Zebrzydowa
Ostatnia zmiana: 2025-09-07
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Jedną z największych atrakcji jest pnącze obrastające całą wieżę wodną. Stacja położona na uboczu miejscowości. (info: wasiukibic, 14-11-2009) Opis infrastruktury: Przed modernizacją stacji linia kolejowa do Jeleniej Góry była wprowadzona na teren stacji bezkolizyjnie za pomocą wiaduktu pod torami magistrali Wrocław - Zgorzelec. Obecnie tor odgałęzia się od toru głównego magistrali bezpośrednio na południowy - wschód i biegnie w początkowym odcinku zmienionym przebiegiem na wysokim nasypie. (info: wasiukibic, 2007-11-15) Pociągi osobowe są teraz odprawiane z dwóch nowych peronów(po jednej krawędzi każdy). Podczas modernizacji wstawiono również eleganckie, niebieskie wiaty przystankowe. (info: Bartek Jaszczur, 2007-10-09) Przed modernizacją od stacji odgałęziała się bocznica do zakładu znajdującego się na północ od dawnego toru w kierunku Lwówka Śląskiego. Po modernizacji bocznica ta została zlikwidowana. Lokomotywowni już nie ma ale ostała się obrotnica. Odnośnie bezkolizyjnego wprowadzenia odcinka z Lwówka - było to ciekawe rozwiązanie, gdyż tor najpierw zagłębiał się w głęboki wąwóz, żeby potem przejść tunelem pod przejazdem kolejowym. Dla pociągów do Żagania i Jeleniej Góry istniał osobny peron, do którego prowadziło przejście podziemne, zlikwidowano go po modernizacji. (info: wasiukibic, 14-11-2009) Po otwarciu nowego centrum sterowania ruchem wyłączone zostały z użytkowania obydwie nastawnie w Zebrzydowej. Co się z nimi dalej stanie - łatwo przewidzieć. W budynku dworca jest czynna kasa towarowa PKP Cargo, brak natomiast biletówki. (info: wasiukibic, 14-11-2009). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: zlikwidowane (zasypane) Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: |
Wieża wodna stoi przy tym samym peronie co budynek dworcowy, zbudowana z cegły i piaskowca, nieczynna, faktycznie strasznie obrośnięta. (info: Bolesław Wojtyniak, 2008-01-11) jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5104286 IBNR:6545 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
49,073 | Miłkowice – Jasień (282) | ||
61,030 | Jelenia Góra – Żagań (283) | ||
Zebrzydowa – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Zdzisław Hewak
(2021-09-13 06:53:19)
Materiał telewizji bolesławieckiej gdzie dobrze widać stację przed modernizacją.
https://www.facebook… -
#2
Krzysztof Wiliczkowski
(2025-09-17 18:38:32)
Na tej stacji semafory kształtowe zniknęły jakoś pomiędzy 1985 , a 1991 r. Ja myślę, że podczas elektryfikacji od razu nastąpiła zamiana semaforów na świetlne, ale inni przypominają, że jeszcze w 1991 r kształtowe były na odcinku z Chojnowa do Węglińca, choć nie mam pewności.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zebrzydowa