OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Marczów

Ostatnia zmiana: 2025-08-09

Opis ogólny
Opis ogólny: Semafory kształtowe a po modernizacji odcinka świetlne tarcze i sygnały powtarzające semaforów wyjazdowych w ciągu toru nr1 (info: Michał Sibilski, 2008-03-18)

Na stacji przy wejściu do poczekalnie kiedyś funkcjonowała tzw. poczekalnia letnia. Została ona jednak wcześnie rozebrana bo jeszcze w czasach PRL.

Kasa biletowa obsługująca regionalną odprawę pasażerów funkcjonowała do roku 2001 czyli 8 lat po likwidacji stacji dla potrzeb ruchowych. (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013)

Opis infrastruktury: Semafory: Kształtowe + świetlne tarcze i sygnały powtarzające

Miałem dziś okazję jechać tam pociągiem i specjalnie się za nimi rozglądałem. Nie ma tu ani kształtów, ani świetlnych. (info: Maciej Zygowski, 2007-08-20)

Stacja w ostatnich latach eksploatacji dla potrzeb ruchu wyposażona była w semafory kształtowe, świetlne tarcze ostrzegawcze oraz świetlną sygnalizację powtarzającą dla semaforów wyjazdowych od strony Lwówka Śląskiego.

Ze stacji obsługiwano przejazd kolejowy zlokalizowany za południową głowicą pomiędzy ostatnim rozjazdem a semaforem wjazdowym "A" od Jeleniej Góry.

W Marczowie do 1993 r były trzy tory stacyjny. Główny zasadniczy tor 1; główny dodatkowy tor 3; oraz tor ładunkowy przy rampie 2 wyposażony w wykolejnicę przy którym dokonywano załadunku bazaltu z kopalni w pobliskiej Przeździedzy. (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013)

Opis budynków: Oprócz budynku dworcowego w którym znajdowała się nastawnia, poczekalnia i kasy towarowa i osobowa na stacji był osobny budynek szaletu, drewniany budynek zabezpieczenia drogowego oraz posterunek ruchu z którego korzystali nastawniczy podczas krzyżowań znajdujący się przy ostatnim najdalej wysuniętym rozjeździe od strony Lwówka Śląskiego. Posterunek ten wyposażony był w blokadę urządzeń srk, obsługiwał jeden rozjazd oraz miał połączenie telefoniczne ze stacją Marczów. Nigdy nie pełnił jednak funkcji nastawni wykonawczej. Semafory wyjazdowe oraz wjazdowy od Lwówka Śląskiego obsługiwano z nastawni stacyjnej (info: Andrzej Sibilski, 04-12-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę przystankową
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Mw w budynku dworca zlikwidowana
Mw1 zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102187
IBNR:6264
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  22,930 Jelenia Góra – Żagań (283)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Marczów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...