OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kłobuczyn

Ostatnia zmiana: 2016-09-05

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Używany 1 tor tylko w ruch towarowym. Dodatkowe tory: 2 tory i 1 bocznica. O ile dobrze widziałem, jest jeszcze jeden czynny semafor kształtowy w kierunku Głogowa. (info: Gabriel Kowalski)

---

W marcu 2003, gdy stację przebudowano na pods., postawiono świetlne semafory - stoją jeszcze 2 kształtowe - na zachodniej głowicy - oba unieważnione - wjazdowy z tarczą kształtową do semafora wyjazdowego (nieistniejącego) oraz wyjazdowy z toru nr 1 w kierunku Niegosławic. (info: Rafał Stec, 2004-10-07)

---

Stacja posiadała niegdyś 5 torów w tym 2 główne zasadnicze, jeden główny dodatkowy, jeden boczny i jeden żeberkowy (przy rampie czołowej). W 1945 roku tor główny nr 2 został zdemontowany na całym odcinku Głogów - Żagań pozostawiono go tylko na długości stacji. Aż do początku lat 70. był on nieużywany, ale ze względu na duże obciążenie ruchem całego odcinka postanowiono go odbudować i tym samym zwiększyć przepustowość stacji. Z czasem rozebrano również tor żeberkowy. Obecnie używany jest tylko tor główny zasadniczy. Wieża ciśnień została zniszczona podczas działań wojennych (podobno wysadzono ją celowo), a znajdowała się obok magazynu podręcznego. Stacja posiadała 2 żurawie wodne (na obu końcach peronu 2) i skrajnik obok wagi wagonowej na torze nr 5 oraz zasieki do żużlowania parowozów na końcach peronu 1 (do końca były używane jako klomby obsadzone irysami. Przy tzw. wysokiej rampie znajdowały się również zasieki dla bydła przeznaczonego do załadunku. Stacja wyposażona była w urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją kształtową. W maju 2003 roku sygnalizatory kształtowe "wycięto" pozostały tylko 3 (2 semafory i tarcza ostrzegawcza przy semaforze wjazdowym od strony Niegosławic). Obecnie podst. wyposażony jest w półsamoczynną blokadę liniową i semafory świetlne. (info: Kolo, 2007-03-03)

Opis budynków: Można wejść do hallu, w budynku stacyjnym jest prywatne mieszkanie (byłej kasjerki). O ile dobrze widziałem, jest jeszcze jeden czynny semafor kształtowy w kierunku Głogowa. (info: Gabriel Kowalski)

---

Poza budynkiem stacyjnym znajdują się tu 2 nastawnie (Kn - dysponująca i Kn1 - wykonawcza) obecnie dysponująca używana jest jako posterunek odstępowy. Waga wagonowa (tylko dla wagonów 2-osiowych) obecnie nie używana, ale w dobrym stanie; 2 magazyny (podręczny i towarowy) oba nieużywane; budynek mieszkalny obok podst., budynek WC, budynek schroniska służby drogowej. (info: Kolo, 2007-03-03)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:6189
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  295,385 Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Nielubia (woj. dolnośląskie) 6,09 km
Gaworzyce (woj. dolnośląskie) 6,35 km
Wróblin Głogowski (woj. dolnośląskie) 7,56 km
Żukowice (woj. dolnośląskie) 7,59 km
Brzeg Głogowski (woj. dolnośląskie) 8,30 km
Głogów Huta (woj. dolnośląskie) 8,58 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kłobuczyn

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...