OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zittau (wąsk.)

Ostatnia zmiana: 2015-09-03

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja wąskotorowa jest cały czas używana w planowym ruchu pociągów do kurortów Oybin i Johnsdorf. Składy prowadzone są lokomotywami parowymi lub wagonem silnikowych. Częstotliwość kursowania pociągów jest uzależniona od pory roku: w czasie świąt, ferii, wakacji oraz ogólnie sezonu piknikowo-urlopowego jest ich więcej. Ruchu towarowego najprawdopodobniej brak. (info: wasiukibic, 21-04-2009)

Opis infrastruktury: Stacja pasażerska to jeden peron, dwukrawędziowy, niski, wyłożony kostką brukową. Dojście do niego jest tylko w poziomie szyn. Peron kryty jest wiatą o dość znacznej długości (przynajmniej 50 metrów). Oprócz torów przy peronie znajdują się tu jeszcze tory dodatkowe, na których odstawione są maszyny i drezyna, ponadto rampa boczno-czołowa, do której tory zostały już zdemontowane. Nieco dalej na wschód od końca peronu znajduje się jeszcze kilka torów odstawczych, na których stoją wagoniki pasażerskie oraz zestawy kołowe i ostoje. Po drugiej stronie placu przydworcowego (w zachodniej jego części) znajdują się tory postojowe zaplecza trakcyjnego, na których również stoją wagony pasażerskie. Osobowa i warsztatowa część stacji wąskotorowej są położone na przeciwległych stronach placu przydworcowego. Połączone są one torem, który przecina wyżej wymieniony plac w poprzek. Sygnalizacja na stacji jest kształtowa, są to w zasadzie tylko dwa semafory: wyjazdowy i wjazdowy. Wieża wodna jest najprawdopodobniej wspólna dla kolei normalnej i wąskiej, ciężko powiedzieć czy jest obecnie używana czy nie. (info: wasiukibic, 21-04-2009)

Opis budynków: Budynek dworca kolejki wąskotorowej jest używany i bardzo estetyczny, stoi we wschodniej części dużego placu przed dworcem kolei normalnej.: mieści się tu kasa biletowa oraz punkt informacyjno-promocyjny dla turystów odwiedzających Zittau. Można kupić tu m.in. mapy, książki oraz inne gadżety związane z kolejką. Obiekt ten jest jednokondygnacyjny, kryty czerwoną dachówką, między nim a wiatą peronową jest zadaszony łącznik. Za budynkiem dworca stoi jakiś opuszczony budynek kolejowy, znacznie większy od dworcowego, obecnie opuszczony i wyglądający mało ciekawie ze względu na odrapane ściany. Po drugiej stronie placu znajduje się zaplecze trakcyjne kolejki, na które składa się lokomotywownia na planie prostokąta oraz jeszcze kilka budynków warsztatowych i gospodarczych. (info: wasiukibic, 21-04-2009)
Dane tabelaryczne
Państwo: Niemcy
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: używana
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Zittau (wąsk.) – Heřmanícé  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Zittau (Žitawa) (Niemcy) 0,17 km
Zittau HP (Niemcy) 1,24 km
Abzw Neißebrücke (Niemcy) 1,84 km
Granica Państwa Zittau (woj. dolnośląskie) 2,71 km
Sieniawka (tranzyt) (woj. dolnośląskie) 3,54 km
Sieniawka (woj. dolnośląskie) 3,74 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zittau (wąsk.)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...