Dytmarów
Ostatnia zmiana: 2024-10-31
Opis ogólny |
---|
Procedura przemianowania ‘Haltepunkt’ (przystanek) na Bahnhof (stacja) rozpoczęta 3/3/1906 na wniosek mieszkańców gm. Dytmarów. Stacja przemianowana oficjalnie 1/2/1907 na dworzec IV klasy. 20/12/1909 rozpoczęto procedurę budowy bocznic. Budowę zakończono odbiorem 17/10/1911. Ponieważ Dittersdorf wielokrotnie mylono z Dietersdorf /RGb Stettin/ lub Dittersdorf bei Chemnitz, 8/12/1911 Kinigl.Eisenbahn Direktion z Katowic poinformowała o chęci zmiany nazwy stacji na Dittersdorf (Oberschles). Nazwę zmieniono oficjalnie na Dittersdorf (Oberschles) dn.20/2/1912. (info: KDMoskal, 27-07-2009) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | opolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | Budynek stacyjny wybudowany w okresie 1905-1907, rozebrany w latach 90-tych XX wieku, obecnie po budynku została jedynie piwnica oraz studnia (info: KDMoskal, 27-07-2009) | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | Wiata przystankowa. | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 perony jednokrawędziowe rozmieszczone po obu stronach przejazdu drogi łączącej Dytmarów z DK40. Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5101020 IBNR:6110 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
104,144 | Katowice – Legnica (137) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2020-03-31 09:13:51)
Przystanek położony w szczerym polu, pomiędzy Lubrzą, Dytmarowem i Laskowicami, gdzie paradoksalnie najbliżej jest do tej ostatniej miejscowości. Do pierwszych zabudowań Dytmarowa jest ponad 2 km i fizycznie nie ma możliwości, żeby coś z tym zrobić. W pobliżu peronów znajdują się jedynie różnego rodzaju zakłady związane z branża rolniczą, które kiedyś korzystały z rampy i placu ładunkowego, a od kilku lat tory dodatkowe zarastają i ruch na bocznicy zamarł. Teraz może się to zmieni, bo tory boczne zostały oczyszczone. Położona znacznie bliżej torów Podsudeckiej Lubrza - przystanku nie posiada zaś w ogóle, choć można by wybudować perony na wysokości wiaduktu drogowego nad DK40, skąd do zabudowy jest jakieś 500 m. Ot, takie kuriozum zakonserwowania XIX-wiecznego status quo, nijak nieprzystającego do współczesnej sieci osadniczej.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Dytmarów