Wrocław Marchijsko-Dolnośląski
Ostatnia zmiana: 2025-09-06
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Obecnie zostało jedno skrzydło budynku. Dworzec był zlokalizowany przy Berliner Platz (plac Berliński, obecnie Orląt Lwowskich), podobnie jak dwa inne dworce - Świebodzki i Dworzec Miejski Kolei Prawego Brzegu Odry. Po otwarcie Dworca Głównego stracił na znaczeniu i zaczął stopniowo podupadać. Obecnie nie zostało po nim wiele śladów. (info: Mateusz Borowiak, 18-03-2009) Opis infrastruktury: Dworzec był stacją końcową, ale przelotową - od strony miasta, przed halą peronową, znajdowała się obrotnica, umożliwiająca obracanie parowozów. Sama hala była czterotorowa, przy czym perony znajdowały się przy skrajnych torach. Za halą znajdowała się część towarowa, z licznymi rampami i magazynami oraz 4 torami dla pociągów towarowych. Stacja posiadała dwie parowozownie - jedną z halą wachlarzową (od strony dworca Świebodzkiego), a drugą z dwiema halami prostokątnymi (od strony Dworca Miejskiego). (info: Mateusz Borowiak, 18-03-2009) Opis budynków: Dworzec składał się z trzynawowej hali oraz budynku mieszczącego kasy, poczekalnię i odprawę bagażu po północnej stronie, wzniesionych w stylu klasycystycznym. Hala posiadała od strony miasta 2 charakterystyczne kwadratowe wieżyczki, z których jedna zachowała się do dnia dzisiejszego. Oprócz budynku dworcowego istniały liczne magazyny i obiekty techniczne. (info: Mateusz Borowiak, 18-03-2009). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | dolnośląskie | |
| dodatkowe tory: | rozebrano | |
| budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
| budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| zadaszenie peronów: | rozebrano halę | |
| semafory: | nie ma i nie było | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | istnieje lub istniała, stan obecny nieznany | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| Wrocław Marchijsko-Dolnośląski – Wrocław Gądów | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wrocław Marchijsko-Dolnośląski
Ogólnopolska Baza Kolejowa