OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kłobuczyn

Ostatnia zmiana: 2025-07-26

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Używany 1 tor tylko w ruch towarowym. Dodatkowe tory: 2 tory i 1 bocznica. O ile dobrze widziałem, jest jeszcze jeden czynny semafor kształtowy w kierunku Głogowa. (info: Gabriel Kowalski)

---

W marcu 2003, gdy stację przebudowano na pods., postawiono świetlne semafory - stoją jeszcze 2 kształtowe - na zachodniej głowicy - oba unieważnione - wjazdowy z tarczą kształtową do semafora wyjazdowego (nieistniejącego) oraz wyjazdowy z toru nr 1 w kierunku Niegosławic. (info: Rafał Stec, 2004-10-07)

---

Stacja posiadała niegdyś 5 torów w tym 2 główne zasadnicze, jeden główny dodatkowy, jeden boczny i jeden żeberkowy (przy rampie czołowej). W 1945 roku tor główny nr 2 został zdemontowany na całym odcinku Głogów - Żagań pozostawiono go tylko na długości stacji. Aż do początku lat 70. był on nieużywany, ale ze względu na duże obciążenie ruchem całego odcinka postanowiono go odbudować i tym samym zwiększyć przepustowość stacji. Z czasem rozebrano również tor żeberkowy. Obecnie używany jest tylko tor główny zasadniczy. Wieża ciśnień została zniszczona podczas działań wojennych (podobno wysadzono ją celowo), a znajdowała się obok magazynu podręcznego. Stacja posiadała 2 żurawie wodne (na obu końcach peronu 2) i skrajnik obok wagi wagonowej na torze nr 5 oraz zasieki do żużlowania parowozów na końcach peronu 1 (do końca były używane jako klomby obsadzone irysami. Przy tzw. wysokiej rampie znajdowały się również zasieki dla bydła przeznaczonego do załadunku. Stacja wyposażona była w urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją kształtową. W maju 2003 roku sygnalizatory kształtowe "wycięto" pozostały tylko 3 (2 semafory i tarcza ostrzegawcza przy semaforze wjazdowym od strony Niegosławic). Obecnie podst. wyposażony jest w półsamoczynną blokadę liniową i semafory świetlne. (info: Kolo, 2007-03-03)

Opis budynków: Można wejść do hallu, w budynku stacyjnym jest prywatne mieszkanie (byłej kasjerki). O ile dobrze widziałem, jest jeszcze jeden czynny semafor kształtowy w kierunku Głogowa. (info: Gabriel Kowalski)

---

Poza budynkiem stacyjnym znajdują się tu 2 nastawnie (Kn - dysponująca i Kn1 - wykonawcza) obecnie dysponująca używana jest jako posterunek odstępowy. Waga wagonowa (tylko dla wagonów 2-osiowych) obecnie nie używana, ale w dobrym stanie; 2 magazyny (podręczny i towarowy) oba nieużywane; budynek mieszkalny obok podst., budynek WC, budynek schroniska służby drogowej. (info: Kolo, 2007-03-03)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Kn (ex. Kn2)
Kn zlikwidowana
Kn1 zlikwidowana
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:6189
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  295,750 Łódź Kaliska – Zasieki (14)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kłobuczyn

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...