Wrocław Partynice [dawna lokalizacja]
Ostatnia zmiana: 2025-03-13
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja w całkiem niezłym stanie, jak na tyle lat eżenia odłogiem. Dodatkowe tory, chociaż zarośnięte są, peron jest. jest brukowany plac przeładunkowy z rampą. Na drugim, nieużywanym torze leżą szyny z lat 30 XX w. Przed wojną do stacji od południa dochodziła odnoga rozległej kolejki gospodarczej obsługująca okoliczne wsie. Opis infrastruktury: Na wschodnim skraju (tuż za ul. Agrestową) stacji odgałęzia się bocznica do dawnych koszar Wojska Polskiego. Bocznica tak tajna, że nie ma jej nawet na mapach topograficznych z lat 90 XX w. Opis budynków: Budynek przy ul. tuż przy Ołtaszyńskiej, obecnie mieszkalny. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma, być może były | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma, być może była | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
8,516 | Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice (285) | ||
Wrocław Partynice – bocznice | |||
Koleje wąskotorowe w rejonie Partynic, Żernik, Żórawiny, Galowic |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-01-20 22:09:58)
Starzy Wrocławianie z I rzutu, a zwłaszcza osobiście mi znany ś. p. Stasiu z ul. Kościuszki, pracownik DOKP, twierdzili że istnieje tunel kolejowy głębokiego założenia przynajmniej od D. Głównego właśnie w ten rejon.
-
#2
(odp. na #1)
Marek Potocki
(2020-01-21 22:22:45)
O tych podziemiach to legendy krążą, jak o Złotym Pociągu i sztolniach w Ślęży. Jeden tunel na Partynice, drugi na Maślice, trzeci do Lubiąża, czwarty do Berlina…
Szkoda tylko, że przy okazji remontu 10 lat temu ekipy budujące parking podziemny doryły się do warstw nigdy wcześniej nie ruszanych przez człowieka i po tych tunelach śladu żadnego nie znaleziono. -
#3
(odp. na #2)
zenOBeK
(2020-01-21 22:58:44)
Tiaaaaa. I dodatkowo jeszcze jeden uchodzący do Odry. W tym odrzańskim Niemcy wodowali uboty do Odry. Uboty spływały Odrą aż do Świnoujścia i na wyspie Karsibór była ich baza. ;)))
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wrocław Partynice [dawna lokalizacja]