Sława Śląska
Ostatnia zmiana: 2024-05-30
Opis ogólny |
---|
W 1993 roku zajeżdżały na stację pociągi Lubuskich Kolei Regionalnych, prowadzone duńskim taborem. Więcej info znalazłem na stronie http://katedr.republika.pl/lubuskie.htm (info: Błażej Krawczyk, 2007-05-17). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | Spacerując po terenie stacji (a właściwie tego, co z niej zostało) można natknąć się w pewnym miejscu na głęboką nieckę w ziemi, która wyglądała jakby pozostałość po dawno nie istniejącej obrotnicy; w pobliżu zaś coś, co mogłoby być kiedyś kanałem oczystkowym. Z informacji otrzymanych od byłego zawiadowcy stacji (niestety nie pamiętam nazwiska) dowiedziałem się, że podobno przed wojną była tam parowozownia. (info: M.Jankowiak). | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | 2005-03-13: Semafory były tylko wjazdowe (czyli dwa), kształtowe. Ruchome kształtowe tarcze ostrzegawcze (jako jedyne na linii oprócz Grodźca i Kolska) w ostatnich latach ruchu pasażerskiego odcięte od semaforów. Dwie nastawnie. (info: Michał Marcinowicz) | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
dysponująca zlikwidowana wykonawcza zlikwidowana |
|
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: |
Perony: 0 (były 3) Krawędzie peronowe: 0 (były 3) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
28,805 | Grodziec Mały – Kolsko (305) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2020-05-17 17:51:47)
Patrząc na to, co zrobiono ze Sławą odnoszę wrażenie, że miastu wyrządzono (pod kątem kolejowym) straszną krzywdę, wciskając je do lubuskiego, podobnie jak nieodległą Wschowę. W sąsiednim dolnośląskim czy wielkopolskim, tak atrakcyjnie turystycznie miasto miałoby sporą szansę, aby prędzej czy później wróciły doń pociągi pasażerskie - nie mówię, żeby uruchamiać ich aż do Kolska ale wahadełko kursujące z Głogowa, dowożące ludzi do pracy/szkół, a w łykendy turystów na rowery. W lubuskim to niestety marzenie ściętej głowy, mimo że województwo reklamuje się jako "warte zachodu".
-
#2
Prochiron
(2020-05-19 21:59:14)
Fakt, powiat wschowski powinien administracyjnie należeć do Wielkopolski, nie mniej nie jestem pewien, czy zmieniłoby to w bardzo istotny sposób sytuację. W Wlkp również zamknięto i rozebrano szereg tras; nie ma pieniędzy (tudzież są ogromny problemy z ich pozyskaniem) nawet na tak oczywiste zdawałoby się połączenia, jak Leszno-Gostyń czy Poznań-Międzychód. Z pewnością dużo zależy od determinacji samorządów, jednak czy tak boczne połączenie jak linia do Sławy miałoby rację bytu? Przy dużych pokładach samozaparcia być może tak, ale powodzenia takiej inicjatywy można by chyba traktować jako ewenement. Jedyne, co było realne, to połączenia sezonowe (z Leszna przez Wschowę i z Głogowa), ale na takie pomysły już w tej chwili niestety za późno.
-
#3
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-23 01:38:37)
Film z manewrów parowozem Ty 3 https://www.youtube.… (1993 r.)
-
#4
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-08-17 00:16:53)
Biorąc pod uwagę ile jest różnych zakładów w rejonie samej stacji, a do tego linia w kierunku południowym była bezkolizyjna z ruchem drogowym,
to likwidacja tego odcinka do Wschowy lub Głogowa była bez sensu. -
#5
(odp. na #1)
Tomasz Papież
(2024-05-23 16:24:40)
Najbardziej absurdalną decyzją było to, że tory w Sławie były remontowane w 1990 roku, a 3 lata później podjęto decyzję o likwidacji stacji. Tym bardziej, że od wyjazdu, że Sławy w stronę Starych Strączy jest rozebrany 1 wiadukt. Myślę, że kolej w Sławie miałaby potencjał na ruch turystyczny, np. z Leszna, Wschowy, czy Głogowa.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Sława Śląska