OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rawicz

Ostatnia zmiana: 2025-06-08

Opis ogólny
Opis ogólny: Przed wojną polska stacja graniczna.

Stacja zostanie gruntownie przebudowa w ramach modernizacji linii nr 271. (info: Mateusz Borowiak, 23-06-2010)

Opis infrastruktury: Wszystkie perony są niskie. W stanie dobrym, ale miejscami mocno zarośnięte. Peron 1 długości 350 metrów, peron 1a długości 70 metrów, pozostałe po 300 metrów. Przejście podziemne w złym stanie, zdewastowane. Dwie wagi wagonowe w torach 16a i 26. Waga wozowa w ruinie. Dodatkowo na stacji znajduje się skrajnik i rozebrana obrotnica. (info: Mateusz Borowiak, 23-06-2010)

Opis budynków: Lokomotywownia według inwentarza z 1.01.1989 roku była zaznaczona jako wagonownia 2 klasy. Dane wg książki Henryka Zięby "Monografia Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Poznaniu 1945 - 1992" wyd. drukarnia Kolejowa rok: 1993 (info: Anonymus, 2004-10-05)

Budynek stacyjny w stanie dobrym. Budynek ekspedycji towarowej w ruinie. Pozostałości po rozebranej hali wagonowni widoczne koło wieży wodnej. (info: Mateusz Borowiak, 23-06-2010)

Wszystkie nieużywane budynki otrzymały napisy sprayem: "Budynek do rozbiórki, wyłączony z eksploatacji". Odmalowano semafory przy torach 6,8. (info: mikrobart, 01-05-2011)

- (04.08.20) trwa przebudowa stacji, peron nr 1 i tor przy nim nieczynne. Czynny wyłącznie peron nr 2 przy którym następuje krzyżowanie pociągów.
Przejazd kolejowy w ciągu ul. Piłsudskiego zlikwidowany, trwa budowa tunelu pod torami - wylana już jest płyta betonowa. https://goo.gl/maps/nffxo6AWmaqx9gkQ7
Po torze początkowym "Kobylinki" nie został nawet już ślad, oprócz betonowego kozła.

Dworcowa strefa udogodnień: automat z napojami i przekąskami, ładowarka do urządzeń mobilnych, paczkomat.
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: Lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje.
zadaszenie peronów: Wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: brak.
kasa/biletomat: Kasa: czynna;
Biletomat: czynny.
nastawnie, strażnice, posterunki: "Ra" od strony Żmigrodu/Miejskiej Górki (dawna "Ra1");
"Ra1" od strony Bojanowa/Wąsosza zlikwidowana.
wieża wodna: 180 m na południe od budynku dworca, pomiędzy torami, a ul. Dworcową, znajdowała się wieża wodna na planie prostokąta. W 2014r. (lub 2015r.) została rozebrana (info: Przemysław Warczyński, 2020-07-18).
wieża wodna stoi ok. 320 m na pn-wsch od budynku dworca pomiędzy torami a ul. Sportową przy skrzyżowaniu z ul. Saperską, podobna wieża stoi przy stacji Skokowa, grudzień 2013 r., Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 14-12-2013).
perony: Perony: 2 (były 3)
Krawędzie peronowe: 3 (było 6)
kody: EPA:5100268
HAFAS:5100202
IBNR:171
informacja pasażerska: Dynamiczna: wyświetlacze, megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice starego wzoru. Tablice dworcowe.
inne budynki: Magazyny.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  63,062 Wrocław Główny – Poznań Główny (271)  
  33,186 Kobylin – Legnica Północna (362/382)  
  Rawicz – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Łukasz Kiąca (2018-03-05 09:46:59)
    Link do schematu stacji wg stanu na rok 2010.
    http://www.jelenia.r…
  • #2 Łukasz Kiąca (2018-03-07 09:46:50)
    Na terenie po zapleczu technicznym ma powstać nowy dworzec PKS.
  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-08-05 11:46:42)
    Już jest ale nie dworzec a parking dla autobusów firmy Milla.
    Cała stacja jest źle zaprojektowana, bo powinien być jeszcze 1 peron dwukrawędziowy, by umożliwić z niego start pociągów KD do Wrocławia oraz Polregio do Poznania.
  • #4 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-11 23:26:05)
    Z dwóch nowych peronów i przebudowanego przejścia pod torami korzystać mogą podróżni na stacji w Rawiczu – podała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Czytaj więcej: http://inforail.pl/t…
  • #5 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-06-14 23:56:59)
    Albo tak jak dzisiaj gdy PR opózniony ze Strzelina 15 minut przyjechał do Wrocka i w Rawiczu tak samo.
    Gdyby był dodatkowy peron 2-u krawędziowy nie byłoby problemu z przesiadką w takim przypadku.
    A tak PR z Rawicza do Poznania blokował tor główny nr 1 i trzeba było przechodzić w tempie tunelem do niego.
    Ponadto skończyła się budowa tunelu drogowego w ul. Piłsudskiego, linie są wymalowane, w każdej chwili może być uruchomiony.
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-09 13:41:15)
    Tunel w ciągu ul. Piłsudskiego do Masłowa jest już czynny od napewno 30.06 br.
  • #7 Xiążę Piast II Chrobry (2023-01-01 19:01:33)
    Mężczyzna wpadł dzisiaj o 14 pod pociąg, miał więcej szczęścia niż rozumu.
    https://epoznan.pl/n…
  • #8 Xiążę Piast II Chrobry (2023-02-21 22:19:01)
    Rawicz to faktycznie Krwawicz, gdyż krew leje się tu na kolei gęsto.
    https://epoznan.pl/n…
  • #9 Xiążę Piast II Chrobry (2023-02-24 17:44:21)
    Krwawicza cd: https://epoznan.pl/n…

    "Zmarł jeden z pracowników obsługi pociągu.
    Około godziny 9 w piątek służby zostały zawiadomione, że jeden z pracowników obsługi pociągu towarowego potrzebuje pilnej pomocy medycznej. Pociąg zatrzymał się w miejscowości Sarnowa. Do przyjazdu karetki pracownicy obsługi pociągu prowadzili resuscytację krążeniowo-oddechową. Następnie działania przejął zespół ratownictwa medycznego. 63-letniego pracownika kolei nie udało się uratować."

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rawicz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...