fot. nieznany (1916) opis ⇵
Wejściowy budynek dworca od strony miasta. Obiekt po przebudowie ukończonej w 1915 roku. Widok w kierunku północno-zachodnim: w lewo Nakło nad Notecią, Szubin/Poznań, Inowrocław (przez Brzozę Bydgoską), w prawo Maksymilianowo (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszcz Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław). Pocztówka ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
fot. John Philips (1975-06) opis ⇵
Zaplecze trakcyjne Bydgoszczy Głównej w pierwszej połowie lat 70. XX wieku. W tle parowozownia - okrąglak. Widok w kierunku wschodnim, od strony wjazdów z Nakła nad Notecią, Szubina/Poznania, Inowrocławia (przez Brzozę Bydgoską).
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1976-05-26) opis ⇵
Ty2 na obrotnicy w Bydgoszczy, na tle lokomotywowni wachlarzowej, położonej najbliżej peronu 5, z którego wykonano zdjęcie. Widok w kierunku północnym: w lewo Nakło nad Notecią, Szubin/Poznań, Inowrocław (przez Brzozę Bydgoską), w prawo Maksymilianowo (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszcz Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
fot. Roman Paul (2007) opis ⇵
Zabytkowa parowozownia (Okrąglak) i wieżą wodna zachodnia. Z lewej nastawnia wykonawcza BgA2. Obecnie wszystkie wymienione te obiekty nie istnieją. Widok w kierunku północno-zachodnim: w lewo Nakło nad Notecią, Szubin/Poznań, Inowrocław (przez Brzozę Bydgoską), w prawo Maksymilianowo (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszcz Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
fot. Przemysław Więcek (2008-06-22) opis ⇵
Początek peronu 4a, z lewej peron 3a. W tle wyspowy budynek dworca. Widok w kierunku południowo-zachodnim, od strony wjazdów z Maksymilianowa (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszczy Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
fot. Przemysław Więcek (2008-06-23) opis ⇵
Wejściowy budynek dworca. Po lewej wyjście do miasta, zejście na perony. Po prawej kasy. Zdjęcie w stronę zachodnią.
fot. Robert Nowak (2012-04-22) opis ⇵
Wejściowy budynek dworca od strony miasta. Obiekt po przebudowie ukończonej w 1966 roku, funkcjonował do roku 2013. Widok w kierunku północno-zachodnim: w lewo Nakło nad Notecią, Szubin/Poznań, Inowrocław (przez Brzozę Bydgoską), w prawo Maksymilianowo (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszcz Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
fot. Marek Potocki (2013-08-08) opis ⇵
Peron 4, z lewej peron 5; północna strona dworca wyspowego (z prawej, poza kadrem). W tle, po prawej zaczyna się oporowy peron 4a. Widok w kierunku północno-wschodnim: Maksymilianowo (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszcz Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
fot. Przemysław Więcek (2013-09-15) opis ⇵
Wejściowy budynek dworca od strony miasta. Obiekt po przebudowie ukończonej w 1966 roku, funkcjonował do roku 2013. Hol główny. Po lewej wejście do przejścia podziemnego. Po prawej kasy biletowe. 160,0 km/307,3 km/127,8 km.
fot. Przemysław Więcek (2013-09-15) opis ⇵
Wyspowy budynek dworca, położony między peronami 4 i 5 (po północnej stronie, z prawej) i 3, 2, 1 (po południowej stronie, z lewej). Widok w kierunku południowo-zachodnim, od strony wjazdów z Maksymilianowa (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszczy Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław). 160,0 km/ 307,3 km/ 127,8 km.
fot. Włodzimierz Brzeziński (2014-04-12) opis ⇵
Budynek nastawni dysponującej BgB; towarowa część stacji. Widok w kierunku południowo-wschodnim: w lewo perony, w prawo Nakło nad Notecią, Szubin/Poznań, Inowrocław (przez Brzozę Bydgoską),
fot. Jarosław Lizak (2016-08-21) opis ⇵
Wejściowy budynek dworca od strony miasta. Obiekt oddany do użytku na jesień 2015. Widok w kierunku północnym: w lewo Nakło nad Notecią, Szubin/Poznań, Inowrocław (przez Brzozę Bydgoską), w prawo Maksymilianowo (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszcz Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
fot. Michał Sosnowski (2017-10-08) opis ⇵
Wejściowy budynek dworca od strony miasta. Obiekt oddany do użytku na jesień 2015. Widok w kierunku północnym: w lewo Nakło nad Notecią, Szubin/Poznań, Inowrocław (przez Brzozę Bydgoską), w prawo Maksymilianowo (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszcz Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
fot. Dawid Jastrzębski (2020-09-20) opis ⇵
Stary budynek dworcowy widoczny od strony peronów północnych (4 - przy budynku dworca i 5 - z prawej, poza kadrem). Widok w kierunku południowo-zachodnim, od strony wjazdów z Maksymilianowa (dalej Gdynia i Tczew), Bydgoszczy Wschód (dalej Chełmża, Toruń, Inowrocław).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-28 00:41:24)
W kujawsko - pomorskiem w nowym rozkładzie 2020/21 zostaną tylko 4 linie Arrivy.
