Tuplice
Ostatnia zmiana: 2025-09-03
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Budynek z około 1900 roku dwupiętrowy. (info: Zosia) Szczątkowy ruch pasażerski - 2 pary pociągów pasażerskich w relacji Żagań - Forst. Ruch towarowy to pociągi tranzytowe zmierzające do i z Niemiec - często stoją na mijance w Tuplicach w oczekiwaniu na wolny szlak do Forst lub Żar. To przede wszystkim dla nich utrzymywana jest stacja. Lokalny ruch towarowy zamarł wraz z likwidacja okolicznych fabryk i linii do Łęknicy. (info: wasiukibic, 2015-VIII-29) --- Stacja działa, semafory są sprawne - przynajmniej tak było jeszcze w 2000 r. (info: Paweł Niedomagała, 2004-11-28) Na całej stacji czynne są tylko cztery tory z czego używane są tylko dwa główne. Używany dla ruchu pasażerskiego jest tylko peron czwarty. W rozkładzie 2014/2015 r. przez stację przejeżdżają 4 pary pociagów osobowych 2 pary z Żagania do Forst i powrót do Żagania. Do roku 2014 przez stację przejeżdżał pociąg Euro City z Wrocławia do Hamburga i spowrotem lecz bez postoju i obecnie już nie prowadzi się po tej linii w kierunku Forst żadnego ruchu dalekobieżnego jak to było kiedyś. Budynek dworcowy zamknięty i zniszczony a perony 1 i 2 gęsto zarosły drzewami i krzakami. (info: Jarosław Lizak, 30-04-2015)Opis infrastruktury: Jeszcze w latach 90. przez stację przejeżdżały pociągi dalekobieżne. Dzisiaj oprócz 3 składów osobowych dziennie, stacja przez całą dobę jest praktycznie pusta. A szkoda tej trasy bo po elektryfikacji mogłaby obsługiwać obciążoną magistralę Warszawa - Frankfurt (Oder). (info: rafałek, 2007-04-09) Opis budynków: Zaplecze trakcyjne jest obecnie wykorzystywane na cele "biznesowe" - urządzono plac postojowy dla aut i składowisko opon samochodowych. Czynne są dwie nastawnie, po jednej na każdej z głowic stacyjnych. Pozostałe budynki związane z koleją (w tym dworzec położony przy ul. Przemysłowej) są opuszczone i zdewastowane. Najprawdopodobniej czeka je rozbiórka. W południowo-wschodniej części stacji znajdowała się duża cegielnia, obsługiwana transportem kolejowym - dziś nie ma po niej śladu, a na jej miejscu powstało składowisko odpadów. (info: wasiukibic, 2015-VIII-29). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | Na całej stacji czynne są tylko cztery tory z czego używany w ruchu pasażerskim jest tylko jeden.(info. Givexnine Poznań, 4.07.2020) | |
budynki dworcowe: |
Budynek z około 1900 roku dwupiętrowy. (info: Zosia) Budynek otwarty zdewastowany niezabezpieczony, pozostawiony przez PKP Nieruchomości do zniszczenia. Jest też kolejowy budynek mieszkalny, od strony miasta, bardzo zdewastowany (info. Givexnine Poznań, 4.07.2020) |
|
budynki obsługi taboru: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | na peronie czwartym mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne, nieużywane - wobec wyłączenia z eksploatacji peronów 1-2 jest bezużyteczne. Do czynnych peronów dochodzimy schodami i przejściem w poziomie torowiska (info. Givexnine Poznań, 4.07.2020) Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana, opuszczona | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Tp od strony Barszczu / Lubska Tp1 od strony Żar / Łęknicy |
|
wieża wodna: |
jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany Wieża wodna była wpisana (wbudowana) w lokomotywownię, powstała w 1912 r. w kształcie prostokąta z czerwonej cegły, posiadała zbiornik o poj. 50 m3 (info: Bolesław Wojtyniak, 11-2011) |
|
perony: |
Perony: 4. Używany dla ruchu pasażerskiego jest tylko peron czwarty, peron trzeci nieużywany, ale czynny, oznakowany i zadbany. Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100188 HAFAS:5100242 IBNR:229 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
374,850 | Łódź Kaliska – Zasieki (14) | ||
56,772 | Stary Raduszec – Bad Muskau (365) | ||
Tuplice – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2021-04-12 22:40:35)
Frekwencja na odcinku Żary - Forst to tragedia. Wczoraj nieliczni pasażerowie wysiedli w Żarach, do Tuplic dojechałem sam. Z powrotem wsiadały 3 osoby. Podobno z uwagi na koronaświrusa i naukę zdalną - w tygodniu jest niewiele lepiej. Pasażerowie skarżyli mi się, że te pociągi nie uwzględniają podstawowych potrzeb mieszkańców, typu pojechać do Żar na zakupy, do lekarza czy do kina i wrócić po 2-3 godzinach, a nie kwitnąć tam przez cały dzień. Lubuskie same stwierdziło w jednym ze swych mądrych dokumentów, że minimalna liczba par pociągów na dobę to 6, po czym częstuje obywateli takim dziadostwem, samemu sobie zaprzeczając. Stan techniczny toru jest dobry - szt zapiernicza ze 100 na budziku, ale jak powszechnie wiadomo - brak taboru spalinowego w zasobach oraz olewka tej części województwa robi swoje. Dziwne, tym bardziej że niedawno przedłużono pociągi Zielona Góra - Żagań do Małomic. W Tuplicach czas zatrzymał się, nawet nie w niechlubnych latach 90., gdy dojeżdżało tu po 7-8 par pociągów.
