Luboń koło Poznania
Ostatnia zmiana: 2024-04-30
Opis ogólny |
---|
Stacja zdalnie sterowana z LCS Poznań II na stacji Poznań Główny, wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem Ebilock 950. Budynek w renowacji, kasa zamknięta (info: Simon van der Meer, 2 marca 2011). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Lu - nastawnia dysponująca/SKP, stanowisko lokalne | |
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5102044 IBNR:7259 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
157,933 | Wrocław Główny – Poznań Główny (271) | ||
112,182 | Sulechów – Luboń koło Poznania (357) | ||
4,015 | Poznań Starołęka PSK – Luboń koło Poznania (802) | ||
Luvena S.A. – tory zakładowe | |||
Luboń – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK 357 | |
Luboń koło Poznania LuC |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-04-10 02:21:16)
Nikt nie pisze ale kiedyś, na północ od Lubonia aż do Dębca była duża stacja postojowa dla "pasażerów": https://goo.gl/maps/…
Miała z dojazdami 2,5 km długości i dochodziłą aż do przejazdu w ul. Opolskiej w Poznaniu gdzie było mnóstwo rozjazdów, m. in. z łącznicy 802 dla pociągów towarowych do Poznania Głównego Towarowego.
Tu widać resztki torów dla łącznicy towarowej z Dębca do Głównego, po prawej stronie zdjęcia (dzisiaj już rozebrane razem z kładką):
https://www.bazakole…
Notabene, łącznica towarowa odchodząca od 802 szła jak na foto póżniej lekko w górę obok linii "wrocławskiej", mijając dawny stadion "Lecha Poznań",
a następnie za nim przechodziła bardzo szerokim wiaduktem nad linią "kluczborską".
Wiadukt był szeroki gdyż z kolei na nim odchodziłą łącznica z Poz Towarowego do linii "berlińskiej".
To był bardzo skomplikowany układ torowy.
Gdy jechało się w kierunku Jarocina z ekipą a mechanik nie włączył świateł we wagonach, było dużo czasu by komuś zrobić "psikusa" po ciemku gdyż był to odcinek ok. 150 metrów w pseudo-tunelu: https://goo.gl/maps/…
Sam wiadukt, ceglany, został rozebrany 3-4 lata temu przy okazji remontu linii do Kluczborka.
Dzisiaj nie ma po nim już nawet przyczółków.
W praktyce, cały szlak od południowej głowicy Lubonia do Mostu Dworcowego w Poznaniu długości 8 km był jednym, wielkim terenem kolejowym.
Można to śmiało porównać do odcinka Brochów ul. Szkolna do Wro Głównego, tylko nie taki szeroki. -
#2
Przemysław Warczyński
(2020-05-25 09:21:37)
Według opisu była tu wieża wodna. Czy ktoś mógłby wskazać gdzie się znajdowała? A może ktoś ma jej zdjęcia?
-
#3
Jędrek
(2021-07-06 01:04:21)
Wieża wodna była w okolicy ulicy Samotnej, niedaleko nastawni LuB i górki rozrządowej.
-
#4
Błażej Kopka
(2024-06-24 01:49:09)
Znalazłem informacje o istnieniu linii/bocznicy od terenów kolejowych wzdłuż ulicy Okrzei i Kościelnej (gdzie była nawet baza taborowa) - wszystko istniało w momencie rozpoczęcia budowy autostrady. Ktoś ma jakieś informacje na ten temat? Mam fragment planu - można spróbować nanieść w Bazie.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Luboń koło Poznania