Zniknie linia AR429 Laskowice/Wierzchucin/Szlachta/Czersk.
Zostanie przeprowadzona reorganizacja ruchu na pozostałych liniach z zwiększeniem taktu do 1 godziny na najważniejszych kierunkach.
Na linii do Tucholi pojawi się "express" który dojedzie tam w 1H.
#2(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-10 16:36:53)
Wbrew wcześniejszym "grandioznym" zapowiedziom, linie Arriva.pl zostaną znacznie ograniczone do pierwotnych planów.
I tak "zniknie" dodatkowo linia AR416 Grudziądz - Chełmża - Unisław Pom. - Bydgoszcz Gł, która i tak miała zostać skrócona do Chełmży z Bydgoszczy.
Ponadto nie będzie bezpośredniego połączenia Torunia z Brodnicą przez Jabłonowa z ominięciem Grudziądza.
Na pozostałych kierunkach praca przewozowa również ulegnie zmiejszeniu.
Najlepiej o kryzysie świadczy że jeszcze nie ma oficjalnie ogłoszonego nowego rozkładu na stronie arriva.pl
#3(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-11 23:42:07)
Wieczorem została podpisana umowa na przewozy z Arriva.pl
Połączenia na liniach Laskowice - Czersk oraz Bydgoszcz - Chełmża być może wrócą w zależności
od "postępów" epidemii.
Na odcinku Bydgoszcz Główna - Laskowice Pomorskie dotychczas w całości obsługiwanym przez Polregio,
od nowego rozkładu 8 kursów w tej relacji zostanie zastąpionych przez 6 Arrivy - dalej do Grudziądza
(wydłużona dawna linia 431b Laskowice - Brodnica).
Z Bydgoszczy do Laskowic zostaną 4 kursy PR dalej do Gdyni/Słupska.
#4(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-12 21:29:53)
Dopiero dzisiaj podpisano umowę województwa kujawsko-pomorskiego z Polregio: https://kurier-kolej…
Przewozy objęte umową będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych i odcinkach linii kolejowych:
Linia nr 18 KUTNO - PIŁA GŁÓWNA – odcinek od granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem łódzkim, do stacji Wyrzysk Osiek,
Linia nr 131 CHORZÓW BATORY - TCZEW – odcinek od stacji Inowrocław do granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem pomorskim,
Linia nr 353 POZNAŃ WSCHÓD - SKANDAWA – odcinek od granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem wielkopolskim do granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem warmińsko-mazurskim.
Na pewno więc zmienią się wcześniejsze rozkłady jazdy.
#5(odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-17 22:27:56)
Cięcia w przewozach PR od 01.01.2020 na Kujawach można by uznać za niewiarygodne gdyby nie prawdziwe.
Linia nr 18.
Szlak Kutno - Włocławek wogóle nie będzie już obsługiwany przez Polregio.
Na szlaku Włocławek - Toruń Główny zostanie 10 par w tym bezpośrednio 6/4 do/z Bydgoszczy.
Szlak Toruń Główny - Bydgoszcz Główna będzie najbardziej obciążony przez kursy PR na Kujawach,
łącznie 16 par.
(Najbardziej jednak na Kujawach będzie obciążony szlak Toruń Główny - Toruń Wschodni bo 24 pary PR oraz Arriva.)
Szlak Bydgoszcz Główna - Nakło/Notecią 10 par, 8 do Wyrzyska, 7 do Piły.
Na linii nr 131.
Na szlaku Inowrocław - Bydgoszcz Główna pozostanie 5 par w tym 1/2 z/do Poznania.
Na szlaku Bydgoszcz Główna - Laskowice pozostaną 4 pary PR obsługiwane przez Oddział Pomorski + 6 par Arrivy do Grudziądza.
Na linii nr 353.
Na szlaku Inowrocław - Toruń Główny zostaną tylko 4 pary, w tym 2 z Poznania, jednak większość będzie teraz kończyć/zaczynać kursy na Toruniu Wschodnim co polepszy bezpośrednie połączenie z miastem.
