Opalenica
Ostatnia zmiana: 2025-08-14
Opis ogólny |
---|
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESTW L90 5. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | OA | |
wieża wodna: |
wieża jest nieużywana; stan zewnętrzny wieży - średni: tynk zaczyna odchodzić - w kilku miejscach widać siatkę Rabitza, duża część okienek wybita, latarnia w niezłym stanie (została zabezpieczona) choć komin jest nieco przekrzywiony, jest wskaźnik poziomu wody i nawet cięgno jest w dobrym stanie, drzwi wyrwane; stan wewnętrzny - średni: jest większość armatury, metalowa drabina trzyma się dobrze, tradycyjne śmieci i pomalowane ściany. (info: Przemysław Warczyński, 2023-12-31) wieża wodna stoi ok. 350 m na pd-zach od budynku dworca (w głębi posesji przy ul. Wyzwolenia 78/80) pomiędzy ul. Wyzwolenia a rampą towarową przy torach, podobne wieże można spotkać m.in na stacjach: Drzewce, Grabowno Wielkie, Milicz, Nowa Sól czy Żmigród. (info: Bolesław Wojtyniak, 23-08-2013) |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100711 HAFAS:5102591 IBNR:7330 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
343,376 | Warszawa Zachodnia – Kunowice (3) | ||
39,942 | Kościan – Opalenica (376) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#4
Błażej Kopka
(2022-10-03 17:50:24)
Wczoraj (2.X.2022) doszło do niecodziennego wypadku. Na jednym z torów dodatkowych na stacji, lokomotywa spalinowa TEM-2 nie poradziła sobie ze składem i "buksując" w miejscu, doprowadziła do praktycznie całkowitego stopienia punktowego obu toków szynowych. Tor został zamknięty.
-
#5
ROPA Poznań
(2022-10-04 19:37:50)
Zasada jest ustalona po otrzymaniu sygnału z sąsiedniego posterunku /tak to kiedyś nazywano/, dróżnik jest zobowiązany do zamknięcia przejazdu i choćby pociąg "toczył się 15-20min", nie może otworzyć "szlabanu". To, co Kolega Błażej opisuje, polecam zobaczyć na portalu epoznan; jest zdjęcie.
-
#6
(odp. na #4)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-13 22:50:36)
W Opalenicy zaczynają się prace instalacyjne ekranów informacyjnych na peronach.
-
#7
(odp. na #6)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-03 23:02:46)
I nic nie zrobiono przez 3 mce.
-
#8
X. Piast II Chrobry
(2024-01-14 18:50:18)
W nowym rozkładzie są 2 ogryzki z Poznania do Opalenicy, ale bez powrotnych w tej relacji.
-
#9
wasiukibic
(2024-07-01 23:05:24)
Ciekawostka odnośnie Opalenicy: https://word.suwalki…
-
#10
Błażej Kopka
(2024-07-02 05:44:32)
A rynek w Opalenicy ma nietypowy wyjazd tylko w trzech kierunkach. Takich ciekawostek pewnie znalazło by się jeszcze wiele, tylko co to ma wspólnego z koleją?
-
#11
(odp. na #10)
wasiukibic
(2024-07-02 21:50:00)
Mniej więcej to samo, co wspomnienia z wakacji, poprawna polszczyzna, korbole (ale mi się spamiętało - pozdrawiam pana Romana), procedury w szpitalach psychiatrycznych, genetyka... poruszane już w dyskusjach pod zdjęciami. Nie wrzucam wszystkiego jak leci, pod każdą stacją, kerą zwizytowałem, a raczej jest to wyjątek od reguły, więc zluzuj gumę w majtach.
-
#12
Błażej Kopka
(2024-07-02 23:27:22)
Spoko - zaraz w Kiekrzu rozwinę wątek siostry Faustyny, skoro luzujemy gumę w majtach i piszemy jak leci ;)
-
#13
(odp. na #12)
wasiukibic
(2024-07-03 13:47:42)
Akurat w twoim przypadku płodzenia kolejnych, niekoniecznie związanych z tematami kolejowymi postów na stronie, guma w majtach pękła już dawno, więc powinieneś być jedną z ostatnich osób, która krytykuje kogoś, za nadmierną aktywność. Bardziej zdziwiłaby mnie jedynie reakcja Księcia Darka.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Opalenica