Łącznik
Ostatnia zmiana: 2025-08-05
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | opolskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: |
Był, ale już nie istnieje. Prawdopodobnie został wyburzony w trakcie remontu linii. 25-11-2010: Budynek zdewastowany w bardzo złym stanie technicznym. (info: Piotr Jagoda) W budynku z 1908 r. mieści się jakaś hurtownia. Od połowy lat 50-tych ub.w. w budynku dworca działał urząd pocztowy. Zlikwidowany wraz z zamknięciem stacji (zdegradowanej do roli przystanku) na początku lat 80-tych. |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma, być może były | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 1; obecnie: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
23,867 | Gogolin – Prudnik (306) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Buefisg
(2017-10-16 14:23:11)
Budynek już nie istnieje. Prawdopodobnie został wyburzenia w trakcie remontu linii.
-
#2
Konrad
(2025-04-04 10:36:03)
"Dziennik Śląski" w numerze 46 z 27.02.1900 roku podaje, że Burmistrz Prószkowa zwołał zebranie kupców i przemysłowców w celu naradzenia się nad budową linii kolejowej z Opola przez Prószków do Łącznika. Jej długość miała wynosić około 30km, a koszty budowy wynieść 1,75 mln. marek. Miałaby służyć do przewozu osób i towarów, głównie drzewa z nadleśnictwa Prószków i Chrzelice.
Strona 2, Kolumna 2, Akapit 2
https://www.sbc.org.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Łącznik