OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zagrodno

Ostatnia zmiana: 2024-01-10

Opis ogólny
Opis budynków: budynek stacyjny jest w górnej części zamieszkany lecz od strony peronów jest trochę zaniedbany i zdemolowany. Na torach wyrosły bujne drzewa i chaszcze które tak pokryły torowisko że wcale go nie widać (info: Jarosław Lizak)

zdjęcie wieży: http://wroclaw.hydral.com.pl/57957,foto.html (info: Bartek, 13-11-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: dysponująca w budynku dworca zlikwidowana
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: perony: 0 (były 2)
krawędzie peronowe: 0 (były 2)
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  8,076 Złotoryja – Rokitki (316)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 wasiukibic (2023-01-08 21:45:38)
    1. Na wysokości dworca, krawędzie peronowe na długości kilkunastu metrów zostały rozebrane, a na ich miejscu postawiono jakąś mobilną wieżę nadawczo-odbiorczą.
    2. Na północ od Zagrodna, na wysokości dawnego PGRu w Modlikowicach natrafiłem na coś takiego: https://www.google.p… Pozostałości wiaduktu. Sprawdzałem na mapach z lat 30. ale nie ma tam zaznaczonej żadnej bocznicy odchodzącej od toru szlakowego, ani kolejki folwarcznej. Może jakaś starsza sprawa, a może to była droga łącząca folwark z polami, bez konieczności robienia ostrego zjazdu/wjazdu na drogę publiczną?
  • #2 (odp. na #1) Paweł Skup (2023-01-08 22:16:22)
    Wszystko wskazuje na to, że to wiadukt łączący dwie części dużego gospodarstwa, co by nie trzeba było jeździć dookoła, jak zresztą piszesz. I nie o drogę publiczną chodzi lecz o wąwóz. Jeśli był tam jakiś tor, to bez znaczenia strategicznego :)
    Natomiast ~700 metrów od stacji Zagrodno w stronę Złotoryi od toru głównego odchodzi na wschód bocznica, której ślad urywa się w Łukaszowie/Seifersdorf. Jeszcze nic o niej nie wiem, oprócz odnalezienia śladu lidarowego oraz artefaktów na mapie topograficznej 1:10k GUGiK.
    Edit: Już wiem. Lotnisko niemieckie a potem radzieckie. https://www.polot.ne…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zagrodno

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...