OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dytmarów

Ostatnia zmiana: 2024-10-31

Opis ogólny
Procedura przemianowania ‘Haltepunkt’ (przystanek) na Bahnhof (stacja) rozpoczęta 3/3/1906 na wniosek mieszkańców gm. Dytmarów. Stacja przemianowana oficjalnie 1/2/1907 na dworzec IV klasy. 20/12/1909 rozpoczęto procedurę budowy bocznic. Budowę zakończono odbiorem 17/10/1911.

Ponieważ Dittersdorf wielokrotnie mylono z Dietersdorf /RGb Stettin/ lub Dittersdorf bei Chemnitz, 8/12/1911 Kinigl.Eisenbahn Direktion z Katowic poinformowała o chęci zmiany nazwy stacji na Dittersdorf (Oberschles). Nazwę zmieniono oficjalnie na Dittersdorf (Oberschles) dn.20/2/1912. (info: KDMoskal, 27-07-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: Budynek stacyjny wybudowany w okresie 1905-1907, rozebrany w latach 90-tych XX wieku, obecnie po budynku została jedynie piwnica oraz studnia (info: KDMoskal, 27-07-2009)
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: Wiata przystankowa.
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2 perony jednokrawędziowe rozmieszczone po obu stronach przejazdu drogi łączącej Dytmarów z DK40.
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101020
IBNR:6110
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  104,144 Katowice – Legnica (137)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 wasiukibic (2020-03-31 09:13:51)
    Przystanek położony w szczerym polu, pomiędzy Lubrzą, Dytmarowem i Laskowicami, gdzie paradoksalnie najbliżej jest do tej ostatniej miejscowości. Do pierwszych zabudowań Dytmarowa jest ponad 2 km i fizycznie nie ma możliwości, żeby coś z tym zrobić. W pobliżu peronów znajdują się jedynie różnego rodzaju zakłady związane z branża rolniczą, które kiedyś korzystały z rampy i placu ładunkowego, a od kilku lat tory dodatkowe zarastają i ruch na bocznicy zamarł. Teraz może się to zmieni, bo tory boczne zostały oczyszczone. Położona znacznie bliżej torów Podsudeckiej Lubrza - przystanku nie posiada zaś w ogóle, choć można by wybudować perony na wysokości wiaduktu drogowego nad DK40, skąd do zabudowy jest jakieś 500 m. Ot, takie kuriozum zakonserwowania XIX-wiecznego status quo, nijak nieprzystającego do współczesnej sieci osadniczej.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dytmarów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...