rozkładu KW: https://koleje-wielk…
    W weekendy nie ma nawet tej 1,5 pary bezpośrednich z Poznania do Bydgoszczy a jest tylko 1 powrotny (15:06-17:17).
    N szczęście jeżdżą codziennie 2 pary do Torunia i to od razu Wschodniego, a było kiedyś 5.
    Ten rozkład KW tego nie ujmuje ale pociąg 11:42 z Poznania do Bydgoszczy ma relację skróconą w weekendy i to mocno bo tylko od Ina do Bydgoszczy.
    Jest to faktycznie dziwne z tym małym ruchem na Kujawach bo Ino wg Wiki ma 72,5 tyś. mieszkańców ( https://pl.wikipedia… ) podczas gdy Wałbrzych 50% więcej, Legnica 35% a już Wam, ludziom z Wrocka, nie muszę mówić jaki jest ruch na tych 2 trasach.
    Z kolei większy potok pasażerów jest z Bydgoszczy do Serocka niż do Ina.
    Co ciekawe, na trasie do Tucholi widać na parkingach dużo aut, których właściciele przesiadają się na pociąg.
  • #11 tomek j (2021-07-26 00:38:28)
    Generalnie połączenie dwóch sąsiadujących miast wojewódzkich jest co najmniej kiepskie. Dla pocieszenia dodam ,że przejechałem tą trasę rowerem przez Wągrowiec w 5h, 15 m. Tak że zawsze jest jakaś alternatywa
  • #12 marcin_f (2021-07-26 15:43:19)
    Odległość między Bydgoszczą (trasa tramwajowa w ciągu Andersa) a Toruniem (pętla Motoarena) wzdłuż DK80 to ok. 30 km. Tam przydałoby się wprowadzić połączenie w stylu amerykańskich interurbans, tak by tabor mógł korzystać z infrastruktury tramwajowej w miastach, a jednocześnie rozwinąć 100-120 km/h na linii międzymiastowej, dzięki czemu podróż między granicami miasta trwałaby ok. 15 minut. Na odcinku pozamiejskim linia miałaby charakter linii kolejowej; prędkości do 100 km/h na torze 1067 mm osiągano już w latach 30., więc nie jest to niemożliwe.
  • #13 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-09-03 22:01:40)
    1. Powiem więcej, w porównaniu do lipca, miesiąca typowo wakacyjnego, teraz w momencie rozpoczęcia roku szkolnego, ruch tu na kolei jeszcze mniejszy.
    Na odcinku Ino-Toruń przystanki powinny być wogóle zlikwidowane a nie remontowane jak teraz bo i tak brak chętnych.
    Można by uszczknąć 5 minut jazdy.
    Dobrym kursem popołudniowym Poznań - Toruń, Ino odj. 15:23 wymiana podróżnych była tam na poziomie 15 pacjentów wsiadających i wysiadających równo.
    Większość z Poznania wysiadła na T. Głównym, a tylko trochę na T. Miasto.
    Mi udało się tym razem przejechać właściwym odcinkiem linii z Nieszawki do Torunia z pominięciem T. Kluczyki (wg rozkładu jak się okazuje).
    Myślałem ze skład wjedzie od razu na perony wschodnie ale nie, przeciął cały układ torowy i wjechał na zachodnie jak wg rozkładu.

    2. Z kolei w Bydgoszczy pierwszy kurs 14:29 do Chełmży na 2 krótkich szynobusach raptem 10 pacjentów.
    Bardzo duże zapełnienie składu do Tucholi, "1,5" szynobusu (1 długi i jeden krótki).
    Zamiast tej relacji do Chełmży powinni te składy przerzucić na odcinek Bydgoszcz-Serock dla wzmocnienia tego obleganego odcinka.
    To raptem 27 km ale jest tu faktycznie duży ruch aglomeracyjny.

    3. Pojechałem ostatnim ogryzkiem do T. Wschodniego po przyjezdzie z Włocławka ale byłem jedynym pacjentem, czyli tez gorzej niż miesiąc wcześniej.
    Może ktoś wie gdzie garażują EN57 bo na stacji tu ich nie widać.
    Sama stacja T. Wschodni bardzo duża i pusta.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Toruń Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...