OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Stanowice

Ostatnia zmiana: 2016-09-05

Opis ogólny
Opis ogólny: Jak w październiku 2010 roku odwiedziłem stację to na peronie były zamontowane dwie nowe eleganckie ławeczki wraz ze śmietniczkami. (Jarosław Lizak)

Opis budynków: W budynku na piętrze mieszkania, parter zamknięty (info: Karol Romaniuk, 17-03-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103362
IBNR:6421
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  242,095 Katowice – Legnica (137)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Strzegom Międzyrzecze (dolnośląskie) 3,84 km
Strzegom Miasto (dolnośląskie) 4,23 km
Strzegom (dolnośląskie) 5,08 km
Grabina Śląska (dolnośląskie) 5,60 km
Świebodzice Ciernie (dolnośląskie) 5,69 km
Jaworzyna Śląska (dolnośląskie) 6,29 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Stanowice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...