OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Osowiec Śląski

Ostatnia zmiana: 2014-06-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Piętrowy budynek z 1910 r. Częściowo zasiedlony.

W 2002 (w I kwartale) rozebrano około 2 kilometrową bocznicę do FWM w Osowcu. (w fabryce i tuż przy kawałeczki torów jeszcze są) Jest jeszcze kawałek toru dodatkowego na stacji, ale wjazd niemożliwy z powodu braków w rozjeździe. (info: Franek Grzegorek, 2005-04-01)

Na stacji widoczny układ po starotorzu - jeden tor. Widoczne również pozostałości urządzeń SRK - pojedyncze słupki pędniowe. (info: Michał Pańczyk, 13-11-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:6326
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  17,560 Opole Główne – Namysłów (301)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Jełowa (opolskie) 2,09 km
Osowiec Przystanek (opolskie) 2,29 km
Kotórz Mały (opolskie) 4,92 km
Kały (opolskie) 6,86 km
Mańczok (opolskie) 8,67 km
Laskowice Oleskie (opolskie) 10,31 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Jacek Widera (2016-09-22 21:37:16)
    Wszystkie wejścia i okna na poziomie parteru są zamurowane. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Jacek Widera (2017-02-15 19:23:40)
    Na piętrze okna są zabite płytami osb. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Osowiec Śląski

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...