Kąty Wrocławskie
Ostatnia zmiana: 2025-05-29
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Wyburzono budynki garbarni sąsiadującej z torami PKP , która w czasach swej świetności eksploatowała bocznicę zakładową. Fabryka posiadała własną lokomotywkę spalinową oraz garaż dla niej. Lokomotywka jakimś cudem ocalała jak i wielgaśny komin stanowiący swoistą dominantę krajobrazową. Na terenie zakładu powstała baza kontenerowa, która kiedy rozwinie skrzydła być może zacznie na nowo wykorzystywać ową bocznicę wraz z sympatyczną zieloną spalinówką. (info: wasiukibic, 2007-06-08) Baza kontenerowa już przyjmuje i wysyła ładunki - tory są intensywnie wykorzystywane przez kolejowe platformy kontenerowe. Oczywiście na punkt zdawczo odbiorczy przepycha je ów sympatyczny dieselek, który na szczęście uciekł spod palnika :). Wielki komin jeszcze stoi ale nie wiadomo jak długo. (info: wasiukibic, 2007-07-17) Peron pierwszy ze względu na tragiczny stan techniczny torowiska toru 2 nie jest używany - wszystkie pociągi przed stacją zostają przestawione na tor 1. (info: Marcin Czech, 22-04-2008) za kpinfo.pl: Holenderska firma Schavemaker Cargo w Kątach Wrocławskich uruchomiła połączenie kolejowe do Hamburga i Bremerhaven obsługujące ładunki skonteneryzowane (http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=4848). Opis infrastruktury: Wiata tylko nad peronem pierwszym. (info: Karol Romaniuk, 2007-07-31) Na torach w kierunku bazy kontenerowej znajduje się punkt wyładunkowy dla cystern z benzyną, olejem i gazem a to dlatego, ze z terenem kolejowym sąsiaduje praktycznie przez płot okazała stacja orlenowska. (info: wasiukibic, 2007-10-08) Wiata nad peronem 1 w remoncie (maj 2009 r.) (info: Morpheo, 08-05-2009) Peron pierwszy wyremontowany, drugi ziemny z jedną krawędzią. Opis budynków: Jedna nastawnia dysponująca stojąca w północnej części stacji. Z owej nastawni obsługiwane są rogatki na przejeździe kolejowym. (info: wasiukibic, 2007-06-08) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
EPA:5100442 HAFAS:5101817 IBNR:6187 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
20,365 | Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493) | ||
Kąty Wrocławskie – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kąty Wrocławskie