Na szlaku Toruń Główny i Jabłonowo Pomorskie 7 par w tym 4 do Olsztyna.
Na szlaku Inowrocłąw - Mogilno będzie 8 par w tym po 2 pary z Bydgoszczy/Torunia do Poznania oraz 3 pary Ino - Poznań (tak jakby Ino było metropolią ponad Bydgoszcz i Toruń) i 1 "ogryzek" Ino - Mogilno.
Dla Kujaw najlepiej byłoby gdyby została tylko Arriva.pl po przejęciu linii Polregio, w zasadzie 2:
Włocławek - Piła (linia nr 18) oraz szlaku Toruń - Jabłonowo (*).
Pozostałe linie jak Ino - Laskowice (linia nr 131) oraz Mogilno/Ino - Toruń powinny zostać w gestii PR Wielkopolska i Pomorze uzupełnione o pojedyncze kursy Arria.pl odcinkowo.
W ten sposób PR kujawskie mogłyby zostać zlikwidowane.
A biorąc "postęp" kryzysu, na razie niezauważalny chyba dla nikogo, za rok może nie zostać pracy przewozowej nawet dla samej Arrivy.
(*) Arriva.pl musiałaby pozyskać tabor "elektryczny" dla obsługi tych 2 odcinków.
#6
Mag
(2020-12-18 11:45:40)
Oczywiście, bo Arriva by jeździła bez umowy. W Kujpomie potrzebny jest nowy marszałek. Wnioski Adolfa jak zwykle bez sensu.
#7(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-12-18 23:22:11)
Tutaj można płynnie zaobserwować jak zmienią się relacje pociągów na linii 353 od Poznania do Torunia oraz do Bydgoszczy od 01.01.2020. https://polregio.pl/…
4 pociągi zaczynające kursy w Toruniu Wschodnim do 31.12.2020 będą miały początek w Inowrocławiu, w tym 1 para dopiero z Mogilna.
Nie są tu uwzględnione relacje odcinkowe Ino - Toruń/Bydgoszcz.
#8(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-15 23:17:41)
Od poniedziałku 18.01.2021 wracają pociągi na szlaki:
- Bydgoszcz Główna - Chełmża, 4 pary,
- Laskowice Pom. - Czersk, 3 pary.
Wszystkie tylko w dni robocze.
Zródło: https://arriva.pl/53…
#9
Olek Droń
(2021-02-09 10:14:16)
Pesa ma ogromne bocznice. Będę wdzięczny za dodanie
#10
wasiukibic
(2021-02-09 21:18:36)
Do Użytkownika, który dodał jako podobiekt nowy budynek dworca: Obiekty powierzchniowe, na tyle duże, że można bez problemu zrobić ich obrys zewnętrzny, proszę oznaczać za pomocą płaszczyzny, a nie kropki.
#11(odp. na #10)
Olek Droń
(2021-02-10 08:05:21)
Przepraszam, kiedy dodawałem zapomniałem o tej opcji.
#12(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-04-01 20:53:31)
Początek likwidacji Arrivy.
Drastyczne cięcia kursów, narazie autobusów, szczególnie w rejonie Torunia. https://arriva.pl/55…
I to nie jest Prima Aprilis bo obowiązuje od 22.03.
Toruń: https://arriva.pl/56…
#13(odp. na #12)
ACdVL (Andrzej)
(2021-04-02 12:25:47)
Czas pokaże, czy to trend covidowy, czy już, że tak się wyrażę, trend absolutny. Bo mając na uwadze, że to nie jest rodzimy przewoźnik, jeno z obcym kapitałem - to jednak gwarantował ruch pociągów w m.in. moim regionie. Zastanawiam się, czy jest - tak w PKS-ie, jak i na kolei - alternatywa dla Arrivy. Lepiej, żeby była..!
#14(odp. na #13)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-11-26 00:51:24)
Od nowego rozkładu 2021/22 duże zmiany na Kujawach.
1. Będą 2 połączenia interregionalne łączące Kaliska Kujawskie z Inowrocławiem przez Toruń/Bydgoszcz o przebiegu 178 km.
2. Szlak Kaliska Kujawskie/Włocławek - Kutno przejmie ŁKA oprócz jednej pary PR Bydgoszcz - Kutno.
3. Na szlaku Toruń - Inowrocław będzie duża asymetria połączeń PR.
Zostaną tylko 3 na tym kierunku w tym tylko 1 bezpośrednie, poranne do Poznania.
W kierunku przeciwnym z kolei będzie za to aż 8 połączeń w tym 4 z Poznania, czyli duża dysproporcja.
