Przecław Szprotawski
Ostatnia zmiana: 2024-05-24
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2020-03-22 01:07:26)
Przykład kompletnie nietrafionej lokalizacji przystanku kolejowego, daleko od wsi, mimo że wystarczyło przesunąć peron 1,5 - 2 km na zachód, gdzie pociągi przejeżdżały obok zabudowań. Lepiej było jednak przez dziesiątki lat po wojnie konserwować ten patologiczny stan rzeczy, co w pewnym momencie spowodowało odpływ podróżnych. Kolejny przykład na to, że rządzenie koleją regionalną z poziomu Warszawy to kompletnie nietrafiony pomysł.
-
#2
Sławomir Kurek
(2021-08-12 21:31:12)
Wasiu - sporo takich przykładów nietrafionej lokalizacji jest na linii 303. Ostatnio często tam jeździłem: Rudziny, Wilkowiska, Wysoka Szprotawska, Jakubowo Lubińskie - wszędzie kilometr albo dalej od skraju wsi. Linie oczywiście zlikwidowana i rozebrana
-
#3
krzysiek
(2021-12-08 14:18:11)
Wychodzi na to, że przynajmniej przystanek, a dawniej stacja Przecław Szprotawski prawdopodobnie był tak zlokalizowany, by służyć do obsługi kilku okolicznych miejscowości tj. Starej Jabłony, Nowej Jabłony, Nowego Dworu i tytułowego Przecławia. Podobnie było na 303 z Wilkocinem, który miał pewnie służyć Wilkocinowi i Wysokiej, bo przystanek Wysoka Szprotawska powstał z tego, co się orientuję później (nie razem z budową linii). Dzisiaj lokalizacja p.o. Przecław Szprotawski w obecnym miejscu nie ma większego sensu, lepiej byłoby wybudować przystanek koło Przecławia i ewentualnie drugi w okolicy wsi Nowa Jabłona i Nowy Dwór. Oczywiście rozważania są czysto teoretyczne, gdyż linia nie służy potrzebom pasażerskim i chyba szybko ten stan rzeczy się nie zmieni.
-
#4
Wojewoda82
(2025-05-08 19:07:15)
Może nie trzeba stawiać kreski na przystanku Przecław, choć oczywiście obecna lokalizacja przystanku jest bardzo kiepska. DSDiK odbudowuje linię 303 do Przemkowa, a to już niewiele, aby pójść dalej do LK 14. Obecnie właścicielem działki po linii 303 od granicy DŚ do LK14 są Niegosławice. UMWD zabiega o przekazanie działki celem odbudowy linii kolejowej.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Przecław Szprotawski