OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Tatary

Ostatnia zmiana: 2012-11-26

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja istniała praktycznie od początku istnienia linii. Była to stacja osobowo - towarowa. Do końca lat "80 pełniła rolę postojowej, dziś niektóre jej tory wykorzystane są jako tory rozładunkowe pobliskiej elektrociepłowni. (info: Adam Zwolski, 2010-04-30 01:25:15)

Od początku była to typowa stacja towarowo - pasażerska działająca na potrzeby lokalnej ludności oraz okolicznych zakładów przemysłowych. Po II Wojnie Światowej rozpoczął się gwałtowny rozwój zakładów przemysłowych właśnie na tamtym krańcu Lublina. Stacja Tatary nie była na tyle wydolna, aby obsłużyć taką ilość składów towarowych. Rozpoczęto więc budowę dużej stacji rozrządowej Lublin Tatary. Znaczenie stacji Tatary w ruchu pasażerskim spadło znacznie w latach "70, kiedy to pobudowano przystanek Lublin Północny i większość ruchu pasażerskiego odbywało się po obejściu części towarowej przez p.odg. Adampol. Stację Tatary wykorzystywano do końca lat "80 jako towarową - postojową.

Jeżeli chodzi o bałagan z nazwami, stacja Tatary potocznie zwana jest także "Stare tatary" celem odróżnienia jej od stacji rozrządowej. (info: Adam Zwolski, 18-09-2010)

Opis infrastruktury: Nie wiem jak było wcześniej :-) W czasach współistnienia "Starych tatar" i rozrządowej Lublin Tatary na starych Tatarach było około 7 torów, z tego część zelektryfikowanych (lata"80). Ruch prowadzony z dwóch nastawni Dysponującej Ty i wykonawczej Ty1. Nastawnia Ty pełniła przy okazji funkcję posterunku odgałęźnego. Odgałęziały się tam linie do Łukowa, oraz łącznica do Adampola. Urządzenia mechaniczne, scentralizowane. Oprócz świetlnych semaforów wjazdowych od strony Lublina, wszystkie inne były kształtowe. Obecnie wszystko zostało rozebrane. (info: Adam Zwolski, 18-09-2010)

Opis budynków: Po stacji Tatary pozostała tylko opuszczona, zdewastowana nastawnia wykonawcza Ty1. Nastawnia Ty wyburzona podczas reorganizacji ruchu na początku lat "90. Budynek stacyjny się nie zachował. (info: Adam Zwolski, 2010-04-30 01:25:15)

Przed wojną istniał drewniany budynek stacji. Nie wiadomo co się z nim stało po wojnie. Był też magazyn. Dwie nastawnie. Dysponująca: murowana, piętrowa. Obecnie nie istnieje. Stała w miejscu, gdzie dziś istnieje wiadukt nad Aleją Solidarności. Opuszczona nastawnia wykonawcza Ty1 zachowała się do dziś. (info: Adam Zwolski, 18-09-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Lublin Główny – Świdnik (67)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lublin Północny (woj. lubelskie) 0,61 km
Lublin Północny (PODG) (woj. lubelskie) 0,94 km
Lublin Tatary (woj. lubelskie) 0,95 km
Zadębie (woj. lubelskie) 1,99 km
Lublin Zadębie (woj. lubelskie) 2,10 km
Lublin Ponikwoda (woj. lubelskie) 2,85 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Tatary

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...