Kłobuczyn
Ostatnia zmiana: 2019-12-21
Opis ogólny |
---|
Opis infrastruktury: Używany 1 tor tylko w ruch towarowym. Dodatkowe tory: 2 tory i 1 bocznica. O ile dobrze widziałem, jest jeszcze jeden czynny semafor kształtowy w kierunku Głogowa. (info: Gabriel Kowalski) --- W marcu 2003, gdy stację przebudowano na pods., postawiono świetlne semafory - stoją jeszcze 2 kształtowe - na zachodniej głowicy - oba unieważnione - wjazdowy z tarczą kształtową do semafora wyjazdowego (nieistniejącego) oraz wyjazdowy z toru nr 1 w kierunku Niegosławic. (info: Rafał Stec, 2004-10-07) --- Stacja posiadała niegdyś 5 torów w tym 2 główne zasadnicze, jeden główny dodatkowy, jeden boczny i jeden żeberkowy (przy rampie czołowej). W 1945 roku tor główny nr 2 został zdemontowany na całym odcinku Głogów - Żagań pozostawiono go tylko na długości stacji. Aż do początku lat 70. był on nieużywany, ale ze względu na duże obciążenie ruchem całego odcinka postanowiono go odbudować i tym samym zwiększyć przepustowość stacji. Z czasem rozebrano również tor żeberkowy. Obecnie używany jest tylko tor główny zasadniczy. Wieża ciśnień została zniszczona podczas działań wojennych (podobno wysadzono ją celowo), a znajdowała się obok magazynu podręcznego. Stacja posiadała 2 żurawie wodne (na obu końcach peronu 2) i skrajnik obok wagi wagonowej na torze nr 5 oraz zasieki do żużlowania parowozów na końcach peronu 1 (do końca były używane jako klomby obsadzone irysami. Przy tzw. wysokiej rampie znajdowały się również zasieki dla bydła przeznaczonego do załadunku. Stacja wyposażona była w urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją kształtową. W maju 2003 roku sygnalizatory kształtowe "wycięto" pozostały tylko 3 (2 semafory i tarcza ostrzegawcza przy semaforze wjazdowym od strony Niegosławic). Obecnie podst. wyposażony jest w półsamoczynną blokadę liniową i semafory świetlne. (info: Kolo, 2007-03-03) Opis budynków: Można wejść do hallu, w budynku stacyjnym jest prywatne mieszkanie (byłej kasjerki). O ile dobrze widziałem, jest jeszcze jeden czynny semafor kształtowy w kierunku Głogowa. (info: Gabriel Kowalski) --- Poza budynkiem stacyjnym znajdują się tu 2 nastawnie (Kn - dysponująca i Kn1 - wykonawcza) obecnie dysponująca używana jest jako posterunek odstępowy. Waga wagonowa (tylko dla wagonów 2-osiowych) obecnie nie używana, ale w dobrym stanie; 2 magazyny (podręczny i towarowy) oba nieużywane; budynek mieszkalny obok podst., budynek WC, budynek schroniska służby drogowej. (info: Kolo, 2007-03-03) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki: | adaptowany do innych celów | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: | Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: | Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:6189 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
295,750 | Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Nielubia (woj. dolnośląskie) | 6,09 km |
Gaworzyce (woj. dolnośląskie) | 6,35 km |
Wróblin Głogowski (woj. dolnośląskie) | 7,56 km |
Żukowice (woj. dolnośląskie) | 7,59 km |
Brzeg Głogowski (woj. dolnośląskie) | 8,30 km |
Głogów Huta (woj. dolnośląskie) | 8,58 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kłobuczyn