OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowogród Osiedle

Ostatnia zmiana: 2025-08-01

Opis ogólny
Opis ogólny: W sieciowym rozkładzie jazdy pociągów PKP na sezon 1.06.1986-30.05.1987 (w tabeli nr 356) podana jest nazwa Krzystkowice na 30 km (licząc z Zielonej Góry do Żar, za Bogaczowem, Nowogrodem Bobrzańskim, a przed Bieniowem). W analogicznym rozkładzie na sezon 27.05.1990-30.05.1992, też na 30 km, jest już nazwa Nowogród Osiedle (zamiast Krzystkowic). Na "Mapie kolejowej Polski", wydanej pod patronatem PKP w maju 1999 r. (wydanie pierwsze) przez wydawnictwo Pietruska & Partner sp. z o.o. Wydawnictwo Produktów Kartografii Digitalnej z Poznania, pokazano i kolejno opisano nazwami stacje (z Zielonej Góry w kierunku Żar, za Bogaczowem) Nowogród Osiedle, Nowogród Bobrzański, Krzystkowice, Dąbrowiec itd. Do wyjaśnienia pozostaje, czy to jest błąd wydawcy, czy rzeczywiście były odrębne stacje Krzystkowice i Nowogród Osiedle. (info: Andrzej Wysocki, 2005-07-13)

---

W 1988 roku wieś Krzystkowice została połączona z wsią Nowogród Bobrzański i tak powstało miasto Nowogród Bobrzański z dwiema stacjami: Nowogród Bobrzański (km 27) i Nowogród Osiedle (km 29, dwaniej Krzystkowice). Od stacji odgałęziają się bocznice do Elewarru i Jednostki Wojskowej. (info: Szymon Goździk, 2005-09-16)

Opis infrastruktury: Dwa perony jednokrawędziowe o długości ponad 200 m: 1 - dł. 210 m, obsługiwany przez tor 1 i 2 - dł. 215 m, obsługiwany przez tor 3. (info: Serg, 12-03-2011).

Uruchomienie pierwszych semaforów świetlnych w dniu 8 stycznia 2025 roku.
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: Małe wiaty przystankowe
semafory: świetlne i kształtowe
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: brak;
Przejście podziemne: brak;
Przejście nadziemne: brak.
kasa/biletomat: Kasa: zlikwidowana lub nieczynna;
Biletomat: brak.
nastawnie, strażnice, posterunki: NO od strony Bieniowa
NO1 od strony Zielonej Góry
wieża wodna: Wieża stała u zbiegu torów do elewatora i linii Żary – Zielona Góra. Była to konstrukcja drewniana, na planie ośmiokąta foremnego. Wieża posiadała zbiornik o pojemności 25 m3. Wybudowano ją w roku 1935, a rozebrano w latach 90 XX wieku.
info: Bolesław Wojtyniak
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100534
HAFAS:5102494
IBNR:7315
informacja pasażerska: Dynamiczna: brak;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże.
inne budynki: Magazyn
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,854 Zielona Góra Główna – Żary (370)  
  Nowogród Bobrzański Osiedle – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Anonimowy (2024-11-11 15:57:30)
    Plac ładunkowy od strony silosów Elewarr jest dość często wykorzystywany. Sam Elewarr nie korzysta aktualnie z kolei, choć infrastruktura jest zadbana.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nowogród Osiedle

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...