4. Jabłonowo P. odzyska kilka bezpośrednich połączeń z Bydgoszczą (3) ale zmniejszy się o 1 parę z Olsztyna, zostaną 3.
Dojdzie za to 2 bezpośrednie połączenie PR z Brodnicy do Torunia.
Poranny "BRODNICKI SPRINTER" Brodnica odj. 09:09, czas przejazdu 1:28 H.
Kurs wieczorny z kolei ma czas przejazdu 1:55 H w tym 34 (!) minuty postoju w Jabłonowie.
5. PR zwiększy też połączenia do Laskowic do 6 ale do Gdyni zmniejszy się do 3.
Ubędzie tutaj 1 połączenie nocne Arrivy do Grudziądza ale przybędzie 1 wczesno-popołudniowe.
6. Na szlaku Grudziądz - Brodnica dojdzie 1 połączenie, będzie 6.
Z Grudziądza do Brodnicy będzie kursował też TLK Flisak relacji Gdynia - Katowice, dalej przez Sierpc i Płock.
7. Pozostałe relacje w ustaleniu.
#15
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-01 23:12:07)
Od 12 XII całą działalnośc kolejową przejmuje Polregio gdyż Arriva była zbyt droga.
Z braku dostatecznej ilości taboru linie Bydgoszcz - Chełmża będą obsługiwać autobusy. https://pomorska.pl/…
#16(odp. na #10)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-09 15:15:21)
Na Portalu pasażera są już nowe rozkłady dla Kujaw już bez Arrivy.
Zostały jej pojedyncze kursy z Bydgoszczy do Chojnic ale do końca nie wiadomo czy to prawda.
Z kolei na stronie Polregio brak jeszcze tych nowych rozkładów.
#17
Błażej Kopka
(2021-12-09 18:08:57)
Przecież Arriva zostaje na trasach spalinowych.
#18(odp. na #17)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-09 20:52:57)
Możliwe, bo teraz znowu jest zmiana na Portalu i jest wpisana Arriva na kursach, jak wcześniej.
#19(odp. na #18)
Opolanin
(2021-12-10 17:28:06)
No niestety, przedwczoraj ogłosili że niemiecka awaria jednak zostaje, a było już tak blisko.
#20
Błażej Kopka
(2021-12-10 22:50:49)
Drogi Adolfie - już w dniu w którym opublikowałeś ten post, a w zasadzie dzień wcześniej była już oficjalna informacja, że Arriva zostaje...
A do kolegi @Opolaniana mam pytanie co ma na myśli? Jaka niemiecka awaria? Przecież POLREGIO z góry podało, że na części tras spalinowych (jak wezmą całość) od razy zawieszają kursy i KKZ, bo nie mają dostatecznego taboru spalinowego na realizację tych zadań... Także trochę słabo mówić, że dotychczasowe połączenia spalinowe AR to awaria takiego czy innego państwa, bo polskie POLREGIO w żaden sposób tego nie jest w stanie zastąpić... Ale rozumiem, że dziecko PIS... ;)
#21(odp. na #20)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-11 16:37:39)
#22(odp. na #20)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-06-25 23:29:40)
Obecnie szynobus SA106 na trasie do Chełmży, przynajmniej na kursie o 15:47, z trudem pokrywa miejsca dla chętnych.
Ja jechałem tylko do Wschodniego, a ciężko powiedzieć, czy było to spowodowane strajkiem MPK w piątek 24.
Być może korzystali z niego podróżni do Fordonu, w zastępstwie tramwaju.
#23(odp. na #19)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-09 20:02:18)
#24(odp. na #20)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-10 23:49:11)
Nowa strona główna Arrivy od 17.04.23.
Obecny adres zostaje dla ruchu kolejowego.
Dla autobusowego https://arrivabus.pl…
#25
R. Kotowski
(2025-07-02 22:42:20)
Nie wiem, gdzie wrzucić takie info, ale najbliżej jest Bydgoszcz Główna tego budynku (Dawnej Pruskiej Dyrekcji Kolei) na ul. Dworcowej, więc wrzucam: https://www.nakolei.…
#26
R. Kotowski
(2025-08-15 15:58:13)
Zwiedzanie kolejowego gmachu przed renowacją. Niedostępna od 2013 dawna siedziba Dyrekcji Pruskiej Kolei Wschodniej w Bydgoszczy ponownie otworzy swoje podwoje. Tym razem dla zwiedzających. Miłośnicy historii i kolei będą mogli odkryć wszystkie tajemnice gmachu jeszcze przed jego rewitalizacją. https://www.nakolei.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.