OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Ursus Niedźwiadek

Ostatnia zmiana: 2014-06-09

Opis ogólny
Opis ogólny:

Przystanek został otwarty 7 stycznia 2014 roku. Zatrzymują się na nim pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Jest to przystanek graniczny strefy biletowej ZTM.

Opis infrastruktury:

Na przystanku znajduje się jeden peron wyspowy, oraz jedno przejście podziemne. Na perony można wejść od strony ul. Krawczyka i ul. Orląt Lwowskich. Od strony pętli znajduje się zadaszony parking dla rowerów. Na perony można też dostać się windami.
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  10,345 Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Warszawa Ursus (mazowieckie) 1,84 km
Warszawa Gołąbki (mazowieckie) 1,86 km
Józefinów (mazowieckie) 1,98 km
Michałowice (mazowieckie) 2,10 km
Reguły (mazowieckie) 2,45 km
Warszawa Ursus Północny (mazowieckie) 2,71 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Ursus Niedźwiadek

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...