OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Tuplice (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-09-03

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1916)
opis ⇵
Obraz
fot. Miłosz Telesiński - Zbąszynek (1990-11-19)
opis ⇵
Obraz
fot. K. Henning Kurt-Siegen (1994-01-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Andrzej Liberski (2005-05-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2011-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2011-03-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2015-04-30)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2021-04-12 22:40:35)
    Frekwencja na odcinku Żary - Forst to tragedia. Wczoraj nieliczni pasażerowie wysiedli w Żarach, do Tuplic dojechałem sam. Z powrotem wsiadały 3 osoby. Podobno z uwagi na koronaświrusa i naukę zdalną - w tygodniu jest niewiele lepiej. Pasażerowie skarżyli mi się, że te pociągi nie uwzględniają podstawowych potrzeb mieszkańców, typu pojechać do Żar na zakupy, do lekarza czy do kina i wrócić po 2-3 godzinach, a nie kwitnąć tam przez cały dzień. Lubuskie same stwierdziło w jednym ze swych mądrych dokumentów, że minimalna liczba par pociągów na dobę to 6, po czym częstuje obywateli takim dziadostwem, samemu sobie zaprzeczając. Stan techniczny toru jest dobry - szt zapiernicza ze 100 na budziku, ale jak powszechnie wiadomo - brak taboru spalinowego w zasobach oraz olewka tej części województwa robi swoje. Dziwne, tym bardziej że niedawno przedłużono pociągi Zielona Góra - Żagań do Małomic. W Tuplicach czas zatrzymał się, nawet nie w niechlubnych latach 90., gdy dojeżdżało tu po 7-8 par pociągów.
  • #3 Givexnine Poznań (2021-07-25 20:59:58)
    Od wakacyjnego rozkładu jazdy oferta przewozowa w Tuplicach uległa znaczącej rozbudowie. W dni powszednie są aż 4 pary do Żagania (jeszcze pół roku temu dwie). Tuplice stały się stacją końcową, bowiem nowe pociągi nie jadą już dalej do Forstu. Oferta weekendowa bez zmian. Brakuje jeszcze połączenia Tuplic ze stolicą województwa - Zieloną Górą, choćby raz dziennie.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2022-05-01 22:37:19)
    Zauważalny wzrost frekwencji, o czym wspominała także Pani kierpoć. Wystarczyło zwiększyć liczbę par pociągów i już więcej ludzi korzysta z kolei. Szok. Długo lubuskie musiało dochodzić do tak oczywistych wniosków. Co jednak osobiście mnie boli - wykorzystanie ścieżki rowerowej do Łęknicy/Bad Muskau wciąż niewielkie. Poza mną i ziomkiem z pociągu nikt nie wysiadł z rowerem, mimo majówki i fajnej pogody na wycieczkę. Ludzie do Łęknicy wożą dupy autami, parkingi zapchane. Po drodze minęliśmy raptem 3 miejscowych. Już się chyba nie doczekam.
  • #5 Błażej Kopka (2022-05-02 08:44:16)
    A ile takich rowerów do SZT wejdzie? Nie czarujmy się - pięciu cyklistów w standardowym SZT to już rozwalenie podróży dla większości podróżnych. Te pojazdy nie są przewidziane do masowych dowozów rowerzystów.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2022-05-02 23:58:51)
    Do Forst latają Linki, w nim są trzy boksy na rowery/wózki dziecięce/wózki inwalidzkie. W każdy taki boks wejdzie 3-4 rowery. Dodatkowo jeszcze ściana wzdłuż głównego korytarza. Także na lajcie do Linka wejdzie 10 jednośladów, a przy mądrym poukładaniu, to i 14.
  • #7 Błażej Kopka (2022-05-03 14:34:26)
    Wydawało mi się, że znam konstrukcje "linków", ale nie wiem co masz na myśli pisząc "boks" na rowery. Główny korytarz? Chodzi Ci o dojście do WC? Tam chcesz rowery ustawiać?
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2022-05-03 15:32:18)
    Boks, wnęka, czy jak to tam zwał: https://bi.im-g.pl/i… Link ma 3 takie, z czego dwa z nich mają siedzenia składane przy ścianie zewnętrznej, a jeden prostopadle do niej. Vis a vis tego drugiego jest szeroki korytarz z siedzeniami składanymi przy ścianie, gdzie też można postawić jednoślad. Vis a vis wejścia do WC już nie, bo zatarasuje się przejście.
  • #9 Błażej Kopka (2022-05-03 16:04:27)
    Piękne zdjęcie, pokazujące właśnie dobitnie, jak trzy rowery zabrały miejsca siedzące sześciu pasażerom. Muszę się przyjrzeć następnym razem jak to w Linku wygląda, ale aż 3 tych miejsc to nie kojarzę. Na masowy dowóz rowerów na ścieżki to powinny być wagony rowerowe, które mam nadzieję, że KD do letniego rozkładu zdoła w końcu uruchomić.
  • #10 Prochiron (2022-05-04 15:55:13)
    #9 Ciekawe jak różne perspektywy mamy - dla mnie w większości pojazdów miejsc na rower jest zdecydowanie zbyt mało, zwłaszcza Elfy niechlubnie się tu wyróżniają ale nie tylko. Osobny przedział czy wagon na rowery to idealne wyjście, ale na razie rzadko spotykane nawet w nowych składach, co szczególnie dziwi.
  • #11 Kriss (2022-09-01 01:17:02)
    W lipcu pojechałem 16.36 z Tuplic do Wrocławia. Po dwóch dniach powrót z Wrocławia 13:30, w Tuplicach 16:03 - Bóbr. Świetne połączenie, 7 letni syn zachwycony, na dworze upał a tu klima w pociągu. I właśnie, do Tuplic dojechało tylko 4 osoby. Dlaczego samorządy Tuplic, Trzebiela i Łęknicy nie reklamują połączenia.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Tuplice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...