OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bratków Zgorzelecki

Ostatnia zmiana: 2025-05-23

Opis ogólny
Przystanek planowany do odbudowy w ramach projektu "Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego”. Finansowanie pochodzić będzie z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” Ukończenie inwestycji planowane jest na 2029 rok.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę nad peronem
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
kody: IBNR:6055
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  19,704 Mikułowa – Bogatynia (290/785/786/324)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Miłośnik kolei (2018-07-27 13:53:25)
    Pragnę podkreślić, iż stacja Braków Zgorzelecki nie znajduje się w miejscowości Braków tak jak to jest mylnie napisane w Wikipedii, a w miejscowości POSADA i tak jest od 1945 roku.Szkoda, że od 1990 roku zlikwidowano ruch pasażerski po stronie polskiej i doprowadzono do ruiny tory do Bogatyni i ani PKP PLK, PKP IC czy nasze rodzime KD nie przejawiają nawet odrobiny chęci by pociągi osobowe przywrócić wiedząc, iż komunikacja pasażerska w naszym regionie tzn. okolic powiatu zgorzeleckiego kuleje i pozostał tylko jeden przewoźnik wożący ludzi przestarzałymi busami biorąc za przejazdy bardzo wysokie ceny jak np. Posada-Bogatynia (około 10km) to, aż 6zł od osoby.
  • #2 Michael (2020-05-11 15:32:15)
    To w takim razie czego budynek stacyjny nosi nazwę Bratków Zgorzelecki, a nie Posada Zgorzelecka? Zresztą tam chyba nawet szynobusy niemieckiego przewoźnika się nie zatrzymują. Faktem jest, że ze Zgorzelca do Bogatyni jest bliżej i krócej samochodem, niż koleją przez Sulików.
  • #3 ROPA Poznań (2020-05-11 20:49:57)
    Jest program budowy kolei tzw.wychodzenie z wykluczenia komunikacyjnego ale czy tam np jest przywrócenie tego połączenia Zgorzelec - Bogatynia? Przydałoby się; mam rodzinę w obu miejscowościach. Ja winię częściowo władze lokalne które nie zadbały o powrót tej linii.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2020-05-11 21:22:16)
    Zgorzelec to akurat jest nieźle skomunikowany - od pół roku latają tam elektryki w barwach KD. W planach jest też odrutowanie odcinka do Lubania Śląskiego, więc cała ŚKG na terenie Polski znalazła by się znowu pod drutem.
    Ze Zgolca do Bogatyni pociągiem najkrócej by było przez Hagenwerder i ze zmianą czoła w Goerlitz. Faktem jest, że na DW 352 tłok jest niemiłosierny i profil drogi jest trudny ale czy któryś z górników/energetyków zatrudnionych w KWB/BOT przesiądzie się do pociągu, mając do dyspozycji własne, wygodne auto? Zwłaszcza, że w ostatnich latach mnóstwo ludzi poprzenosiło się ze zgorzeleckich/bogatyńskich bloków do domków jednorodzinnych na wioskach, z dala od pociągów.
    Nie ma co winić władz lokalnych, że sieć kolejowa w okolicach Bogatyni jest wypadkową łatania poniemieckiej sieci i dostosowywania jej do doraźnych potrzeb rozbudowującego się w latach 50. i 60. kombinatu węgla brunatnego. Tam od początku chodziło głównie o obsługę zakładów przemysłowych. Przewozy pasażerskie były dość istotne do momentu upowszechnienia się w latach 70. dowozu pracowników do kopalni i elektrowni autobusami zakładowymi, które zabierały ludzi prosto z osiedli, bez konieczności drałowania na stację.
    Po za tym, projektując likwidację wykluczenia kolejowego w Worku Turoszowskim należałoby już teraz brać pod uwagę perspektywy rozwoju po zakończeniu wydobycia węgla brunatnego, bo to, że taki moment nastąpi, jest więcej niż pewne.
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2020-05-12 09:13:21)
    Wasiu, nie rozpędzaj się tak z tą elektryfikacją. W skład SKG wchodziła również linia Wałbrzych – Kłodzko. :)
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2020-05-12 11:58:37)
    Wałbrzych - Kłodzko jest nawet historycznie bardziej ŚKG niż odcinek Wrocław Świebodzki - Wałbrzych, jednak obecnie przyjmuje się w uproszczeniu, że ŚKG = 274, tak jak każdy but sportowy do adidas, a gazowy podgrzewacz wody to junkers :)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bratków Zgorzelecki

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...