Bratków Zgorzelecki
Ostatnia zmiana: 2025-05-23
Opis ogólny |
---|
Przystanek planowany do odbudowy w ramach projektu "Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego”. Finansowanie pochodzić będzie z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” Ukończenie inwestycji planowane jest na 2029 rok. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę nad peronem | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | ||
kody: | IBNR:6055 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
19,704 | Mikułowa – Bogatynia (290/785/786/324) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Miłośnik kolei
(2018-07-27 13:53:25)
Pragnę podkreślić, iż stacja Braków Zgorzelecki nie znajduje się w miejscowości Braków tak jak to jest mylnie napisane w Wikipedii, a w miejscowości POSADA i tak jest od 1945 roku.Szkoda, że od 1990 roku zlikwidowano ruch pasażerski po stronie polskiej i doprowadzono do ruiny tory do Bogatyni i ani PKP PLK, PKP IC czy nasze rodzime KD nie przejawiają nawet odrobiny chęci by pociągi osobowe przywrócić wiedząc, iż komunikacja pasażerska w naszym regionie tzn. okolic powiatu zgorzeleckiego kuleje i pozostał tylko jeden przewoźnik wożący ludzi przestarzałymi busami biorąc za przejazdy bardzo wysokie ceny jak np. Posada-Bogatynia (około 10km) to, aż 6zł od osoby.
-
#2
Michael
(2020-05-11 15:32:15)
To w takim razie czego budynek stacyjny nosi nazwę Bratków Zgorzelecki, a nie Posada Zgorzelecka? Zresztą tam chyba nawet szynobusy niemieckiego przewoźnika się nie zatrzymują. Faktem jest, że ze Zgorzelca do Bogatyni jest bliżej i krócej samochodem, niż koleją przez Sulików.
-
#3
ROPA Poznań
(2020-05-11 20:49:57)
Jest program budowy kolei tzw.wychodzenie z wykluczenia komunikacyjnego ale czy tam np jest przywrócenie tego połączenia Zgorzelec - Bogatynia? Przydałoby się; mam rodzinę w obu miejscowościach. Ja winię częściowo władze lokalne które nie zadbały o powrót tej linii.
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2020-05-11 21:22:16)
Zgorzelec to akurat jest nieźle skomunikowany - od pół roku latają tam elektryki w barwach KD. W planach jest też odrutowanie odcinka do Lubania Śląskiego, więc cała ŚKG na terenie Polski znalazła by się znowu pod drutem.
Ze Zgolca do Bogatyni pociągiem najkrócej by było przez Hagenwerder i ze zmianą czoła w Goerlitz. Faktem jest, że na DW 352 tłok jest niemiłosierny i profil drogi jest trudny ale czy któryś z górników/energetyków zatrudnionych w KWB/BOT przesiądzie się do pociągu, mając do dyspozycji własne, wygodne auto? Zwłaszcza, że w ostatnich latach mnóstwo ludzi poprzenosiło się ze zgorzeleckich/bogatyńskich bloków do domków jednorodzinnych na wioskach, z dala od pociągów.
Nie ma co winić władz lokalnych, że sieć kolejowa w okolicach Bogatyni jest wypadkową łatania poniemieckiej sieci i dostosowywania jej do doraźnych potrzeb rozbudowującego się w latach 50. i 60. kombinatu węgla brunatnego. Tam od początku chodziło głównie o obsługę zakładów przemysłowych. Przewozy pasażerskie były dość istotne do momentu upowszechnienia się w latach 70. dowozu pracowników do kopalni i elektrowni autobusami zakładowymi, które zabierały ludzi prosto z osiedli, bez konieczności drałowania na stację.
Po za tym, projektując likwidację wykluczenia kolejowego w Worku Turoszowskim należałoby już teraz brać pod uwagę perspektywy rozwoju po zakończeniu wydobycia węgla brunatnego, bo to, że taki moment nastąpi, jest więcej niż pewne. -
#5
(odp. na #4)
Marek Potocki
(2020-05-12 09:13:21)
Wasiu, nie rozpędzaj się tak z tą elektryfikacją. W skład SKG wchodziła również linia Wałbrzych – Kłodzko. :)
-
#6
(odp. na #5)
wasiukibic
(2020-05-12 11:58:37)
Wałbrzych - Kłodzko jest nawet historycznie bardziej ŚKG niż odcinek Wrocław Świebodzki - Wałbrzych, jednak obecnie przyjmuje się w uproszczeniu, że ŚKG = 274, tak jak każdy but sportowy do adidas, a gazowy podgrzewacz wody to junkers :)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Bratków Zgorzelecki