-
#3
Givexnine Poznań
(2021-07-25 20:59:58)
Od wakacyjnego rozkładu jazdy oferta przewozowa w Tuplicach uległa znaczącej rozbudowie. W dni powszednie są aż 4 pary do Żagania (jeszcze pół roku temu dwie). Tuplice stały się stacją końcową, bowiem nowe pociągi nie jadą już dalej do Forstu. Oferta weekendowa bez zmian. Brakuje jeszcze połączenia Tuplic ze stolicą województwa - Zieloną Górą, choćby raz dziennie.
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2022-05-01 22:37:19)
Zauważalny wzrost frekwencji, o czym wspominała także Pani kierpoć. Wystarczyło zwiększyć liczbę par pociągów i już więcej ludzi korzysta z kolei. Szok. Długo lubuskie musiało dochodzić do tak oczywistych wniosków. Co jednak osobiście mnie boli - wykorzystanie ścieżki rowerowej do Łęknicy/Bad Muskau wciąż niewielkie. Poza mną i ziomkiem z pociągu nikt nie wysiadł z rowerem, mimo majówki i fajnej pogody na wycieczkę. Ludzie do Łęknicy wożą dupy autami, parkingi zapchane. Po drodze minęliśmy raptem 3 miejscowych. Już się chyba nie doczekam.
-
#5
Błażej Kopka
(2022-05-02 08:44:16)
A ile takich rowerów do SZT wejdzie? Nie czarujmy się - pięciu cyklistów w standardowym SZT to już rozwalenie podróży dla większości podróżnych. Te pojazdy nie są przewidziane do masowych dowozów rowerzystów.
-
#6
(odp. na #5)
wasiukibic
(2022-05-02 23:58:51)
Do Forst latają Linki, w nim są trzy boksy na rowery/wózki dziecięce/wózki inwalidzkie. W każdy taki boks wejdzie 3-4 rowery. Dodatkowo jeszcze ściana wzdłuż głównego korytarza. Także na lajcie do Linka wejdzie 10 jednośladów, a przy mądrym poukładaniu, to i 14.
-
#7
Błażej Kopka
(2022-05-03 14:34:26)
Wydawało mi się, że znam konstrukcje "linków", ale nie wiem co masz na myśli pisząc "boks" na rowery. Główny korytarz? Chodzi Ci o dojście do WC? Tam chcesz rowery ustawiać?
-
#8
(odp. na #7)
wasiukibic
(2022-05-03 15:32:18)
Boks, wnęka, czy jak to tam zwał: https://bi.im-g.pl/i… Link ma 3 takie, z czego dwa z nich mają siedzenia składane przy ścianie zewnętrznej, a jeden prostopadle do niej. Vis a vis tego drugiego jest szeroki korytarz z siedzeniami składanymi przy ścianie, gdzie też można postawić jednoślad. Vis a vis wejścia do WC już nie, bo zatarasuje się przejście.
-
#9
Błażej Kopka
(2022-05-03 16:04:27)
Piękne zdjęcie, pokazujące właśnie dobitnie, jak trzy rowery zabrały miejsca siedzące sześciu pasażerom. Muszę się przyjrzeć następnym razem jak to w Linku wygląda, ale aż 3 tych miejsc to nie kojarzę. Na masowy dowóz rowerów na ścieżki to powinny być wagony rowerowe, które mam nadzieję, że KD do letniego rozkładu zdoła w końcu uruchomić.
-
#10
Prochiron
(2022-05-04 15:55:13)
#9 Ciekawe jak różne perspektywy mamy - dla mnie w większości pojazdów miejsc na rower jest zdecydowanie zbyt mało, zwłaszcza Elfy niechlubnie się tu wyróżniają ale nie tylko. Osobny przedział czy wagon na rowery to idealne wyjście, ale na razie rzadko spotykane nawet w nowych składach, co szczególnie dziwi.
-
#11
Kriss
(2022-09-01 01:17:02)
W lipcu pojechałem 16.36 z Tuplic do Wrocławia. Po dwóch dniach powrót z Wrocławia 13:30, w Tuplicach 16:03 - Bóbr. Świetne połączenie, 7 letni syn zachwycony, na dworze upał a tu klima w pociągu. I właśnie, do Tuplic dojechało tylko 4 osoby. Dlaczego samorządy Tuplic, Trzebiela i Łęknicy nie reklamują połączenia.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Tuplice