Marczów
Ostatnia zmiana: 2025-08-09
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Semafory kształtowe a po modernizacji odcinka świetlne tarcze i sygnały powtarzające semaforów wyjazdowych w ciągu toru nr1 (info: Michał Sibilski, 2008-03-18) Na stacji przy wejściu do poczekalnie kiedyś funkcjonowała tzw. poczekalnia letnia. Została ona jednak wcześnie rozebrana bo jeszcze w czasach PRL. Kasa biletowa obsługująca regionalną odprawę pasażerów funkcjonowała do roku 2001 czyli 8 lat po likwidacji stacji dla potrzeb ruchowych. (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013) Opis infrastruktury: Semafory: Kształtowe + świetlne tarcze i sygnały powtarzające Miałem dziś okazję jechać tam pociągiem i specjalnie się za nimi rozglądałem. Nie ma tu ani kształtów, ani świetlnych. (info: Maciej Zygowski, 2007-08-20) Stacja w ostatnich latach eksploatacji dla potrzeb ruchu wyposażona była w semafory kształtowe, świetlne tarcze ostrzegawcze oraz świetlną sygnalizację powtarzającą dla semaforów wyjazdowych od strony Lwówka Śląskiego. Ze stacji obsługiwano przejazd kolejowy zlokalizowany za południową głowicą pomiędzy ostatnim rozjazdem a semaforem wjazdowym "A" od Jeleniej Góry. W Marczowie do 1993 r były trzy tory stacyjny. Główny zasadniczy tor 1; główny dodatkowy tor 3; oraz tor ładunkowy przy rampie 2 wyposażony w wykolejnicę przy którym dokonywano załadunku bazaltu z kopalni w pobliskiej Przeździedzy. (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013) Opis budynków: Oprócz budynku dworcowego w którym znajdowała się nastawnia, poczekalnia i kasy towarowa i osobowa na stacji był osobny budynek szaletu, drewniany budynek zabezpieczenia drogowego oraz posterunek ruchu z którego korzystali nastawniczy podczas krzyżowań znajdujący się przy ostatnim najdalej wysuniętym rozjeździe od strony Lwówka Śląskiego. Posterunek ten wyposażony był w blokadę urządzeń srk, obsługiwał jeden rozjazd oraz miał połączenie telefoniczne ze stacją Marczów. Nigdy nie pełnił jednak funkcji nastawni wykonawczej. Semafory wyjazdowe oraz wjazdowy od Lwówka Śląskiego obsługiwano z nastawni stacyjnej (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę przystankową | |
semafory: | świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Mw w budynku dworca zlikwidowana Mw1 zlikwidowana |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5102187 IBNR:6264 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
22,930 | Jelenia Góra – Żagań (283) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Marczów