OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szprotawa (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-04-26

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1980)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz Paradowski (2000-07-13)
opis ⇵
Obraz
fot. Marecki (2009-05-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2015-06-13)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2018-04-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2018-04-29)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 wasiukibic (2023-12-30 09:34:20)
    Na Rynku Kolejowym popełniono kolejny artykuł dotyczący reaktywacji ruchu pasażerskiego do Szprotawy. Zastanawiam się, wiela to jeszcze jeszcze takich artykułów naszkryflają, zanim PLK w końcu zrobi remont odcinka Głogów - Żagań (ze środków własnych, a nie z wyżebranego RPO województw). Będzie niezła beka, jak za kilka lat ruszy w końcu kolej Zagłębia Miedziowego, a tam durś będą ino duskusje, deklaracje dobrej woli i przerzucanie się odpowiedzialnością. Może nowa władza pokaże, że nieobce są im problemy kolejowe tej części Polski?
  • #2 et21 (2023-12-30 09:43:04)
    Tzw. środki własne PLK (z opłat za korzystanie z infrastrukury, FK, wacików od rządu i narzutów od remontów) są przeznaczone na limuzyny i premie, nie na szlaki kolejowe.
  • #3 Prochiron (2023-12-30 13:21:15)
    Artykuł podaje, że na odcinku Żagań-Szprotawa ruch można w każdej chwili reaktywować z prędkością 30 km/h.
  • #4 Igor13 (2023-12-30 22:33:20)
    A skoro mowa znowu o odcinku Głogów - Żagań warto nadmienić, że odcinek Głogów - Gaworzyce może zostać zmodernizowany i zelektryfikowany w związku z planowaną budową linii do Lubina przez Polkowice, którą można byłoby rozbudować również o drugi tor, w celu możliwości zwiększenia przepustowości w przyszłości. Co do Szprotawy, należy przywrócić ruch pasażerski. Patrząc po stanie, łatwo byłoby tu przywrócić ruch pasażerski.
  • #5 Błażej Kopka (2023-12-31 04:14:09)
    No tak, jak piszą - na 30km/h to bez problemu można i od nowego roku przywrócić. Tylko naprawdę tak "wysoko" celujemy? I kto i czym ma tam jeździć?
  • #6 (odp. na #3) wasiukibic (2023-12-31 10:22:38)
    A więc udało się wpleść w treść artykułu także i akcenty humorystyczno - ironiczne. Szkoda tylko, że zapewne w PLK biorą to całkiem na serio. Podobnie zresztą było ze słynnym Lwówkiem Śląskim - tam też PLK utrzymywała 10-20 km/h, tylko ci źli przewoźnicy (w domyśle KaDecja) jeździć nie chcieli.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szprotawa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...