OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Hrádek nad Nisou

Ostatnia zmiana: 2024-03-27

Opis ogólny
Opis ogólny:

Mała stacja, obsługująca lokalny ruch pociągów pasażerskich z Zittau do Liberca. Liczba pociągów jak i wymiana pasażerów godna pozazdroszczenia dla stacji w Polsce w miasteczkach podobnej wielkości. Stacja stanowi centrum przesiadkowe Hradka; jest tu też dworzec autobusowy (umiejscowiony między dworcem kolejowym a magazynem towarowym), kryty parking dla rowerów i niewielki parking dla samochodów.

Opis infrastruktury:

Jeden wyspowy, kryty długą wiatą peron o dwóch krawędziach, do którego prowadzi z budynku dworca tunel pod torami. Stacja oprócz torów przy krawędziach peronowych posiada jeszcze tor dodatkowy - wszystkie przelotowe oraz ślepe: dwa tory odstawcze, dwa tory magazynowe, dwa tory przy placu ładunkowym (oba z nich prowadzą też do ramp). Ze stacji odchodziły 3 bocznice kolejowe - do zakładów Vulcan (na północnym-wschodzie), do zakładów Imextra (na południowym zachodzie) oraz do fabryki położonej po drugiej stronie ul. Starej. Obecnie wszystkie z nich są rozebrane, a ruch towarowy jest albo szczątkowy albo całkowicie zamarł. W obrębie stacji znajduje się wiadukt kolejowy (ul. Ołdrzychowska), przejazd kolejowy strzeżony (ul. Liberecka) i tuż obok niego przejście podziemne dla pieszych, na czas przejazdu pociągów. Semafory wszystkie są świetlne. Na stacji typowe dla czeskich kolei słupy oświetleniowe. (info: wasiukibic 5 IX 2015)

Opis budynków:

Okazały dworzec kolejowy - nadgryziony nieco zębem czasu ale czysty i zadbany, bez śladów wandalizmu. W środku kasa biletowa, toalety, kiosk i "Hospoda na NadrażI" - klimat rodem z lat 80. Dworzec częściowo przeznaczony na obsługę podróżnych, a częściowo na mieszkania. Obok dworca stoi jeszcze niepozorny budyneczek kolejowy (w tym samym sznycie, co dworzec) i z drugiej strony dwa magazyny kolejowe. Na obydwu wyjazdach ze stacji ustawione są nastawnie; St1 w stronę Liberca (jednocześnie strażnica przejazdowa) i St2 w stronę Zittau. Na towarowej części stacji stoi opuszczony i zdewastowany budyneczek wagi wagonowej. (info: wasiukibic 5 IX 2015)
Dane tabelaryczne
Państwo: Czechy
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Hrádek nad Nisou – Zittau (346)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Hrádek nad Nisou

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...