OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Konotop

Ostatnia zmiana: 2025-07-28

Opis ogólny
W sezonie letnim, gdy w lasach nie ma zagrożenia pożarowego, do Konotopu kursuje parowóz z Wolsztyna, tzw. "Pod parą". Niestety w ostatnim czasie coraz rzadziej, ponieważ zaporą jest w tym przypadku, co absurdalne, granica województwa. Przykładowo w tym roku pociągi dojeżdżały tylko do stacji Krzyż-Rudno, a to dlatego, iż na odcinku do Konotopu (a jest to zaledwie kilka km) pasy pożarowe wzdłuż torów są zarośnięte i grożą pożarem po przejeździe parowozu. Niestety, nasze (lubuskie) władze mają w nosie Te tory i orzekły, że pieniędzy nie dadzą. No i w ten sposób stacja umiera. Na szczęście słyszałem o planach pełnej reaktywacji linii od Nowej Soli do Wolsztyna, więc nadzieja jest. (info: Buła, 2006-11-08)

Zwrotnice nie zdatne do użytku (brak zwrotników) (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013)

Na stacji nie ma już semaforów. Wycięte zostały prawdopodobnie pod koniec 2005 roku. (info: Oggy, 2006-09-10)

Tor nr 3 wykopany (tor do Sulechowa), tor nr 5 rozebrany (do kozła przy peronie),tor nr 11 częściowo rozebrany (tor za nastawnią) (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013)

Budynek nastawni Kp1 zdewastowany z napisem "Obiekt do rozbiórki wstęp wzbroniony" (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013).
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: 2019-09: Rozebrano. Na stacji nie ma już żadnych torów, w ich miejscu powstała ścieżka rowerowa.
2023-04 istnieje kawałek toru odstawczego od strony północnej
budynki dworcowe: Zamknięty zdewastowany, przecieki w dachu, powybijane szyby, wilgoć zarówno na dole jak i u góry. Jeszcze trochę takiego "gospodarowania" PKP Nieruchomości i będzie do rozbiórki.

Czerwiec 2005 - część mieszkalna budynku stacyjnego jest zamieszkała, natomiast część "kolejowa" - zupełnie rozmontowana… (info: Marcin Kulinicz, 2005-06-20)
budynki obsługi taboru: była - rozebrana 2015, pozostała z niej tylko piwnica i kawałek dalej w stronę stacji kanał oczystkowy.
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane, pozostało kilka wsporników pędni w zachodniej głowicy stacji
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: Kp w budynku dworca, od strony Nowej Soli i Sulechowa zlikwidowana
Kp1 od strony Kolska/Wolsztyna zlikwidowana
wieża wodna: Wieża wodna stoi ok. 220 m na pd.- zach.od budynku dworca przy przejeździe kolejowym w ul. Leśnej. Oprócz zniszczonego szpica i braku szyb w oknach stan zewnętrzny jeszcze dobry. (info: Bolesław Wojtyniak, 12-11-2010)
perony: Perony: 0 (były 3)
Krawędzie peronowe: 0 (było 5)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  26,445 Wolsztyn – Żagań (371)  
  0,000 Konotop – Sulechów (379)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 stanislawskonieczny@tlen.pl (2020-04-25 11:36:12)
    Wrzesień 2019 r. na stacji nie ma już żadnych torów, w ich miejscu powstała ścieżka rowerowa.
  • #2 Zbigniew Biliński (2024-09-29 16:08:53)
    W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku za zgodą mojego Dziadka kąpałem się w wannie, w starej lokomotywowni w Konotopie. Były tam dwa kanały z torami, w których konserwowali (moczyli) drewniane podkłady.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Konotop

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...