OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lubsko (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-06-25

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1914 a 1916)
opis ⇵
Obraz
fot. Nigel Hayman (1989-03-12)
opis ⇵
Obraz
fot. André Mundil (1990-06-01)
opis ⇵
Obraz
fot. D. Gulowaty/zbiory Werner & Hansjörg Brutzer (1991-01-12)
opis ⇵
Obraz
fot. K. Henning Kurt-Siegen (1994-01-06)
opis ⇵
Obraz
fot. K. Henning Kurt-Siegen (1994-01-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz Paradowski (1998-06-27)
opis ⇵
Obraz
fot. Serge (1999-07-31)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Olędzki (pomiędzy 2000 a 2004)
opis ⇵
Obraz
fot. Serge (2002-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Serge (2005-01-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Serge (2005-01-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2007-08-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2007-08-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemek Bernat (2007-08-24)
opis ⇵
Obraz
fot. Robert Kotowski (2011-05-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2015-06-13)
opis ⇵
Obraz
fot. wasiukibic (2015-11-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2017-08-18)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #60 Błażej Kopka (2025-07-23 16:26:38)
    Nie wiem, co to za inżynier, ale jak twierdzi, że można po tych starych, zdekompletowanych torach nieużywanych od lat prowadzić manewry, bo wystarczy krzaki wyciąć i kilka śrub dokręcić, to fiu fiu... Nawet DSDiK, robiąc po kosztach, torów mijankowych nie robi w ten sposób.
  • #61 R. Kotowski (2025-07-23 17:14:48)
    Na bocznicy Horex to tylko awaryjnie można odstawiać coś. Po drugie, bocznica nie ma atestów i jest nieczynna, więc nie można z niej korzystać, nie ma tez żadnego tam peronu, więc nie nadaje się aby tam ciągać składy wagonowe. Po drugie bocznica - z tego co się orientuje - to jest w rękach prywatnych, a nie PKP PLK SA, więc jak najbardziej wskazana mijanka/miejsce do oblotu składów wagonowych na st. Lubsko.
  • #62 Michał Kłosowski (2025-07-23 18:16:04)
    Wątpię, czy ktoś w ogóle pytał "Horex" czy są potencjalnie zainteresowani, skoro sami zrezygnowali z kolei jakiś czas temu.
  • #63 Mateusz (2025-07-23 18:43:25)
    Sytuacja z Horexem wygląda tak (stan na 23.07.2025r)
    Rozkradziony tor; brak dojazdu. Szlak całkowicie porośnięty trawami oraz akacjami.
    Bocznica w fatalnym stanie pokradzione mechanizmy zwrotnic, tor tak zarośnięty, że go już nie widać.
    JEDYNIE CZEGO SZKODA, TO SM04, która dalej stoi od wielu wielu lat i gnije... a ich jest już coraz miej w Polsce i na świecie...
  • #64 Błażej Kopka. (2025-07-23 18:53:05)
    Inżynier powiedział tylko, że za 2 lata przy dobrych wiatrach może wyremontują tą mijankę i tory. Ja mówię, że jeżeli by ktoś chciał to zrobić, to nie wiele tam trzeba; szyny są, podkłady są, a przypominam - towarki do 2015r. po tym torze jeździły bez problemu i nawet są tutaj zdjęcia, jak SM42 manewruje do Horexu.
  • #65 R. Kotowski (2025-07-23 20:41:09)
    Teren bocznicy jest w rękach właściciela Horexu i jest terenem prywatnym, nie kolejowym. Ciekawi mnie, jak pomieszczą co najmniej 2 składy wagonowe i szynobus na otwarciu trasy i jak tam zrobić obloty składu? Będzie kompromitacja... W Karpaczu chociaż mają miejsce na oblot składu. Uderzam do Ministerstwa!
  • #66 R. Kotowski (2025-07-23 22:13:58)
    ad 63. Mateusz niestety bocznica i lokomotywka tam są prywatnymi (to nie jest SM04). Pisałem do właściciela, ale nigdy nie odezwał się i nie odpowiedział na pismo. Więc wygląda to, jak wygląda. Jak pisałem wyżej - teren prywatny i nic z tym nie zrobimy. To jest do sprzedaży wszystko za duże pieniądze, niestety. Jak tam ktoś coś ma, to jest jak pies ogrodnika, komuś nie da i sam ma to gdzieś. A w sprawie mijanki, czy oblotu - interweniuje w MI i w LUM. Łaski nie robią! Muszą to zrobić. Mają na poprawki i na zrobienie jak trzeba jeszcze ponad 2 lata. Skoro teraz robią tor, to niech zrobią raz, a dobrze. Perony będą zapewne robić na ostatek, być może w 2027 r.
  • #67 R. Kotowski (2025-08-27 21:40:29)
    Dziś był w Lubsku pociąg roboczy z SM42-2108 ze składem wagonów do podsypywania tłucznia i roboczego. Lokomotywa była w barwach Cargo Unit z literami na czole BSK. Pociąg kierował się za stacje Lubsko w stronę ostatniego, planowanego przystanku Lubsko-Zachód/Karaś. BSK= Bałtycki Serwis Kolejowy.
  • #68 R. Korowski (2025-08-28 22:50:26)
    Dziś w Lubsku maszyna Dolkomu w akcji: Plasser RM 80 UHR - Oczyszczarka tłucznia to maszyna torowa przeznaczona do oczyszczania tłucznia z zanieczyszczeń bez demontażu toru. Maszyna oczyszcza tłuczeń, segregując go na klasy i oczyszczony kamień wsypuje z powrotem do toru. Pracowała w peronach stacji Lubsko i dalej w kierunku Gubinka, czyli do przyszłego przystanku Lubsko-Zachód/Karaś.
  • #69 R. Kotowski (2025-09-02 11:41:05)
    Lubsko obserwuje prace kolejowe. Bez zbędnego rozgłosu trwają prace rewitalizacyjne na odcinku trasy kolejowej Bieniów – Lubsko. W 2027 roku mają znów tą trasa pojechać pociągi. Lubsko wzbogaci się też o dodatkowe przystanki. https://zachod.pl/13…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lubsko

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...