Jasień
Ostatnia zmiana: 2025-07-20
Opis ogólny |
---|
Opis budynków: Budynek dworcowy przekształcony na mieszkania prywatne. Obie nastawnie i magazyn towarowy wyburzony. Na stacji stoi jeszcze opodal dworca wyglądający na opuszczony budynek gospodarczy i garaż. (info: wasiukibic 7-XI-2015) Opis infrastruktury: Wszystkie tory dodatkowe zostały rozebrane, resztki ich zostały tylko w nawierzchni przejazdu kolejowego łączącego peron wyspowy i ekspedycję towarową oraz na drodze dojazdowej do rampy i placu ładunkowego. Niegdyś na północny-zachód od stacji odgałęziała się bocznica do zakładów położonych przy ul. Przemysłowej: cegielni (która obecnie nie istnieje), "Techtransu" i "Zrembu". Obecnie po torowisku nie pozostał prawie żaden ślad. Pod torami stacyjnymi poprowadzony był tunel, pod którym poprowadzone było torowisko kolejki wąskotorowej należącej do cegielni, którym wagoniki dowoziły surowiec z kopalni położonej na północ od stacji do zakładu, położonego po południowej stronie stacji. Wąskotorówka od dawna już nie istnieje. W północno-zachodniej części stacji znajduję się jeszcze w chaszczach rampa załadunkowa. (info: wasiukibic 7-XI-2015) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Jn (ex. Ga) zlikwidowana Jn1 zlikwidowana Jn2 zlikwidowana |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 (były 4) Krawędzie peronowe: 1 (były 4) |
|
kody: | IBNR:7172 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
167,173 | Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275) | ||
123,370 | Miłkowice – Jasień (282) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK282 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Miejscowy
(2023-07-19 10:10:38)
Od dworca w Jasieniu odchodziło kilka bocznic: do d.Techmazbytu, d.FMB ZREMBu i do nieistniejącej cegielni, która też miała własną wąskotorówkę.
-
#2
R. Kotowski
(2024-08-17 10:28:15)
Dostaje informacje od okolicznych mieszkańców że pociąg z kruszywem pojawił się w Jasieniu oraz podbijarka torowa. Jakieś prace torowe są na linii kolejowej 275, między Bieszkowem i Jasieniem. Może jest to uzupełnienie zajumanego odcinka torów celem udrożnienia szlaku i zwózka materiału do remontu szlaku kolejowego 275, na odcinku Bieniów-Lubsko. Przypomnę, że przetarg na remont odcinka wygrała firma LWZ.
-
#3
Anonimowy
(2024-09-19 19:30:33)
W Jasieniu powstała tymczasowa bazą dla maszyn pracujących przy remoncie linii. Składowany jest też tu tłuczeń. Na dzień dzisiejszy widać, że między Bieniowem a Jasieniem tor zostały już podsypany nowym tłuczniem.
-
#4
Lokalny
(2025-02-15 11:00:46)
Władze miasta są sceptyczne, co do budowy przystanku w nowej lokalizacji. Od strony miasta miałby być budowany parking, zaproponowano budowę schodów na równię od strony Sieniawy Żarskiej i dalej, pod budynek dworca. W nowej lokalizacji stwierdzono, że nie ma nawet chodnika pod wiaduktem, co stwarza zagrożenie. Dalej chodnik jest w złym stanie. Pytanie, na ile władzom miasta zależy na kolei, aby rzeczywiście wpłynąć na lokalizację przystanku. Wspomniano również o tym, że największą lokalna firma byłaby zainteresowana transportem kolejowym, gdyby istniała infrastruktura umożliwiająca to. Budowa bocznicy lub ładowni z drogą byłaby możliwa, jednak firma nie jest zainteresowana inwestycją.
-
#5
R. Kotowski
(2025-02-16 14:26:11)
W Jasieniu to przeciwnikiem kolei jest pracujący w tamtejszym UM Jasień, były włodarz Lubska p. B. Bakalarz, który ma tam kilku pomagierów.
-
#6
Anonimowy
(2025-08-22 21:06:07)
Choć wiadomo to od jakiegoś czasu, to napisze tu, że przystanek ma powstać tak, jak to opisano w #4. Tym samym daje to nadzieje na uratowanie budynku dworca jak i możliwość budowy, np. mijanki.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jasień