OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sława Śląska

Ostatnia zmiana: 2020-05-26

Opis ogólny
W 1993 roku zajeżdżały na stację pociągi Lubuskich Kolei Regionalnych, prowadzone duńskim taborem. Więcej info znalazłem na stronie http://katedr.republika.pl/lubuskie.htm (info: Błażej Krawczyk, 2007-05-17).
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: Spacerując po terenie stacji (a właściwie tego, co z niej zostało) można natknąć się w pewnym miejscu na głęboką nieckę w ziemi, która wyglądała jakby pozostałość po dawno nie istniejącej obrotnicy; w pobliżu zaś coś, co mogłoby być kiedyś kanałem oczystkowym. Z informacji otrzymanych od byłego zawiadowcy stacji (niestety nie pamiętam nazwiska) dowiedziałem się, że podobno przed wojną była tam parowozownia. (info: M.Jankowiak).
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: 2005-03-13: Semafory były tylko wjazdowe (czyli dwa), kształtowe. Ruchome kształtowe tarcze ostrzegawcze (jako jedyne na linii oprócz Grodźca i Kolska) w ostatnich latach ruchu pasażerskiego odcięte od semaforów. Dwie nastawnie. (info: Michał Marcinowicz)
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 0 (były 3)
Krawędzie peronowe: 0 (były 3)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  28,805 Grodziec Mały – Kolsko (305)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Szreniawa Sulechowska (woj. lubuskie) 4,51 km
Lipinka Głogowska (woj. lubuskie) 5,30 km
Ciosaniec (woj. lubuskie) 7,31 km
Stare Strącze (woj. lubuskie) 9,87 km
Krzepielów (woj. lubuskie) 10,23 km
Krzyż Rudno (woj. wielkopolskie) 13,45 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2020-05-17 17:51:47)
    Patrząc na to, co zrobiono ze Sławą odnoszę wrażenie, że miastu wyrządzono (pod kątem kolejowym) straszną krzywdę, wciskając je do lubuskiego, podobnie jak nieodległą Wschowę. W sąsiednim dolnośląskim czy wielkopolskim, tak atrakcyjnie turystycznie miasto miałoby sporą szansę, aby prędzej czy później wróciły doń pociągi pasażerskie - nie mówię, żeby uruchamiać ich aż do Kolska ale wahadełko kursujące z Głogowa, dowożące ludzi do pracy/szkół, a w łykendy turystów na rowery. W lubuskim to niestety marzenie ściętej głowy, mimo że województwo reklamuje się jako "warte zachodu".
  • #2 Prochiron (2020-05-19 21:59:14)
    Fakt, powiat wschowski powinien administracyjnie należeć do Wielkopolski, nie mniej nie jestem pewien, czy zmieniłoby to w bardzo istotny sposób sytuację. W Wlkp również zamknięto i rozebrano szereg tras; nie ma pieniędzy (tudzież są ogromny problemy z ich pozyskaniem) nawet na tak oczywiste zdawałoby się połączenia, jak Leszno-Gostyń czy Poznań-Międzychód. Z pewnością dużo zależy od determinacji samorządów, jednak czy tak boczne połączenie jak linia do Sławy miałoby rację bytu? Przy dużych pokładach samozaparcia być może tak, ale powodzenia takiej inicjatywy można by chyba traktować jako ewenement. Jedyne, co było realne, to połączenia sezonowe (z Leszna przez Wschowę i z Głogowa), ale na takie pomysły już w tej chwili niestety za późno.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Sława Śląska

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...