Lublin Lb1
Ostatnia zmiana: 2023-01-27
Należy do: Lublin Główny
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Most kolejowy na Bystrzycy był jednoprzęsłowy. Po budowie linii w kierunku Stalowej Woli [Przeworska] dobudowano drugie przęsło. Taki stan zachował się do wkroczenia Niemców w 1939 roku. Około 1940 roku Niemcy dobudowali drugi tor w kierunku Pilawy. Ponieważ z jakichś przyczyn nie dobudowano trzeciego przęsła na moście, konieczne stało się ustanowienie posterunku odgałęźnego. Po moście na Bystrzycy przechodziła dwutorowa linia w kierunku Pilawy, linia rozwadowska odgałęziała się już za mostem właśnie w P.odg. Lublin Most. Taki stan rzeczy zachował się mniej więcej do roku 1976, kiedy dobudowano drugi tor w kierunku Zemborzyc. Prowizorycznie odbudowany dwuprzęsłowy most żelazny zastąpiono żelazobetonowym, czteroprzęsłowym, tym który użytkowany jest do dziś. Ponieważ obie linie wychodziły bezpośrednio z Lublina istnienie posterunku odgałęźnego przestało mieć sens. (info: Adam Zwolski, 25-01-2010) Opis infrastruktury: Z początku posterunek osłaniany był semaforami kształtowymi, posiadał urządzenia mechaniczne kluczowe lub scentralizowane (brak danych). Po elektryfikacji linii Warszawskiej (1968) ustawiono tam semafory świetlne. Do dziś możemy odnaleźć ich porozrzucane betonowe fundamenty w okolicach nasypu nad Bystrzycą. (info: Adam Zwolski, 25-01-2010) Opis budynków: Nastawnia najprawdopodobniej była budynkiem murowanym z czerwonej cegły, nieotynkowana. (info: Adam Zwolski, 25-01-2010). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
174,973 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) | ||
Lublin Główny – Przeworsk (68) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lublin Lb1