Biały Kościół
Ostatnia zmiana: 2024-04-12
Opis ogólny |
---|
2007-07-17: Stacja pełni obecnie role mijanki na bardzo intensywnie wykorzystywanej linii Wrocław - Międzylesie, która na odcinku Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki jest jednotorowa (drugi tor pojechał na wschód razem ze zwycięską Armią Czerwoną). Po wschodniej stronie stacji nieużywana od lat wysoka rampa do ładowania kruszywa; solidne i przemyślane dzieło inżynierskie. Do rampy prowadzi rdzewiejący tor ładunkowy. Na stacji znajduje się też zdemolowana waga wagonowa stojąca na torze ładunkowych kruszywa i skrajnik stojący po przeciwnej stronie stacji, tuż obok budynku dworcowego na nieczynnym torze przy placu ładunkowym. Urządzenia srk obsługiwane są nastawnię BK, z której odbywa się także obsługa rogatek na przejeździe kolejowym. (info: wasiukibic) Wiata peronowa została wyremontowana. Elementy drewniane (filary i więźba dachowa) zostały pomalowane na niebiesko. Wymieniono pokrycie papą. Również dworcowe ławki zostały odmalowane. (info: wasiukibic, 20-07-2008) Po ostatnim remoncie od toru głównego odcięto z obu stron bocznicę przy wysokiej rampie (zlikwidowano rozjazdy). Zdarzało się, że stał tam jakiś wagonik, teraz już nic tam nie wjedzie, choć sam tor został (nawet jeszcze leżą resztki urządzeń, np. latarnia wskaźnika zwrotnicy, a wykolejnice chyba nawet jeszcze są użyteczne). Rozjazd łączący tor dodatkowy z bocznicą przy placu ładunkowym został, jednak stan tej bocznicy raczej nie pozwala na jej eksploatację. Jesień 2018 - likwidacja semaforów kształtowych w Białym Kościele oraz nastawni BK1 (od strony Strzelina). Przejazd kolejowy na DW395 został zmodernizowany (nowe zapory, monitoring), ale jego obsługą zajmuje się nadal dróżnik (w nowym budynku - kontenerze). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | Oprócz toru mijankowego niezdatne do eksploatacji. | |
budynki dworcowe: | Kasa i poczekalnia zamknięte, mieszkania w użytku. Magazyn zamknięty, czynna jedna nastawnia z dwóch. | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | Do listopada 2018 kształtowe, obecnie świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
BK (ex. BK1) BK zlikwidowana |
|
wieża wodna: | nie ma, być może była | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5100456 IBNR:6031 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
43,830 | Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481) | ||
Biały Kościół – Gębczyce kamieniołom |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
A.
(2018-10-12 21:17:36)
Aktualnie w obrębie stacji (na pewno w stronę Strzelina) prowadzone są poważne prace ziemne wzdłuż toru. Nie jest to raczej przygotowanie do stawiania drugiego toru - wykop jest wąski, jakby pod kabel dla sygnalizacji świetlnej. Obok strażnicy przejazdowej przygotowano teren i postawiono kontener z oknami - przypuszczam, że może to być nowa strażnica (choć trochę dziwne, skoro już budynek istnieje - czyżby nie spełniał jakichś wymogów?), bo na moje oko nie wygląda to na tymczasową konstrukcję.
Z nieoficjalnego źródła wiem, że na tym (i nie tylko) posterunku ma pozostać czynna tylko jedna nastawnia, więc na 99% będzie się to wiązać z wymianą semaforów kształtowych na świetlne. A szkoda, bo nadają miejscu klimatu... niestety kiedyś to musiało nastąpić.
Oczywiście zaznaczam, że mogę się w czymś mylić. Mówię tylko, co widzę od jakiegoś czasu i czego się dowiedziałem. Czas zweryfikuje, na ile miałem rację.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Biały Kościół