Zittau (wąsk.)
Ostatnia zmiana: 2015-09-03
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja wąskotorowa jest cały czas używana w planowym ruchu pociągów do kurortów Oybin i Johnsdorf. Składy prowadzone są lokomotywami parowymi lub wagonem silnikowych. Częstotliwość kursowania pociągów jest uzależniona od pory roku: w czasie świąt, ferii, wakacji oraz ogólnie sezonu piknikowo-urlopowego jest ich więcej. Ruchu towarowego najprawdopodobniej brak. (info: wasiukibic, 21-04-2009) Opis infrastruktury: Stacja pasażerska to jeden peron, dwukrawędziowy, niski, wyłożony kostką brukową. Dojście do niego jest tylko w poziomie szyn. Peron kryty jest wiatą o dość znacznej długości (przynajmniej 50 metrów). Oprócz torów przy peronie znajdują się tu jeszcze tory dodatkowe, na których odstawione są maszyny i drezyna, ponadto rampa boczno-czołowa, do której tory zostały już zdemontowane. Nieco dalej na wschód od końca peronu znajduje się jeszcze kilka torów odstawczych, na których stoją wagoniki pasażerskie oraz zestawy kołowe i ostoje. Po drugiej stronie placu przydworcowego (w zachodniej jego części) znajdują się tory postojowe zaplecza trakcyjnego, na których również stoją wagony pasażerskie. Osobowa i warsztatowa część stacji wąskotorowej są położone na przeciwległych stronach placu przydworcowego. Połączone są one torem, który przecina wyżej wymieniony plac w poprzek. Sygnalizacja na stacji jest kształtowa, są to w zasadzie tylko dwa semafory: wyjazdowy i wjazdowy. Wieża wodna jest najprawdopodobniej wspólna dla kolei normalnej i wąskiej, ciężko powiedzieć czy jest obecnie używana czy nie. (info: wasiukibic, 21-04-2009) Opis budynków: Budynek dworca kolejki wąskotorowej jest używany i bardzo estetyczny, stoi we wschodniej części dużego placu przed dworcem kolei normalnej.: mieści się tu kasa biletowa oraz punkt informacyjno-promocyjny dla turystów odwiedzających Zittau. Można kupić tu m.in. mapy, książki oraz inne gadżety związane z kolejką. Obiekt ten jest jednokondygnacyjny, kryty czerwoną dachówką, między nim a wiatą peronową jest zadaszony łącznik. Za budynkiem dworca stoi jakiś opuszczony budynek kolejowy, znacznie większy od dworcowego, obecnie opuszczony i wyglądający mało ciekawie ze względu na odrapane ściany. Po drugiej stronie placu znajduje się zaplecze trakcyjne kolejki, na które składa się lokomotywownia na planie prostokąta oraz jeszcze kilka budynków warsztatowych i gospodarczych. (info: wasiukibic, 21-04-2009) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Państwo: | Niemcy | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | kształtowe | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | używana | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Zittau (wąsk.) – Heřmanícé |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Zittau (Žitawa) (Niemcy) | 0,17 km |
Zittau HP (Niemcy) | 1,24 km |
Abzw Neißebrücke (Niemcy) | 1,84 km |
Granica Państwa Zittau (woj. dolnośląskie) | 2,71 km |
Sieniawka (tranzyt) (woj. dolnośląskie) | 3,54 km |
Sieniawka (woj. dolnośląskie) | 3,74 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Michael
(2021-01-26 15:21:16)
Jakoś u naszych zachodnich sąsiadów, opłacało się zachować ciuchcie A u nas wszystko prawie zniszczyli
-
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2021-01-28 19:41:05)
Po zjednoczeniu Niemiec wpompowano w Ostlandy pierdyliardy marek i ojro, my nie mieliśmy bogatego, starszego brata. Na "pocieszenie" powiem Ci, że w Niemczech też wyrżnięto tysiące kilometrów linii kolejowych, pozamykano stacje, etc.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zittau (wąsk.)