OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bystrzyca Górna

Ostatnia zmiana: 2025-08-19

Opis ogólny
Na tabliczce widnieje opis Stacji:
W czerwcu 1904 r. zakończono profilowanie placu dworcowego i rozpoczęto budowę prostego, drewnianego dworca. Dworzec wykonany analogicznie jak na stacji Bystrzyca Dolna, w okresie późniejszym został rozbudowany o wschodnie, niższe skrzydło w takiej samej konstrukcji oraz wiatę peronową zwartą z dworcem od zachodu. Skład oraz rozmieszczenie obiektów stacji było nieco bogatsze niż stacji w Bystrzycy Dolnej. Zrealizowana jako posterunek ruchu posiadała choćby wagę towarową. Zdecydowanie mniejsza była natomiast odprawa pasażerów oraz towarów. W 1905 r. sprzedano nieco ponad 8 tys. biletów, odprawiając zaledwie około 1000 wagonów, w 1929 r. sprzedano około 10 tys. biletów, odprawiając około 2 tys. ton towarów. W latach 90. stacja została rozebrana i wywieziona.
Ksawery Jakubek (2025-08-19)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma, być może była
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  65,828 Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój (266)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 wasiukibic (2023-09-10 22:05:22)
    Jakoś w drugiej połowie lat 90. linia kolejowa (obecna) 266 była bohaterką krótkiego reportażu w Telexpressie, jako przykład upadku kolei na Dolnym Śląsku. Reporterzy byli z kamerą właśnie w Bystrzycy Górnej, przy popadającym w ruinie dworcu. Padło wtedy info o kradzieży zabytkowego zegara dworcowego. Niestety, nie mogę odnaleźć tego w archiwum TVP.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bystrzyca Górna

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...