OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Mroczkowice

Ostatnia zmiana: 2025-07-18

Opis ogólny
Opis ogólny: Już przed wojną przystanek miał status "na żądanie".

Ten przystanek miescił się w szczerym polu tuż obok szosy z Mirska do Świeradowa. Mieścił się nad początku wsi Mroczkowice,przy pierwszym przystanku PKS n/ż od strony Krobicy. Peron to usypisko ziemi i masy (chyba) bitumicznej.Kiedyś była też drewiana ławka i zardzewiała tablica z napisem nazwy stacji. (info: krzysiek, 2006-01-05)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  3,328 Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (317, dawniej 336)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 et21 (2023-11-05 22:23:53)
    Dowody proszę?
  • #3 Błażej Kopka (2023-11-06 00:52:17)
    Peron bez płyt peronowych w dzisiejszych standardach to mało? A ze zdjęć dostępnych w necie wynika, że ich nie będzie.
  • #4 OlaF (2023-11-06 09:12:32)
    Kolejna kompromitacja (nie po raz pierwszy) w snuci domysłów i teorii. Przecież wyraźnie widać, choćby na najnowszej fotografii w bazie wykonanej w październiku https://www.bazakole… że peron jest właśnie przygotowywany pod położenie płyt. Nie wiem, jak można pomyśleć o tym, że będzie on... ziemny? Czy co?
  • #5 Pan Pikuś (2023-11-06 11:39:03)
    B. Kopka zapewne chodzi o typowe, standardowe płyty peronowe (które, nawiasem mówiąc, nie wszędzie są stosowane, mają też swoje krótsze i dłuższe formy), bo na peronie w Mroczkowicach ułożono płyty brukowe, również spełniające swoje zadanie, ale tańsze. I w sumie racja, że je zastosowano. Wielokrotnie pisano w Bazie na temat powiązań polityki (pieniążków dawanych z centrali w Warszawie dla "swoich", w formie różnych dotacji, nagród, czy czeków 2x1 m) z firmami i projektami przez nie realizowanymi (zarządzanymi przez "partyjnych kolegów" lub tzw. "sympatyków"), widocznie przyszedł czas, że DSDiK zaczyna oszczędzać :)))))))
  • #6 Błażej Kopka (2023-11-06 16:36:25)
    @OlaF - nie znamy się, ale w dwóch wpisach jeden po drugim piszesz o kompromitacji, jednocześnie sam/sama się kompromitując... Jakie domysły? Domysły to są tutaj: "Przecież wyraźnie widać, choćby na najnowszej fotografii w bazie wykonanej w październiku https://www.bazakole… że peron jest właśnie przygotowywany pod położenie płyt" - no właśnie, że nie jest. Zdjęcie nie jest aktualne, na SSC jest nowsze i wyraźnie widać, że chyba pierwszy raz na DSDiK nie zastosowano klasycznych płyt peronowych typu P/L. Peron w zasadzie jest na ukończeniu i na moje oko nie widzę tam wspomnianych wyżej płyt brukowych, ale po prostu zwykłą kostkę brukową. Dość tanie rozwiązanie, chociaż faktycznie na takim przystanku będzie to raczej bez znaczenia. Jak widać (co zauważył już @Pan Pikuś) DSDiK tnie koszty i to chciałem zaznaczyć.
  • #7 Pani Pikuś (2023-11-06 21:05:21)
    Takie wykończenie peronu (coś w stylu polbruk) jest znane i stosowane od lat, np. widać to na właśnie zamieszczonym w Bazie zdjęciu
    https://www.bazakole…
  • #8 et21 (2023-11-06 22:39:33)
    Standard wykonania peronów został określony w PFU i doprecyzowany w QA i według tego jest realizowany https://dsdik-wroc.l… @#5 - czemu mają służyć te pomównienia?
    Odnośnie ,,zdjęć dostępnych w necie'' - prawdopodobnie chodzi o to: https://www.skyscrap…
    Nie widzę powodu dla którego należałoby hejtować puzzla - jest nim wykończony choćby Mietków. JG Zabobrze jest wykończona płytkami chodnikowymi, tak samo Jakuszyce DCS. Górzyniec jest wykończony tłuczniem i ma niską krawędź. Na każdym z tych przystanków zatrzymują się pociągi, korzystają pasażerowie. DSDiK ma koszty odbudowy ruiny 2-3x niższe niż PLK linii pod ruchem. W czym problem?
  • #9 Błażej Kopka (2023-11-06 22:46:19)
    Panie Pikuś - no niestety w Mroczkowie wygląda to nieco gorzej w kwestii krawędzi peronu... Ale rozumiem, że tylko ja tutaj zaglądam na inne platformy i tylko ja widziałem te aktualne zdjęcia? I dalej nie wiem Panie Pikuś co Pan ma na myśli mówiąc o: "na peronie w Mroczkowicach ułożono płyty brukowe"...
    Zwykłą kostkę tam ułożono i zwykły krawężnik na skrajni. Tak trudno na SSC zajrzeć? A potem biedna pani Ola, tudzież pan Olaf brną w ślepą uliczkę przez takie wypowiedzi... Bo sami przecież nie sprawdzą, bo jak...??
  • #10 Błażej Kopka (2023-11-06 23:28:07)
    Dziękuję Koledze @et21 - faktycznie o to zdjęcie mi chodzi. Podane przykłady to sieć PLK - ja mówiłem, że DSIK chyba (!) nigdzie jeszcze nie zeszła tak nisko z realizacją. Jak Jakuszyce tak są, to zwracam honor :) Ale w pozostałej polemice to niewiele zmienia...
  • #11 Pan Pikuś (2023-11-07 09:28:33)
    Panie Błażej Kopka, ale to pan zacząłeś dyskusję od wpisu, cytat: "Peron bez płyt peronowych w dzisiejszych standardach to mało?". Więc jakie mało? Jakie standardy? Skoro już udowodniono kilkoma zaledwie wpisami, że Mroczkowice ani nie odbiegają od standardów, ani nie jest czymś nieznanym zastosowanie takiej techniki zabudowy peronu przez DSDiK itp., więc jak pouczasz pan, aby inni zaglądali na zdjęcia w sieci, mówisz to pan jak najbardziej do siebie. Tak trudno zajrzeć tu, czy tam? Nawet pisząc o kostce brukowej w Mroczkowicach, zapominasz pan ze będzie tam tez płyta brukowa (na tym pasie, gdzie nie układa się kostki), wiec co, jak już ułożą team płyty brukowe to ktoś ma linka do najnowszych zdjęć dawać, aby udowodnić, że jest tam też płyta brukowa. Samemu trudno pomyśleć? Nawet perony z płytą P/L zazwyczaj większość powierzchni mają pokrytą kostką brukową, więc zacząłeś pan od "standardu" nie wiedząc (czyli tworząc swoją teorię), co jest standardem, bo są różne rozwiązanie i trudno któreś z nich nazwać standardem i właśnie ci to udowodniono.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Mroczkowice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...