OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sława Śląska (galeria)

Ostatnia zmiana: 2024-05-30

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Kamil G. (1994-12-28)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (2009-06-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2017-08-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2017-08-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Prochiron (2021-06-16)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 wasiukibic (2020-05-17 17:51:47)
    Patrząc na to, co zrobiono ze Sławą odnoszę wrażenie, że miastu wyrządzono (pod kątem kolejowym) straszną krzywdę, wciskając je do lubuskiego, podobnie jak nieodległą Wschowę. W sąsiednim dolnośląskim czy wielkopolskim, tak atrakcyjnie turystycznie miasto miałoby sporą szansę, aby prędzej czy później wróciły doń pociągi pasażerskie - nie mówię, żeby uruchamiać ich aż do Kolska ale wahadełko kursujące z Głogowa, dowożące ludzi do pracy/szkół, a w łykendy turystów na rowery. W lubuskim to niestety marzenie ściętej głowy, mimo że województwo reklamuje się jako "warte zachodu".
  • #2 Prochiron (2020-05-19 21:59:14)
    Fakt, powiat wschowski powinien administracyjnie należeć do Wielkopolski, nie mniej nie jestem pewien, czy zmieniłoby to w bardzo istotny sposób sytuację. W Wlkp również zamknięto i rozebrano szereg tras; nie ma pieniędzy (tudzież są ogromny problemy z ich pozyskaniem) nawet na tak oczywiste zdawałoby się połączenia, jak Leszno-Gostyń czy Poznań-Międzychód. Z pewnością dużo zależy od determinacji samorządów, jednak czy tak boczne połączenie jak linia do Sławy miałoby rację bytu? Przy dużych pokładach samozaparcia być może tak, ale powodzenia takiej inicjatywy można by chyba traktować jako ewenement. Jedyne, co było realne, to połączenia sezonowe (z Leszna przez Wschowę i z Głogowa), ale na takie pomysły już w tej chwili niestety za późno.
  • #3 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-23 01:38:37)
    Film z manewrów parowozem Ty 3 https://www.youtube.… (1993 r.)
  • #4 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-08-17 00:16:53)
    Biorąc pod uwagę ile jest różnych zakładów w rejonie samej stacji, a do tego linia w kierunku południowym była bezkolizyjna z ruchem drogowym,
    to likwidacja tego odcinka do Wschowy lub Głogowa była bez sensu.
  • #5 (odp. na #1) Tomasz Papież (2024-05-23 16:24:40)
    Najbardziej absurdalną decyzją było to, że tory w Sławie były remontowane w 1990 roku, a 3 lata później podjęto decyzję o likwidacji stacji. Tym bardziej, że od wyjazdu, że Sławy w stronę Starych Strączy jest rozebrany 1 wiadukt. Myślę, że kolej w Sławie miałaby potencjał na ruch turystyczny, np. z Leszna, Wschowy, czy Głogowa.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Sława Śląska

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...